Las vacaciones.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
GCSE Spanish Conversation
Advertisements

¿Adónde fuiste? El objetivo: To talk about what you did during the holidays.
Hoy es jueves el seis de noviembre
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
Las vacaciones.
Las vacaciones.
Get the best grade you can in GCSE Spanish speaking Anglia Ruskin University Tuesday 22 January 2013.
Gustar + Clarifiers Inductive Text Notes Practice Activities.
Para empezar 04 marzo Translate the following sentences: 1. I go to the store on Saturdays. 2. He goes to the beach in the summer. 3. We go to the movies.
abrir / escribir / asistir / ver / comer
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
TO LIKE Gustar. Primero… Let’s start by reviewing what you already know… Pronouns: menos teos leles.
¿Cómo eres?.
WALT and WILF Be able to say how you get on with members of your family. Be able to use adverbs to help to describe other people. Be able to understand.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Present Perfect o Préterito Perfecto In Spanish, like in English, the present perfect describes what HAS HAPPENED. In general it refers to recently completed.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
Apuntes frecuencia y el tiempo. ¿Con qué frecuencia…? How often…. Casi nunca: almost never, hardly ever He hardly ever wants to go out. él casi nunca.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
¿Cuándo fuiste? el año pasado el mes pasado el agosto pasado hace dos años en 2008 hace cinco meses el verano pasado el invierno pasado el otoño pasado.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Match the English to the Spanish
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
El reglamento de la casa
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Mi dormitorio My bedroom
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
Capítulo 1 Tema: Qué te gusta hacer? Presentadores : ________________________________________________ Vocabulary – pg. 46 Infinitives – pg. 32 Negatives.
AlemaniaArgentinaCubaEscocia EspañaFranciaGalesGrecia la IndiaInglaterraIrlandaItalia Mexicolos Estados Unidos PortugalRepública Dominicana.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Martes, el 21 de octubre.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
THIS IS With Host... Your InfinitivosVocabularioInfinitivos (2) Conjugating –ar verbs Conjugating –ar verbs (2) Sentence translations.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
En el cibercafé Unidad 7, Leccion 1 Esp. 2. La tecnología Vocabulario Nuevo.
Descifra las palabras Un estadio Un parque Una piscina Un puerto Un polideportivo Una catedral nU dsetioa Un rpeqau nUa iiacpns nU etpour Un doveplporiiot.
¿A ti, qué te gusta? ¿quées son las diferencias entre el correcto y los que no son correctos?
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Notes on Reflexives. To say that people do something to or for themselves, we use reflexive verbs. For example: bathing oneself and brushing one’s teeth.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
English Lesson 4.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
GUSTAR To like. GUSTAR The Spanish verb GUSTAR is usually translated into English as ‘To like’, however, it literally means ‘To be pleasing’.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
GUSTAR NP33 To please (Like). 1. Use “Gustar” to say…  What pleases someone or what someone likes. A mí me gusta(n) = I like A tí te gusta(n) = you like.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
OBJETIVO: TELL PLACES I GO TO WITH FRIENDS, FAMILY, AND BY MYSELF USING THE NEAR FUTURE TENSE. Agenda: Hacer Ahora: Práctica con IR 1.Gramática: IR + a.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
SER and SUBJECT PRONOUNS
First Grade Dual High Frequency Words
The present tense of ir and jugar
Teach me how to conjugate
Transcripción de la presentación:

Las vacaciones

¿Qué es lo más importante para tí?

los deportes acuáticos la playa el sol (el tiempo) las tiendas los deportes acuáticos la piscina la gente el alojamiento el mar la comida

1 Organiza los conceptos según su importancia al tema ‘vacaciones’. 2 3 4 5 6 7 8 9

Organiza los conceptos según su importancia al tema ‘vacaciones’ para tí

los deportes acuáticos el sol (el tiempo) el mar la playa el alojamiento la gente la piscina los deportes acuáticos las tiendas Sheet for students to cut and organise. la comida

Persona 1: Para mí lo más importante es (la playa) Persona 2: (¡la playa!) Pues, para mí es (la comida). Persona 1: Sí, (la comida) también es importante.

En mi opinión pero no es verdad Sí, es verdad ¡Qué va! Sí, tienes razón ¡ni hablar! En mi opinión ¡Estás loco! To encourage students to respond to each other’s ranking suggestions. Bueno, depende ¡En absoluto!

antes (no) me gustaba(n) las cartas de oro pienso que me gusta(n) mejor (más) importante antes (no) me gustaba(n) quiero puedo voy a tengo que ‘Cartas de oro’ because they are some of the most useful words you’ll learn ever Play them at any time we are talking in Spanish ‘whole class’ – needs to be relevant to our discussion theme in some way When you ‘play’ one you put it back in the envelope Your aim is to use at least 3 per lesson – more than this (reward?)

Edexcel Foundation 2009 Q3 This was homework so reviewed in this lesson.

normalmente a menudo a veces agosto aunque hace sol también la gente muchos deportes allí las instalaciones Use the text above as support and add to it to translate the paragraph below into Spanish. Usually I go on holiday to France with my family. We often go by car, although sometimes we go by plane. We go in July or August because it’s sunny and hot. I like the food and I also like the people. I can do lots of sports there because the facilities are excellent.

¿Qué es lo más importante para tí?

¡Con poco alcanza! (a little goes a long way!) muy caro no a la piscina pero voy nadar mucho a menudo porque me gusta 1. es caro it is expensive 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. If students are struggling with this, give them some ideas to start them off. A. Escribe tantas frases cortas como puedas en 6 minutos. B. Haz una frase larga que usa las 12 palabras.

voy a ir a los Estados Unidos Cada año voy a Francia Normalmente voy de vacaciones a Mallorca El verano pasado fui a Italia El año pasado fui a Grecia El año que viene voy a ir a los Estados Unidos

5 8 2 9 3 6 4 7 Escucha las frases y apunta el orden correcto (1-9) A It is sometimes fun. B It’s extremely fun. C It is often fun. D It’s very fun. E It is always fun. F It is fun. 1 G It is never fun. H It isn’t fun. I It’s more fun. 5 8 2 9 3 Read these in this order: 1. Es divertido 2. Es divertido a menudo. 3. Siempre es divertido. 4. No es divertido. 5. A veces es divertido. 6. No es nunca divertido. 7. Es más divertido. 8. Es divertidísimo. 9. Es muy divertido. 6 4 7

pienso que me gusta(n) mejor (más) importante quiero puedo voy a antes (no) me gustaba(n) quiero puedo voy a tengo que pienso que me gusta(n) mejor (más) importante antes (no) me gustaba(n) quiero puedo voy a tengo que

5 8 2 9 3 6 4 7 Escucha las frases y apunta el orden correcto (1-9) A It is sometimes fun. B It’s extremely fun. C It is often fun. D It’s very fun. E It is always fun. F It is fun. 1 G It is never fun. H It isn’t fun. I It’s more fun. 5 8 2 9 3 Read these in this order: 1. Es divertido 2. Es divertido a menudo. 3. Siempre es divertido. 4. No es divertido. 5. A veces es divertido. 6. No es nunca divertido. 7. Es más divertido. 8. Es divertidísimo. 9. Es muy divertido. 6 4 7