¡Hoy continuamos hablando solamente en español!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
Advertisements

Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Past, non-specific, continuous actions Routine /habitual actions Talking about “used to ” or “was doing”
Imperfecto (pretérito imperfecto = imperfecto) no te confundas PRETERITO = PASADO pretérito simple = pretérito indefinido = pretérito (nickname) pretérito.
25 DE FEBRERO. Warm-Up #85 Complete the sentence with a vocab term or phrase. Write out the sentence. 1. De niño(a), soñaba con ser El día de mi.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Two Past Tense Verbs in the Same Sentence Dos acciones pasadas en la misma frase preterite imperfect.
09/28/09 The imperfect tense in Spanish is used to narrate past events without focusing on their beginning, end, or completion. —Mi hijo era tímido y.
El Imperfecto Spanish Club-1 presentation.
El Imperfecto ~The Imperfect Tense~.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
The Imperfect Tense: Regular Verbs
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Present Tense of –ar Verbs
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
APUNTES: THE IMPERFECT TENSE
The Imperfect Tense: Regular Verbs
El Imperfecto Was, were, used to.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
El Imperfecto.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
The imperfect tense in Spanish (the -ABAs and the -ÍAs) is used to narrate past events without focusing on their beginning, end, or completion. © by Vista.
Esp. 3 Repaso El imperfecto.
There are only three irregular verbs in the imperfect:
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
PRESENT TENSE VERB ENDINGS IN SPANISH:
Futuro y condicional Usos y formas.
The Progressive Tenses
(yo) jugaba con mis amigos
You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
09/28/09 The imperfect tense in Spanish is used to narrate past events without focusing on their beginning, end, or completion. —Mi hijo era tímido y.
Spanish Stem-Changing Verbs
Imperfecto.
Quasimodo: Have your notecards and research out to be checked.
El Imperfecto de los verbos
The imperfect tense.
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Apuntes: Present Progressive
Conjugating Regular Imperfect Verbs:
Warm up.
THE IMPERFECT TENSE.
Regular AR VERBS.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Conjugate in the imperfect tense irregular
El imperfecto Español 2.
EL TIEMPO PRESENTE ESPAÑOL 2.
El imperfecto.
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
El Imperfecto.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Irregular Preterite IR and SER
El Imperfecto pasado.
El imperfecto Español 2: Capítulo 6.
El imperfecto pág. 146, 148, 150.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
EL IMPERFECTO.
LOS VERBOS  --ar en el presente.
Apuntes: -AR Verbs Lección 2: En la clase.
El condicional Español 3: Capítulo 8.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
The “used to” tense (y el más fácil de todos!)
13 de abril.
What you used to do and What you were doing…..
Conjugating.
Conjugating.
Talk About the Past Using the Imperfect (el imperfecto)
To talk about past events
Transcripción de la presentación:

¡Hoy continuamos hablando solamente en español! Día número 152—español 1 El 2 de MAYO Horario Regular FYI: ¡Hoy continuamos hablando solamente en español! El OBJETIVO es que empiecen a pensar en español, entonces (so then), si ustedes le recuerdan a sus compañeros que necesitan hablar en español cuando están hablando en inglés, pueden ganar un punto de participación y salvar a su compañero de perder 5 puntos de participación. Empieza a encontrar/comprar los materiales para tu proyecto: Papel, Decoraciones, Dibujos, etc.

Remind your students that we have a meeting for all those who are interested in the Europe Trip 2018. It will be May 4 at 4 p.m. in my classroom B10. Everyone is welcome even if they are not sure if they can or want to go. Gracias, Sra. Rodríguez

POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. UNICEF is partnering with One Dollar For Life (ODFL), a non-profit founded in 2006 and partners with others agencies around the world serving individuals in developing countries.  POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. PLEASE DONATE ONE DOLLAR to SAVE A LIFE. TÚ PUEDES HACER UNA DIFERENCIA en la vida de otra persona. There is a service trip available to any student interested. Please reach out to Dr. Olea if you are interested in traveling this Summer to Nicaragua. 

REPASAR los apuntes: Pg B Apuntes #4: REPASO del IMPERFECTO Copia las preguntas. Puedes contestar en inglés: 1. ¿Cuándo usas el imperfecto? To tell what you used to do, did often or was/were doing. 2. ¿Cómo se conjuga un verbo –AR en el imperfecto? Take off the –AR and add –ABA –ÁBAMOS –ABAS –ABÁIS –ABA –ABAN Ejemplo: De niño(a) yo jugaba con muñecos (action figures)/ muñecas (dolls). 3. ¿Cómo se conjuga un verbo –ER & –IR en el imperfecto? Take off the –ER or –IR and add –ÍA –ÍAMOS –ÍAS –ÍAIS –ÍA –ÍAN Ejemplo: De niño(a) yo tenía muchos juguetes (toys).

REPASO del IMPERFECTO cont. Puedes contestar en inglés: 4. ¿Cuántos verbos irregulares hay en el imperfecto? Solamente hay 3 verbos irregulares en el imperfecto. NO HAY cambio radical ☺ 5. ¿Qué verbos son irregulares? IR (to go)/ SER (to be)/ VER (to see) 6. ¿Cómo se conjugan los verbos irregulares en el imperfecto? IR (to go) SER (to be) VER (to see) IBA ÍBAMOS IBAS IBÁIS IBA IBAN “used to go was/were going” ERA ÉRAMOS ERAS ERÁIS ERA ERAN “used to be was/ were” VEÍA VEÍAMOS VEÍAS VEÍAIS VEÍA VEÍAN “used to see was/were seeing”

ESTAMPAR LA TAREA: WS: 101 Stem-Changing Verbs (amarillo) El 2 de mayo ACT #9: El imperfecto Traduce: When I was a child, I used to play with Legos. When I was 5 years old, I would always sing the alphabet song (la canción). I used to fall (caerse) a lot when I would ride my bike. My friends and I couldn’t go to the movies without (sin) one of our parents. Respuestas: Cuando era niño/a, yo jugaba con Legos. Cuando tenía cinco años, yo siempre cantaba la canción del alfabeto. 3. Yo me caía mucho cuando (yo) montaba mi bicicleta. 4. Mis amigos y yo no podíamos ir al cine sin uno de nuestros padres.

Blind Kahoot Direct Object Pronouns