HLL -1 Weekly objectives: What is the goal of Heritage Learners Class?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Advertisements

El Pretérito Tells what happened. Is a completed action.
HLL -1 Weekly objectives: What is the goal of Heritage Learners Class? Alphabet, Parts of Speech, Weather Practice Academic Vocabulary La Garita del diablo.
Bienvenidos a la clase de Español de Sra. Elke
remind How much Spanish do students often learn in school?
Unas palabras que yo sabía antes de leer el poema “Autobiografía”
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  In Spanish, as in English, the object of a preposition is the noun or pronoun that.
Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
Take 2: Affirmative and Negative words Words that can only refer to a person or to people Affirmative Alguien = Someone Negative Nadie = no one; nobody;
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Vocabulario. Ayudar: To help Contar (o-ue) (sus problemas a alguien) To tell.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Objetivo: Which possessive adjective should you use? Hagan Ahora: 1)What are two ways to show possession in Spanish? 2)page 2 in the possessive adjectives.
El 21 de agosto 1. Estampar la tarea (papel de procedimientos) 2. Hoy vamos a usar las etiquetas de in identificación para aprender a usar el verbo GUSTAR.
Direct Objects & Direct Object Pronouns Los complementos directos y Los pronombres de los complementos directos.
Direct Object Pronouns This material is the property of the AR Dept. of Education. It may be used and reproduced for non-profit, educational purposes only.
Direct Object Pronouns
D IRECT O BJECT P RONOUNS Español 2-2 Sra. Carpinella.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
L OS COMPLEMENTOS los complementos directos y los complementos indirectos NO ES COMPLEMENTO → NO ES COMPLEMENTO →
Spanish III. Sometimes you describe a noun with an adjective, and sometimes you use an entire clause to describe a noun, that is an adjective clause.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
 In Spanish there are two verbs for the verb ‘to know’  One of the verbs is : “Conocer” “Conocer”  We use conocer with people and places or to express.
Las partes de la oración
Apuntes Rojo 3A ¿Qué te gusta hacer? (hacer=to do, to make) What do you like to do? Answer: Me gusta... Ex: Me gusta salir con amigos. I like to go out.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Thank you for taking my classes
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
REPASEMOS la tarea LA TAREA – HAGA – la sopa de letras.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Calentamiento Pick up an Avancemos 2 book and put it under your desk. Put on your ID & complete the warm-up below: 1. Translate: He has the ticket. He.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
DIRECT OBJECT PRONOUNS PRONOMBRES DEL OBJETO DIRECTO.
The following slides introduce the new verb IR.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Verbs with irregular YO forms. Regular –AR, –ER, and –IR verbs have regular endings in the “yo” form. For regular –AR, you drop the –AR and add the O.
Direct Object Pronouns This material is the property of the AR Dept. of Education. It may be used and reproduced for non-profit, educational purposes only.
Indirect Objects. What are Indirect Objects? Indirect objects are nouns that indirectly receive the action of a verb. Example: I wrote a letter to Anita.
GUSTAR Kaylor Productions. When do you use gustar?
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Direct Object Pronouns This material is the property of the AR Dept. of Education. It may be used and reproduced for non-profit, educational purposes only.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
ESPAÑOL 1, el 21 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Los objetos directos / Responden a las preguntas ¿Qué? o ¿Quién? con respeto al verbo (Who? Or What?) Comemos la hamburguesa. (OD=la hamburguesa) Ella.
REPASEMOS LA TAREA. Hoy es miércoles. Es el 16 de septiembre del 2015 ¿ Cómo debemos usar las palabras “hispano” y “latino”? PARA HACER AHORA – Tell for.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
DIRECT OBJECT PRONOUNS Complementos Directos En Inglés que es el “direct object? Direct object is a person or thing receiving the action of the verb.
Present Progressive Tense Notes. To form the present progressive, conjugate the verb estar to agree with the subject of the sentence, and follow it with.
ESPAÑOL 1, el 23 de Septiembre
Direct Object Pronouns.  A direct object receives the action of a verb and serves to answer the question What? or Whom? in relation to that verb  Mariano.
Objetivo : Talk about places I go to around town and what I do there. Agenda: 1.Hacer Ahora: Traduciones 2.Examen de Escribir 3.Vocabulario Nuevo: Lugares.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Direct Objects & Direct Object Pronouns. Direct Objects  A direct object receives the action of a verb and serves to answer the question ______? or ______?
Llena (fill in) los espacios con las cosas que necesitas. 1.Yo necesito _____________ para arreglarme el pelo. 2.Yo necesito _____________ para lavarme.
Los objetos directos Sp. 1 Cap. 6. Los complementos directos o Direct Object Pronouns (D.O.P.’s) They tell who or what receives the action of the verb.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
 Para empezar Fill in the blank with the correct word: 1) Hola, Beni, ¿______________ estás? 2) Beto, ¿______________ años tienes? 3) Rafael _______________________.
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
Transcripción de la presentación:

HLL -1 Weekly objectives: What is the goal of Heritage Learners Class? Alphabet, Parts of Speech, Weather Practice Academic Vocabulary La Garita del diablo Preguntas esenciales: How is a Heritage Learner different from a Spanish 1 or 2 Student? What can I do with Spanish? How am I using my English to help me with my Spanish and vice versa? What are the parts of Speech and why should I know them? What Strategies do I use or should I use when I read? What is acedemic vocabulary and why do I need it? ¿Hispano o latino es una raza, una cultura o qué?

