Describe Popular Singers (Taken from Billboard top 100 on 8/26/18)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿De qué color es la bandera?
Advertisements

Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
¡Libro de la Familia!. 7 pages total 1 about you 3 pages about groups of family members 3 individual pages about family members.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Use and write in sentences body parts vocabulary.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Calentamiento Write the answers to each question.
Capítulo 6B Práctica de Vocabulario. Directions: 1. Visit 10 of the available posters 2. Respond to the question on the poster in a complete SPANISH sentence.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Week 13 Spanish I Grade Complete the following with the verb ir 1- ¿Dónde ____ (tú) para las vacaciones? 2- Ella ____ a México. 3- Nosotros ________.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Describing people Review the vocabulary by reading the following slides and looking at the pictures!
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Los Lugares (Places). la biblioteca 3 la casa la casa de _____.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Formen grupos de dos personas.  Hablen en español espontáneamente sobre las preguntas.  Contesten cada pregunta con un máximo de 2 oraciones completas.
Target: Describes people and things.
El Imperfecto Español 2.
Week 28 February 27th- March 3rd
sección escuchada del examen final del primer semestre
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Mis amigos y Los Adjetivos
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Make one pile on your table with your seasons quadrants homework!
You have 5 minutes to fill out the information:
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
¡Los Adjetivos!.
Complete the following sentences using the word bank.
Using the Present Subjunctive
Subject Pronouns and The Verb “Ser”
You need a piece of paper to write all of your answers.
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Ser: to be Tendencies Descriptions: Las chicas son altas.
Unit 2 audio recording name the recording file: username unit 2 vocabulary (example: MMM4 unit 2 vocabulary) (If working in partners, include both usernames.)
Ser: to be Tendencies Descriptions: Las chicas son altas.
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
You will make a presentation about your family
Descripciones.
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
Describe a las personas con una frase completa.
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Proyecto de Receta.
HACER AHORA: Translate the following sentences from English to Spanish: I do not like to watch tv. I like to ski a lot. I do not like to swim at all. I.
Quasimodo: Answer the following questions with complete sentences.
Personalise your wheel
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Subject Pronouns and Verb Ser
Transcripción de la presentación:

Describe Popular Singers (Taken from Billboard top 100 on 8/26/18) Using vocab from 5B, describe each of the following people in at least one way with a complete sentence in Spanish. You will have a total of 15 sentences.

1. Cardi B

2. Una de las personas del grupo Imagine Dragons

3. Lauren Daigle

4. Adam Levine (Maroon 5)

5. Post Malone

6. Una de las personas del grupo 5 Seconds of Summer

7. Una de las personas del grupo BTS

8. Drake

9. Ariana Grande o Pete Davidson

10. Una de las personas de Florida Georgia Line

11. Juice WRLD

12. Jason Aldean

13. Selena Gomez

14. Ed Sheeran

15. (last one!) Choose an artist you know: