Teacher language for the Spanish classroom

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Classroom Expressions
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Los mandatos en por la clase Commands and phrases for the classroom.
What do you think these symbols represent in the classroom? Discuss it with your partner - 3 minutes!
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
English Lesson 3.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Survival Spanish – SPA II y III
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Spanish classroom language Getting confident with the ‘incidental’ language! Maria Roberts.
Do-Now Pick up a book as you enter the room and turn to page 6. Read the phrases and write down what you believe is being said for each picture. There.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Target: uses AR verbs to talk about school
Indefinites and Negatives
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Lección Preliminar Vocabulario
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
CLASS COMMANDS AND PHRASES
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Español 2 2 de mayo de 2017.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
CLASSROOM COMMANDS.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
What do you think these symbols represent in the classroom
Wednesday, July 22nd. Of MONDAY MORNING: THE STUDENTS ARE PLAYING Uhhh ! Ja…ja….ja… The teacher Good morning students. Go to your seats !
GREETINGS sALUDOS HELLO Hola GOOD MORNING Buenos días HOW ARE YOU TODAY? ¿Cómo estáis? HOW ARE YOU DOING? ¿Qué tal?
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Saying what someone likes
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
1.4 Numbers.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Formal Commands! Ten-Hut!
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Good morning everybody! Sit down, please! Be quiet, please!
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Gustar (To Please) like.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Unidad 1 Para Empezar.
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Hoy es lunes el veintidos de octubre
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Actividad G y H: Práctica con verbos de bota
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Fill in the gaps. Circle the feminine words
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Palabras de la Sala de Clase
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Teacher language for the Spanish classroom Classroom instructions ¡Entrad! Come in! ¡Sentaos! Sit down! ¡Sacad los libros/los cuadernos! Get out your books/exercise books! ¡Silencio, por favor! Quiet, please! ¡Mirad la página…/la pizarra! Look at page…/the board! ¡Escuchad! Listen! ¡Hablar! Talk! ¡Leed! Read! ¡Escribid! Write! ¡Repetid! (conmigo) Repeat! (with me) ¡Poned las mochilas/los bolsos en el suelo! Put your school bags on the floor! ¡Recoged las cosas! Pack away your things! ¡Trabajad en parejas! Work in pairs! ¡Levantaos! Stand up! Explanations Vamos a escuchar la cinta We are going to listen to the tape Vamos a leer un texto sobre… We are going to read a text about. Vamos a trabajar en grupos de 2/3 We are going to work in groups of 2/3… Vais a trabajar con un compañero/una compañera You are going to work with a partner Vais a escribir la fecha/el título/un párrafo sobre/ un texto sobre../una carta sobre… You are going to write the date/title/a paragraph about/a text about/ a letter about…

Praising/encouraging contributions from the class ¡Excelente! excellent! ¡Fantástico! great! ¡Muy bien! very good! ¡Bien hecho! well done! ¡Venga! Come on! ¡Ánimo, chicos! Come on everyone! ¡Vámonos! ¿Un voluntario? Let’s go. A volunteer? Necesito un voluntario I need a volunteer Bueno, un momento para pensarlo bien.. Right, a moment to think about it… Tenéis 3 minutos para hacer esto You have 3 minutes to do that ¡Adelante! El próximo… Come on! The next one… ¿Quién sabe..? Who knows? Si ésta es la respuesta,¿cuál es la pregunta? If this is the answer, what is the question? Signalling transitions tres, dos, uno, silencio three, two, one, quiet! Entonces/Pues….. So/right… Vamos a ver las respuestas Let’s look at the answers De acuerdo, clase…. Ok, class…. Y ahora seguimos con un poco de.. Now we’re going to carry on with a bit of… ¿Alguien tiene un problema? Does anyone have a problem? ¿Hay preguntas? Are there any questions? ¿Entendido? Understood?