Hagan Ahora Escriban por que piensas que estás en está clase. Preguntas esenciales: How is a Heritage Learner different from a Spanish 1 or 2 Student? What can I do with Spanish? What are the parts of Speech and why should I know them? What Strategies do I use or should I use when I read? ¿Hispano o latino es una raza, una cultura o qué? Agenda/Objetivo Procedimientos Actividad de clase- Conocernos mejor Lección de abecedario Lección de partes de la oración Lo logramos? Hagan Ahora Escriban por que piensas que estás en está clase. ¿Cómo te sientes de estar en la clase? Tarea: escribir 5 oraciones con vocabulario académico. Prueba el viernes

Preguntas esenciales: Agenda/Objetivo How is a Heritage Learner different from a Spanish 1/2 student? What can I do with Spanish? What are the parts of Speech and why should I know them? What Strategies do I use or should I use when I read? ¿Hispano o latino es una raza, una cultura o qué? Agenda/Objetivo Procedimientos Actividad de clase Lección de abecedario Lo logramos? Estudiantes nuevos: Paquetes de información y para firmar Colectar cartas de los otros estudiantes Trabajos de la clase Actividad de clase: En sus cuadernos escriban las respuestas a las siguientes preguntas: ¿Cómo te llamas? ¿Dónde naciste? ¿De dónde es tu familia? ¿Con qué grupo étnico, racial o cultural te identificas? ¿Hispano o latino es una raza, una cultura o qué? Levántense y háganle una entrevista a todos los estudiantes que puedan entrevistar en el tiempo dado. Vocabulario Académico -¿Qué es y porque se usa? Abecedario en español http://www.youtube.com/watch?v=Z7R-QkOXgcU El abecediario en grupos de 3. Canten la canción con un ritmo diferente tienen 5 minutos. Tarea: escribir 5 oraciones con vocabulario académico. Prueba el viernes

Lección 1- El Abecedario

Preguntas esenciales: How is a Heritage Learner different from a Spanish 1 or 2 Student? What can I do with Spanish? What are the parts of Speech and why should I know them? What Strategies do I use or should I use when I read? ¿Hispano o latino es una raza, una cultura o qué? Agenda/Objetivo Procedimientos Actividad de clase El tiempo/pronóstico Lección de partes de la oración Lo logramos? Hagan ahora Trabajas en El Weather Channel en Hartford y necesitan que des el pronóstico del tiempo. (Weather report) Escribe La temperatura Qué tiempo hace Como está el día Tarea: Escribir 5 oraciones con vocabulario académico y señalar las Partes de la oraciones. Prueba el viernes Ver o buscar el tiempo en otro país.

Colectar cartas de los otros estudiantes Actividad de clase: Preguntas esenciales: How is a Heritage Learner different from a Spanish 1 or 2 Student? What can I do with Spanish? What are the parts of Speech and why should I know them? What Strategies do I use or should I use when I read? ¿Hispano o latino es una raza, una cultura o qué? Agenda/Objetivo Procedimientos Actividad de clase El tiempo/pronóstico Lección de partes de la oración Lo logramos? Colectar cartas de los otros estudiantes Actividad de clase: El pronóstico del tiempo repasar Con tú pareja van a hacer una lluvia de todas las palabras del tiempo que saben. Partes de la oración Tarea: Escribir 5 oraciones con vocabulario académico y señalar las Partes de la oraciones. Prueba el viernes Ver o buscar el tiempo en otro país tomen notas.

Lección 2- Léxico Gramatical Sustantivo Noun: Person place or thing Verbo Verb: Action what you do, in English it has to something like to read. In Spanish it ends in ER, IR, AR Objeto directo Direct object: receives action of the verb. Objeto indirecto Indirect object to or for whom the action is done Pronombre Word that stands for a noun in English or Spanish Adjetivo Word that describes a noun Adverbio Word that describes how an action is carried out.

Yo encontré el papel de Johan. (possessive) adjective noun verb conjunction adverb preposition (demonstrative) adjective Mi hijo vive y trabaja aquí en esta ciudad. My son lives and works here in this city. Yo encontré el papel de Johan. Los maestros nos devolvieron los papeles después de la clase. Vamos a hacer hincapié en la gramática este año. Tarea: Escribir 5 oraciones con vocabulario académico y señalar las Partes de la oraciones. Ver o buscar el tiempo en otro país tomen notas.

Juntos vamos a escribir a mano las notas de clase. Preguntas esenciales: How is a Heritage Learner different from a Spanish 1 or 2 Student? What can I do with Spanish? What are the parts of Speech and why should I know them? What Strategies do I use or should I use when I read? ¿Hispano o latino es una raza, una cultura o qué? Agenda/Objetivo Procedimientos Actividad de clase Lección de abecedario Lección de partes de la oración Lo logramos? Hagan ahora Escribe la siguiente oraciones en rojo y Identifica las partes de la oración Juntos vamos a escribir a mano las notas de clase. El estudiante hizo un ensayo sobre el argumento de la película.