IRAKURRI ZERTARAKO? ULERTZEKO ULERMENEZKO IRAKURKETA GARATZEN

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
KONPETENTZIAK LANTZEN URRETXU IKASTOLA Formazio-saioa Urtarrilak
Advertisements

Koldo Mitxelena LHI, Euskara Eskolan Eskolan eta Familian Kafe Tertulia.
ATAZAK “Egoera problematikoa irtenbideratzeari begira dagoen jardueren multzoa, testuinguru batean zehaztatuta, beren amaieran ikasleek ekoizpen nabarmena.
ZATIKIAK: SARRERA DBH 1. Esanahia eta adierazpena Zenbakitzailea: Zenbat zati hartu ditugun adierazten du. Izendatzailea: Osoa zenbat zatitan banatu dugun.
IKASKOMUNITATE batean murgiltzen ari zarete.
Jarraitu nirekin Sigue conmigo
Gogamena edo Pentsamendua
Bilbotik Donostiara A8 autopistatik joanez, goiz esnatu behar duzu, fakultatera garaiz helduko bazara. EHULKUren aholkua (...etorriko bada) Euskara Zerbitzua.
IRAKURRIZ IKASI ZERTARAKO IRAKURRI? ULERTZEKO Lehen Hezkuntza 2014.
EHAEko CURRICULUM OFIZIALA
ZENBAKI OSOAK, ZENBAKI ARRUNTAK, MULTIPLOAK ETA ZATITZAILEAK
KLONAZIOA.
EHULKU (galderak nola egin)
HIGIDURA.
PUNTUAZIOA.
IKAS TEKNIKAK Egoera honeri buelta eman nahi badiozu…..ONGI ETORRI!
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
IRAKURKETA LANTZEKO ORIENTABIDEAK
Bikoteka Irakurtzen Irakurketa konpetentzia hobetzeko
EGUZKI ENERGIA FOTOVOLTAIKA
BATAIOA JAINKOAREN SEME-ALABAK EGITEN GAITUEN SAKRAMENTUA
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
Perpaus Motak Maite Goñi
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
ZENTRAL NUKLEARRAK.
PAZIENTEEN PARTAIDATZEA ERABAKIAK HARTZERAKOAN
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
Hona lehengo asteko adibidea:
DESKRIPZIOA.
Beritzegune Nagusia / Arloak
COMPRESS-EUS.
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
BATAIOA JAINKOAREN SEME-ALABA EGITEN GAITUEN SAKRAMENTUA
IRALE.
KLONAZIOA.
IRAKASKUNTZA / IKASKETA AKTIBOA
TOMAS AQUINOKOA: IZATEAREN GAINEKO TEORIA.
Ebaluazio Diagnostikoaren froga egiteko eta zuzentzeko ARGIBIDEAK
LAUKITXO LAUKITXO Jérôme Ruillier Jérôme Ruillier Editorial Juventud
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
ZELULA AMAK.
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AIMAR ATUTXA AINARA ARANA IRAIA AGUILERA
EnREDados Arabako Foru Aldundiak diruz lagundutako proiektua da.
IDAZTEA: BILA IBILTZE HORI…
Komunikazioaren elementuak
BH zuzendarien mintegia 2010ko urtarrilean
IRAKURRI ZERTARAKO? ULERTZEKO ULERMENEZKO IRAKURKETA GARATZEN
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
Ahoko zitostatikoak: zer jakin beharko genuke
DEBAKO ETA ITZIARKO AUZO KONPOSTAJEA
ZER DA DEKALOGOA? “Dekalogo” hitzak bi sustrai greko ditu: deka (hamar) eta logos (hitza). Beraz, edozein ekinbide garatzeko oinarrizko hamar arau, gomendio.
-(e)NEAN perpausen erabilera desegoki batzuk zuzentzen
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
Egileak: Julen, Borja eta
Intuizioa eta dedukzioa. Analisia eta sintesia
Lehen ziurtasuna: cogitoa
PEDROTXO Negar luzeak egin ditut amatxo galdu nuelako, noski, baina niri zer gertatuko zitzaidan ez nekielako ere bai... Etorri ziren aitaren lagun batzuk.
ZENTRAL NUKLEARRAK.
FILOSOFIAren HISTORIA
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
23. Bedi f : R > R3 endomorfismoa, non
Bolumena ala edukiera?.
Zer da epaiketako bitartekotza?
OSASUNTSU HAZI.
Transcripción de la presentación:

IRAKURRI ZERTARAKO? ULERTZEKO ULERMENEZKO IRAKURKETA GARATZEN  Uxue Lazkano Nora Uribeetxeberria 2016-17 ikasturtea

AURKIBIDEA Zer da irakurtzea? Zer eskatzen du irakurketak? Ulermenezko irakurketa lortzeko lau azpi konpetentziak Irakurketa uneak Bukaerako hainbat ohar

Zer da irakurtzea? “Irakurtzea gertatuko den zerbaiten bila joatea da, inork ez dakien arren zer izango den gertatuko den hori...” Italo Calvino

