Tapas ___ una vecina a. trabajador

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Campanero –Complete the sentence with the correct form of the adjective: Es un perro muy (smart). ¡Qué (funny) es Raúl! Miguel es muy (hard-working).
Advertisements

Unidad 3.2 Test Topics/Format. Test Topics 1.Family Vocabulary 2.Dates/Months of year 3.Possession with “de” 4.Possessive Adjectives (mi, mis, tu, tus,
Quasimodo: (son las doce)
La Ropa.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Exam format Unidad 4 etapa 1
LISTENING COMPREHENSION TEST
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Español 1 lunes, el 25 de febrero 25/2/13 Tarea de hoy: p. 52 #16, p. 53 # Prueba de mañana: gender/# of adjectives.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Question Formation Español Uno.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Examen 4A El mapa gráfico.
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Adjective Agreement Una chica cómica Unas chicas cómicas
Etapa Preliminar Grammar
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
Practiquen los adjetivos con
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Ser and Adjectives.
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Getting to know you more!
El 28 de Agosto Objetivos:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
Tapas Write two adjectives to describe each noun.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Adjectives p. 8 Avancemos 2.
¡Los Adjetivos!.
Adjetivos Posesivos- Possessive Adjectives
Tapas Write the correct form of the adjective in parenthesis:
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Un repaso para el examen 3a-4b
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Tapas Write a sentence using each word: 1. el casco
Hoy es luness el treinta y uno de agosto de dos mil quince.
Tapas Write a question to ask each person’s age.
[C] Notas: Using Adjectives to Describe
los ojos (verdes, azules)
Haga Ahora 15 ¿Qué día es hoy? Hoy es…
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Using Verbs.
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
Bell ringer – on a piece of paper!
Escribe 5 frase con YO NO SOY
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Tapas 26/9/16 Completa cada frase: 1. Mi teléfono es __________.
How do I ask a question in Spanish???
Review for the final exam trimester
Tapas Write a sentence using each word
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
[C] Notas: Using Adjectives to Describe
¡Feliz Día de San Valentín!
Adjective Agreement.
Whiteboard Game Juego de Pizarra.
Tapas Translate: 1. Luis is serious.
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
SER AND NOUN-ADJECTIVE AGREEMENT
Transcripción de la presentación:

Tapas 11-12-18 1. ___ una vecina a. trabajador Match the nouns with all possible adjectives: 1. ___ una vecina a. trabajador 2. ____ un perro b. seria 3. ___ un chico c. guapa 4. ___ una maestra d. interesante

U1E2 examen, viernes 14/12 Listening Fill in the blank- vocabulary Fill in the blank- word bank Essay Reading section- multiple choice, short answer 40 questions- essay worth 10 points. Points off for accents/spelling- 1/2

ENSAYO Your friend Julio is doing a survey of the clothes teenagers like to wear. Write what you like to wear. Remember to include the color of the clothing items in your description: To go dancing- Para ir a bailar… To a fancy restaurant- Para ir a un restaurante elegante…

Rewrite each sentence, changing the verb ser and the adjective when necessary. 1. El perro/ser/pequeño 2. Ana y yo (f)/ser/delgado 3. Emilio y Luis/ser/trabajador 4. Yo (m)/ser/paciente

Give the opposite adjective for each word. Remember number and gender. 1. Juan es moreno pero Julia es _______. 2. Yo soy bajo pero los chicos son ____. 3. Tú tienes pelo largo pero yo tengo pelo _______. 4. Ana es cómica pero David es _______. 5. Felipe es perezoso pero las chicas son ________.

Personajes… 10 puntos, Cita 9 Imagine that you have been chosen to create three new characters for a new TV show or a new movie. Using the vocabulary in Etapa 2, write as many descriptive details for your new characters as possible. You will present your three characters to the class by reading their descriptions.