3. Sozializazioa: prozesu dinamikoa 3.1. Gizarte identitatea

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ORIENTAZIOA DBH 4 ORIENTACIÓN 4º ESO. ORIENTAZIO PROZESUA / PROCESO DE ORIENTACIÓN.
Advertisements

IKASTURTEA GELA BILERETAKO ONDORIOAK CONCLUSIONES DE LAS RUNIONES DE AULA.
ZATIKIAK: SARRERA DBH 1. Esanahia eta adierazpena Zenbakitzailea: Zenbat zati hartu ditugun adierazten du. Izendatzailea: Osoa zenbat zatitan banatu dugun.
Gogamena edo Pentsamendua
Egiaren Testiguaren aurrean
TAULA PERIODIKOA.
3. Sozializazioa: prozesu dinamikoa 3.1. Gizarte identitatea
ESKOLAKO AGENDA 21 LIZARDI BHI
KLONAZIOA.
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
POLITIKA.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Zenbaki arruntak eta horien arteko eragiketak
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
AKROSPORT.
Paula, Maider eta Maialen
EGUZKI ENERGIA FOTOVOLTAIKA
JESUSEK ESATEN ETA EGITEN DUENA
MEKANIKA KLASIKOAREN OINARRIAK
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
Perpaus Motak Maite Goñi
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
Fenomenoen gaineko ikerketa
(Hartuko dugu kafe bat?)
BITARTEKARITZA.
ALDERDI KULTURAL ETA SOZIALA
HURBILKETA OROKORRA XX.MENDEKO FILOSOFOEI
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
Pentsatu zure (udaleko) liderretan
DESKRIPZIOA.
Integrazio-metodoak koadraturen bidez:
Beritzegune Nagusia / Arloak
Euskara ere eman. Zeuk duzu giltza
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
Denek maite dute, hain da jatorra.
animalia hiltzailea / animalia-hiltzailea
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
PLATON: FILOSOFIA PRAKTIKOA ETIKA ETA POLITIKA.
FRIEDRICH WILHEILM NIETZSCHE
ERRENAZIMENTUA ETA KLASIZISMOA Testuinguru orokorra
LAUKITXO LAUKITXO Jérôme Ruillier Jérôme Ruillier Editorial Juventud
ZELULA AMAK.
Komunikazioaren elementuak
TESTUINGURU HISTORIKOA XVIII mendea
ENERGIA NUKLEARRA EGILEA: MARKEL URANGA.
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
FISIKA.
URTEKO 23. Igandea A Zikloa
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
Jesusen Nekaldia.
ERROMANTIZISMOA XIX. MENDEA.
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
Egileak: Julen, Borja eta
GALAXIAK.
URAK KUTSATUTA DAUDE!!! Garbi ibili eta ez bota zikinik!
Objektu teknologiko bat aztertzea
Intuizioa eta dedukzioa. Analisia eta sintesia
PERSPEKTIBISMOA ( ).
MATERIALISMO DIALEKTIKO ETA HISTORIKOA
Abantailak Worpressek dituen abantailak asko dira. Guk zenbait aukeratu ditugu zuekin partekatzeko. Lehenik eta behin, wordpressek oso kudeaketa erreza.
PEDROTXO Negar luzeak egin ditut amatxo galdu nuelako, noski, baina niri zer gertatuko zitzaidan ez nekielako ere bai... Etorri ziren aitaren lagun batzuk.
ZER DA KULTURA. (Colectivo Amani (1994). Educación intercultural
Curriculuma 1.5. MATERIA.
FRIEDRICH WILHEILM NIETZSCHE
Bolumena ala edukiera?.
Zuek zarete Elizaren motorra; maitasuna gauzatzen duena…
Transcripción de la presentación:

3. Sozializazioa: prozesu dinamikoa 3.1. Gizarte identitatea Norberaren identitatea Gizabanako bakoitzak ezaugarri bereizgarriak Bakoitza gizaki bakar eta berdingabea da. Gizarte identitatea Gizarte taldetan jaiotzen gara Gizarteko balio orokorrak geureganatzen ditugu Gure gizarteko usadio eta ohiturak geure egiten ditugu eta haiekin identifikatzen gara.

