OBSERVACION VERSUS INFERENCIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los verbos saber y conocer
Advertisements

Spanish 2 Saber vs. Conocer. Trabajo de timbre Translate. 1. I tell him everything. 2. She gives Ana a book every year. 3. They tell us that we are nice.
Trabajo de timbre Conjugate and give meaning of these verbs. 1. tomar 2. llegar 3. leer 4. vivir 5. escribir.
¡Bienvenidos a la clase de español! Señora Webb El 8 de noviembre, 2012 Describir lo que pasa en los videos.
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Lección del pretérito vs. el imperfecto. Is the action in the past still in the process of happening, or is it not? Is the action in the past still in.
Saber and Conocer Two forms of =To Know
What is the Imperfect? The imperfect is a form of the past tense that is used when an action: – Used to happen – Happened repeatedly or habitually – Happened.
¿Listos? Contesta en oraciones completas en español: 1)¿En qué ciudad hace mucho frío? 2)¿Cuál es la temperatura máxima, en Fahrenheit, en La Habana,
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
5 th Grade Science Fair What is a science fair? J. Glenn Edwards will be hosting a science fair, and your child will be participating! Each.
Writing A Lab Report.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
ANTE TODO Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer.
Tópico: Conjugating verbs ending in –er and –ir Pregunta Esencial: How do I converse in the present tense using -er and –ir verbs? Gramática 2.2 Español.
QUANTIFIERS We use quantifiers:
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Today… We will: O Explore value as an element of art O Create value scales in our artist journals O Continue working on our Zentangle designs I will: O.
Prueba Oral ¿Cuántos anos tienes? ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estas?
Parts of the Computer Las partes de la computadora
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué tiempo hace? 3 B E s p a ñ o l 1 ¿Te gusta Plaza Sésamo?
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably.
Capítulo 9 - Vocabulario y Gramática 2. El Aniversario 1. ANNIVERSARY.
Department of Modern Languages. Gramática nueva saber sé sabes sabe sabemos sabéis saben its conjugation The verb saber is irregular in its yo form.
Spn II 6-1 Ask for and give information. Pidiendo y dando información ¿Me podría decir...? ¿Sabes... ¿Sabe usted…? ¿Dónde?
Forming the Subjunctive Mood. Forming the subjunctive is just like forming formal commands – take the “yo” form of the verb, drop the “-o” at the end,
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Objetivo: What can we say to invite someone to do something? Hagan Ahora: una hoja – completen los dos actividades en “gustar”.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar. Why does it matter? Because both ser and estar mean “to be”, we have to distinguish between the two. Therefore,
Capítulo 7A ¿Cuánto cuesta?.
Personal Pronouns/ Definite and Indefinite Articles
SABER and CONOCER Page 460 Realidades 1 SABER SABER means…. To Know We use SABER to talk about knowing facts or information.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Breaking down the verb -er and -ir verb conjugations.
SABER VS. CONOCER. Saber-to know  To express knowledge or ignorance of a fact  Yo sé su numero de teléfono.  Ella no sabe donde esta su pluma.  To.
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
LET’S INVESTIGATE: The Scientific Method The Scientific Method? What’s it all about?
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
Ahora: 1. ¿Cómo fue tu viaje? 2. ¿Qué tiempo hacía cuando llegaste al aeropuerto? 3. ¿Cómo fue la inspección de seguridad? ¿Por qué?
Ser vs estar. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
Saber vs Conocer Both mean TO KNOW SABER To know facts or information Yo sé que tenemos una prueba mañana. Tú sabes la dirección de Ana Yo sé donde está.
Los objetos directos. Essential Questions: What do direct object pronouns communicate to the listener? What do direct object pronouns imply? Where do.
Present Progressive Tense Notes. To form the present progressive, conjugate the verb estar to agree with the subject of the sentence, and follow it with.
4 de enero de  Escribe 2 párrafos describiendo que ustedes hicieron durante la vacación del invierno. (el mínimo de 5 frases por cada párrafo.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Gramática 2.1. Ej.) El peluquero le cortó el pelo a la señora. Indirect Objects and indirect object pronouns; dar and decir pg. 50 y 51 I. The _direct__.
INVESTIGACION APLICADA INVESTIGACION APLICADA. JOSE LUIS IBAVE GONZALEZ investigación IDEA TODA investigación inicia con una IDEA ideaPensamiento Crítico.
go and other irregular yo Verbs Conocer: means to know in the sense to be acquainted with. It is used with people and complex or abstract concepts rather.
Word of the day (Palabra del día) : 1 – Copien las palabras del día (PDD) y escriban las definiciones en inglés en la sección PALABRA DEL DÍA del cuaderno.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Bienvenidos a la clase de Español 1 12 DE ABRIL DE 2016 ¿Cómo est á n ustedes? ¿Adónde fuiste ayer después de las clases? ¿Qué vas a hacer por la tarde.
Verbos Irregulares Irregular verbs. Verbos Irregulares Saber Salir Hacer Dar Traer Poner.
Scientific Method- Steps followed by scientists to find the answer to a scientific problem. Método Científico- pasos seguidos por los científicos para.
Saber and Conocer Two forms of =To Know
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar.
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Escribe cuatro frases con su vocabulario y Usa los verbos Saber y conocer Primera Actividad
¿Cuál es tu nombre? ¿ Cómo se escribe?
Saber y Conocer To know and to know.
Types of evaluation. TYPES OF EVALUATION OBJECTIVE PURPOSE CLEAR CRITERIA INSTRUMENT OF MEASUREMENT BASED ON AN QUANTITATIVE POINT OF VIEW SUBJECTIVE.
Transcripción de la presentación:

OBSERVACION VERSUS INFERENCIA How do we distinguish observations from inferences? ¿Cómo podemos distinguir las observaciones de inferencias?

DO NOW: En sus cuadernos, escribir una frase que describa lo que ve en esta foto.

Liste 3 cosas que usted sabe por mirar esta foto.

Estos son observaciones – Escribe la definición siguiente en su cuaderno: Observation - Any information collected with the senses (La observación - Cualquier información reunió con los sentidos). It is a recording of Fact! (¡Es una grabación de Hecho!) Quantitative – measureable or countable (Cuantitativo – capaz de medir o contar) 3 meters long - 4 marbles 50 kilograms - 35 degrees Celsius Qualitative – describable, not measureable (Cualitativo – describible, no capaz de medir) Red flowers - Smells like fresh baked cookies Tastes sweet

En la Hoja de trabajo, dé dos razones el niño llora

Estos son inferencias - Escribe la definición siguiente en su cuaderno Inference - Conclusions or deductions based on observations. The process of drawing a conclusion from given evidence. Inferencia - Conclusiones o deducciones basadas en observaciones. El proceso de elaboración de una conclusión a partir del testimonio prestado.

- FIN DE SECCIÓN -