“Ulertzea ezaguna den eta berria den arteko zubiak eraikitzea da” Zer da irakurtzea? “Ulertzea ezaguna den eta berria den arteko zubiak eraikitzea da” Pearson eta Johnson

“Irakurtzea esanahiak eraikitzeko prozesuan aktiboki parte hartzea da” Zer da irakurtzea? “Irakurtzea esanahiak eraikitzeko prozesuan aktiboki parte hartzea da” Antonio Mendoza

Zer da irakurtzea? “ Subjektu irakurleak ez du testu baten esanahia besterik gabe hartzen eta bereganatzen. Irakurleak testua interpretatzen du, eta bere ezagueretatik, bere egitasmo intelektualetatik, eta bere sentiberatasunetik abiatuta, testuaren esanahia eraikitzen du” Victor Moreno

Zer da irakurtzea? “Irakurlearen helburuak lortzeko, ezagutzak eta aukerak garatzeko eta gizartean parte hartzeko testu idatziak ulertzeko, erabiltzeko eta aztertzeko gaitasuna da irakurketa”

Zer eskatzen du irakurketak? 1.  Tarea eta prozesu ezberdinak egin. 2. Kontextu ezberdinetan aritu. 3. Textu mota ezberdinak ulertzeko gai izan.

Zer eskatzen du irakurketak? 1. Tarea eta prozesu ezberdinak egin: -Ulermen literala: Informazioa berreskuratu -Ulermen ez literala: Textua interpretatu Edukiaren inguruko hausnarketa Formaren inguruko hausnarketa

Zer eskatzen du irakurketak? 2. Testuinguru ezberdinetan aritu: Egoera eta helburu ezberdinetara egokitzeko gai izan. -Erabilera pertsonalerako edo pribaturako irakurketa. -Helburu publikoetarako irakurketa. -Lanarekin edo lanbidearekin lotura duen helbururako irakurketa. -Prestakuntza helburuak dituzten irakurketak.

Zer eskatzen du irakurketak? 3.Textu mota ezberdinak ulertzeko gai izan: -Jarraiak Narratiboak, azalpen textuak, argudiozkoak, instruktiboak, eskutitzak… -Ez jarraiak (etenak) Triptikoak, taulak, mapak, grafikoak, iragarkiak...

Ulermenezko irakurketa lortzeko lau azpi konpetentziak Identifikatu – Gogoratu Interpretatu Antolatu Balioetsi

Ulermenezko irakurketa lortzeko lau azpi konpetentziak Identifikatu – Gogoratu Memoria erabakiorra da, testu bat ulertu edo interpretatzeko ezinezkoa baita kontzeptu, datu eta xehetasunak gogoan izaten ez badira, isolatu nahiz elkarrekin koordinatuak, ideien nahiz ekintzen esparruan.

Ulermenezko irakurketa lortzeko lau azpi konpetentziak Interpretatu Iritzi bat osatzea, ideia nagusi edo bigarren mailakoak lortzea, ondorioztatzea, ondorioak aurreikustea eta aurre ezagutzak aktibatzea da.

Ulermenezko irakurketa lortzeko lau azpi konpetentziak Antolatu Laburpen, eskema, kontzeptu mapa edo irudien bidez barne eskema osatzea da.

Ulermenezko irakurketa lortzeko lau azpi konpetentziak Balioetsi Irakurritako testuetan irizpideak txertatzea da. “Kritikarako” bidea jorratzen hastea da, hau da, garrantzitsuena eta garrantzitsua ez dena bereiztea.

Irakurketa uneak Aurretik Bitartean Ondoren

Irakurketa uneak AURRETIK Aurrezagutzak aktibatuko ditugu, hipotesiak emango ditugu, izenburuan jarriko dugu arreta, hizkuntzari buruzko, bizitzaren alderdiei buruzko eta bizi garen munduari buruzko ezagutzak garatuz.

Irakurketa uneak BITARTEAN Esanahiak ateratzeko eta irakasleari behar denean azalpenak eskatuz, sor daitezkeen zalantzak argitzeko erabiliko dugu, hala nola, arreta mantentzeko.

Irakurketa uneak ONDOREN Era askotako galderak erantzungo dira, pertsonaien izaerari buruz, egiten dutenari buruz, esaten denari buruz... mota guztietako ondorioak atereaz.

BUKAERAKO HAINBAT OHAR

BUKAERAKO HAINBAT OHAR MOTA GUZTITAKO TESTUAK ERABILI: NARRATIBOA,AZALPEN TESTUA,INSTRUZIO TESTUA...

BUKAERAKO HAINBAT OHAR Irakurle konpetentea irakurketa askorekin formatzen da. Interesez eta motibazioz eginiko irakurketa ezberdin anitzei esker irakurketaren ulermen propioa garatuz joango da progresiboki.

BUKAERAKO HAINBAT OHAR Planteamendu hau edozein motatako testuetan aplika daiteke: narratiboak, deskriptiboak, azalpenezkoak, argudiozkoak... Ezinbestekoa da lortu nahi ditugun helburuetara iristeko testuak sistematizatzea.