S October 2013, Vol. 3 Ms. Rodriguez, School Counselor 281-577-8740 Respect We are learning about: Respect Respect means to.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

S Counselor Connection January 2014, Vol. 5 Ms. Rodriguez, School Counselor Goal- Setting January is a time for.
Irregular Preterite  There are several irregular verbs in the preterite. In this presentation, we ’ ll take a look at the most important ones.
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Stem-changing verbs.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
December 2014 Friendly RemindersImportant Dates From Mrs. Rink December 1 – Late Start December 12 – Early Release December 15 – Late Start December 22-January.
Are you in? Instructions Been here before? How to play Answer questions correctly to proceed to the next level. At a certain level you will be asked.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
ESPAÑOL I DOCTORA TARTAGLIONE Unidad Preliminar ¿ Cómo te llamas? How do you respond? Me llamo _______.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
El reglamento de la casa
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
English Lesson 3.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Economical situation in Europe. Situación económica en Europa.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Digital Photography: Selfie Slides
REFLEXIVE VERBS In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexives. Let’s start out by thinking of the English verb.
How do you build a relationship with each of your children that helps them feel good about themselves?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Daily Routine Assessment-Monday!
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Transcripción de la presentación:

S October 2013, Vol. 3 Ms. Rodriguez, School Counselor Respect We are learning about: Respect Respect means to think highly of or appreciate the importance of someone or something. When we respect someone we treat them kindly, use good manners and speak nicely. • Let your children know that you expect them to be respectful to their teacher, the other students and everyone they come in contact with. • When your children fail to show respect, have them think about other ways to handle the situation. • Model ways to show respect in different situations. Tips for promoting Respect: • Walk the talk: Your behavior sets the standard for what you expect of your child. Think about how you respond to the person who is holding up the line at the check out line. If you model impatience and anger, your child will replicate that behavior the next time someone is bothering them in the lunch line. • Show care for others: Do something kind for someone else, even someone you may not know. • Your children are watching your every move. This month the students are learning about respect. Respect seems to cover a lot of area: Respect for others, respect for property, respect for human differences and respect for the environment. You have been telling your children to be respectful to others, but do they really know what respect means? Respect means to think highly of or appreciate others. Respect means to agree to disagree without hurting the other person. Crippen Elementary is a Peacebuilders Site. Every morning during announcements, we pledge to give up “put-downs”. No one likes to feel embarrassed, threatened or insulted. “Put-downs” build mistrust in relationships. Practice giving up “put-downs” at home between siblings, from parent to child and vice versa. Implementing this practice at home will help your child appropriately handle a disagreement with a classmate at school. As always, let me know in what ways I can help you. Ms. Rodriguez Red Ribbon Week is October 28 through November 1. Talk to your child about how important it is to respect our body and make smart choices, like choosing to never start drugs. Tip of the month: Kids are never too young to show some respect! Children and adults deserve respect at every age. Here is a guideline based on age: Babies: They are too young to show respect but when you meet their needs, they learn to trust you. This helps as they get older because respect for authority is based on trust. Toddlers: They are old enough to learn to say “please” and “thank you”. Preschoolers: This is a good time to teach rules and consequences. Elementary age: They show the most respect for adults who make fair rules and stick to them. It helps to let them have a say in the rules that they are expected to follow. Middle & High School Children: Allow them to show independence, such as clothing or hairstyles, but make sure you have guidelines. They will appreciate the respect you are showing them. Counselor Connection

S Respeto Estamos aprendiendo sobre: Respeto Cuando respetamos a alguien somos amables con ellos, usamos buenos modales. • Dígale a sus hijos que usted espera que ellos enseñen respeto con sus maestras, sus compañeros de clase, y cualquier persona que les cruce su camino. • Cuando sus niños fallan en enseñar respeto, hable sobre otra manera de manejar la situación. • Modele diferentes maneras de ensenar respeto en diferentes situaciones. • Sus hijos observan su cada movimiento. Maneras de promover el respeto: • Sea el modelo: Su comportamiento establece el modelo de como quiere que su hijo/a actué. Piense en como reacciona usted con la persona que esta deteniendo la fila en el supermercado. Si usted modela impaciencia y frustración, si hijo/a va a replicar ese comportamiento la próxima vez que alguien este deteniendo la fila en la cafetería • Enseñe compasión por otros: Haga algo amable para otra persona, aunque usted no los conozca, como detenerles la puerta. Este mes los niños están aprendiendo sobre respeto. Respeto cubre muchas áreas en nuestras vidas. Respeto para otros, respeto de propiedad, respeto a las diferencias entre gente y respeto en nuestro ambiente. Siempre les decimos a nuestros niños que sean respetosos, pero realmente saben que significa el respeto? Respeto es apreciar a otros y pensar buenos pensamientos de ellos. Respeto significa poder tener un desacuerdo con otra persona sin hacerlos sentir mal al final. Crippen es una escuela “Peacebuilder”. Cada mañana durante los anuncios, promesemos que no nos burlaremos de nadie. A nadie le gusta ser avergonzado, insultado, o amenazado. Cuando nos burlamos de alguien, establecemos desconfianza en la relación. Practiquen dejar burlas en casa entre hermanos, de padre a hijo y de hijo a padre. Practicando esto en casa le ayudara a su hijo/a la próxima vez que tenga un desacuerdo con un amigo en la escuela. Como siempre, estoy aquí para servirle. Ms. Rodriguez La semana del listón rojo tomara acabo este 28 de octubre hasta el 1 de noviembre. Hable con sus hijos sobre la importancia de respetar nuestros cuerpos y hacer buenas decisiones, como nunca empezar drogas. Los niños nunca están muy jóvenes para enseñar un poco de respeto! Los niños y los adultos se merecen respeto a todas las edades. Algunas sugerencias para las diferentes edades: Bebes: Los bebes están muy jóvenes para enseñar respeto, pero cuando sus necesidades están cumplidas, se enseñan a confiar en otros. Esto ayuda cuando crezcan porque el respeto a la autoridad procede en confianza. Niños Pequeños: Tienen suficiente edad de aprender a decir “por favor” y “gracias”. Niños Preescolares: Este es un buen tiempo de implementar reglas y consecuencias. Niños de edad primaria: Ellos pueden ayudar en establecer las reglas y las consecuencias para si mismos. Ensenaran mas respeto a adultos que tienen reglas sensibles y que tiene consecuencias. Niños de la secundaria: Déjenlos tener un poquito de independencia en escoger ropa y peinados, pero este segura de establecer directrices. Ellos apreciaran el respeto que usted le esta ensenando. Consejo del mes: Consejos de la Consejera octubre del 2013, Vol. 3 Ms. Rodríguez, consejera escolar de Crippen , ext: 3608