3.2 Sozializazioa Sozializazio prozesuaren bidez: Norberaren identitatea eta gizarte identitatea besteekin eta besteen bidez geureganatzen dugu. Gizarteko kultura bereganatzen dugu Norberaren identitatea garatzen dugu Zer da sozializazioa? Gizabanakoa gizartean, komunitatean egokitzea.

Lehen mailako sozializazioa Etaparik garrantzitsuena Helburua: gizabanakoa gizartean sartzea. Haurtzaroan, familiaren baitan ematen da. Eragileak: familia lehenik eta behin, Lehen Hezkuntza, TB… Haurrak inguruan dituen horien rolak, jarrerak eta balioak hartzen ditu. Haiekin eta munduarekin identifikatzen hasten da.

Nola ikasten ditu rol eta arau horiek? Orokortze prozesuaren bidez: rolak, arauak, balioak… barneratzen ditu gutxika-gutxika, mailakako prozesua da. Beraz, adibide zehatzetatik orokortuz Arauak barneratzeko adibidea: Hasieran pentsatutakoa: amatxo nirekin haserretuta dago Beste ondorio bat: anaiari jostailuak uzten ez dizkiodanean, amatxo haserretu egiten da. Aita, amama eta aitite ere haserretu egiten dira Urrats garrantzitsuena: denak daude anaiari jostailuak ez uztearen kontra. Arau orokorra: anaiari nire jostailuak utzi behar dizkiot.

Lehen mailako sozializazioa ez da kognitibo edo intelektual hutsa. Alderdi emozionalak ere berebiziko eragina du. Hain zuzen ere, txikitako maitasun harremanek gure bizitza baldintzatuko dute.

Bigarren mailako sozializazioa Mundu instituzionala barneratzen dugu. Sozializazio eragile berriak: Lan-erakundeak Erakunde politikoak Erlijio-erakundeak Aisialdiko taldeak (kirola, musika, etab) 1. eta 2. mailaren arteko desberdintasuna: 1. mailan ez dago identifikazio arazorik: haurrak inguruan dituen horien rolak eta arauak bereganatzen ditu. 2. mailan zein gizarte esparruan sartu nahi duen erabakiko du eta bertako arauak barneratuko ditu.

Ez daude haurtzaroko harreman gozo eta samurrak. Gizarte-elkarreraginak ez du hainbesterainoko garrantzia afektibitatearen aldetik. Ez daude haurtzaroko harreman gozo eta samurrak. Ezagutzak ez dira berez barneratzen, baizik eta teknika pedagogiko berezien bidez (kontzienteki ikasi behar dira). Hazkuntza krisiak daude: 1.mailaren amaieran: gurasoen mundutik aparte, beste mundu batzuk ezagutzen direnean Identifikazio krisia Krisi bortitzegia izan behar da 1.mailako ezagutza zapuzteko. 2.mailako sozializazioa,1.a jarraituz eraikitzen da.

Birsozializazioa Birsozializazioan 2 eduki mota barneratzen ditugu: Sozializatu den gizarteaz bestelako gizarte bateko rolak, balioak, jarrerak, etab. Bere gizartean bertan emandako aldaketen ondorioz, gizarte horretako eduki berriak. Birsozializazio prozesua eta 1.mailakoa antzekoak dira baina birsozializazioa ez da hutsetik abiatzen. 2 urratsak: Ordura arteko ikuspegiak bertan behera geratzen dira. Bestelako identifikazioa sortzen da.

Krisi sakonen ondorioz gerta daiteke: hazkuntza pertsonaleko prozesuengatik, gizarte aldaketa azkarrengatik, … (adibide ezberdinak aztertu) Aurreko biografia (gertakariak, pertsonak) berriro interpretatzen dira. Zerotik hastea suposa dezake.