Pre-write Part 1: State your name Me llamo Valerie.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo son las personas famosas?
Advertisements

¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
The verb Ser To be. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
Hoy vamos a … repasar los colores
(Tener) que + Verb(-ar,-er,-ir) TO HAVE TO….. Showing obligation or necessity to do something.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
T ÓPICO : ¿Q UÉ HORA ES ? Pregunta Esencial: How do I tell time in Spanish? Unidad 2 Lección 1.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
Las características físicas, la personalidad y otros rasgos.
ESPAÑOL 1 16 de enero de EL BIENVENIDO 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es?
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
El Verbo "Gustar" to please to like. The verb GUSTAR is used to express likes. Me gusta... Te gusta... Le gusta I like... You like... (informal) He/she.
Vocabulario 5 Physical descriptions
El verbo TENER Definition: to have. TENER  The verb tener means to have.  The forms of tener are a bit IRREGULAR.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Expressing Obligations
Verbos de “er/ir”.
¿Qué dicen esta palabras?
¿Cómo son las personas famosas?
Anuncio Personal.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
¿Cómo eres? What are you like?
Verbos -er, -ir -er, -ir verbs Descubre 1 – Lección 3.
Asi soy yo… En Español escribe: Greeting State your name; introduce yourself Tell everyone your age Describe what you do/who you are Describe the weather.
CALENTAMIENTO HOY ES MARTES, EL 12 DE ENERO Identifiquen
I can describe physical characteristics.
EL PRETÉRITO 2.2 A.  Preterit tense  The preterit tense is used to tell what happened or what you did. (To talk about a past action)
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado (7th Grade)
Page 80 Realidades 2 Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does something to or for him- or herself.
Describe los celebridades Capítulo 5B (Follow-up to Tx 252, Act #4)
Describe los famosos Capítulo 5B (Follow-up to Text book 252, Act #4)
Hola, Juan. Hola, Paco. Paco…¿dónde vives? Vivo en Charlotte. ¿Sí?? ¡YO vivo en Charlotte!!! ¿Cuántos años tienes? Tengo 15 años. ¿Sí?? ¡YO tengo 15 años!!!
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono?. What will we do today??? Learn how to ask age questions Learn how to tell your age. Learn how to ask and.
Repaso del vocabulario
Pase (palabra masculina)
MISSING & ENDANGERED DESAPARECIDA ANN SMITH – AGE 15 FROM CITY, STATE
¿CÓMO ERES? (What do you look like?)
Stating what you have, and describing physical features.
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
POSSESSIVE ADJECTIVES “It is not your dog, it is my dog!”
¡feliz cumpleaños tío! You are the first person to arrive at a new Mexican restaurant for your uncle’s birthday dinner. You decide to wait at the table.
Michaelson Unit 3 Lesson 1
Chapter 6-2 Informal Commands
VOCABULARIO 9. El tío 10. La tía 11. El hermano 12. La hermana 13. El sobrino 14. La sobrina 15. El primo 16. La prima La madre La mamá El padre El papá.
Describe los celebridades
HOY ES LUNES 13 noviembre 2017.
Name: _________________ Occupation: ____________ Age: __________________ Name: _________________ Occupation: ____________ Age: __________________ Name:
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Capítulo 1 Mis amigos y yo.
Unidad 3: Somos estudiantes
Speaking Activity 2-1 Describe what 2 of your teachers are like using the verb ser and as many adjectives as possible. Include hair color, height, weight.
Yo tengo ganas de hacer ejercicio.
MISSING & ENDANGERED DESAPARECIDA ANN SMITH – AGE 15 FROM CITY, STATE
Tener continued.
Haga Ahora 15 ¿Qué día es hoy? Hoy es…
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Hoy es miércoles el tres de octubre
Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont
45 Es el 15 de enero. Tener que + infinitive
Pre-write Part 1: tell the relationship of the person to you
La familia The Family.
The verb SER SER means “to be” SER is an irregular verb
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points
¿Cuántas personas hay en tu familia?
Transcripción de la presentación:

Pre-write Part 1: State your name Me llamo Valerie. Part 2: describe hair & eyes Part 3: describe height & weight Part 4: tell age Part 5: ser quality Part 6: tener quality Part 7: something you do using an –er or –ir verb Me llamo Valerie.

Pre-write Part 2: describe hair & eyes Part 1: State your name Part 2: describe hair & eyes Part 3: describe height & weight Part 4: tell age Part 5: ser quality Part 6: tener quality Part 7: something you do using an –er or –ir verb Me llamo Valerie. Tengo cabello largo y rubio. Tengo ojos verdes.

Pre-write Part 3: describe height & weight Part 1: State your name Part 2: describe hair & eyes Part 3: describe height & weight Part 4: tell age Part 5: ser quality Part 6: tener quality Part 7: something you do using an –er or –ir verb Me llamo Valerie. Tengo cabello largo y rubio. Tengo ojos verdes. Soy alta y delgada.

Pre-write Part 4: tell age Part 1: State your name Part 2: describe hair & eyes Part 3: describe height & weight Part 4: tell age Part 5: ser quality Part 6: tener quality Part 7: something you do using an –er or –ir verb Me llamo Valerie. Tengo cabello largo y rubio. Tengo ojos verdes. Soy alta y delgada. Tengo treinta y seis años.

Pre-write Part 5: ser quality Part 1: State your name Part 2: describe hair & eyes Part 3: describe height & weight Part 4: tell age Part 5: ser quality Part 6: tener quality Part 7: something you do using an –er or –ir verb Me llamo Valerie. Tengo cabello largo y rubio. Tengo ojos verdes. Soy alta y delgada. Tengo treinta y seis años. Soy simpática y cariñosa.

Pre-write Part 6: tener quality Part 1: State your name Part 2: describe hair & eyes Part 3: describe height & weight Part 4: tell age Part 5: ser quality Part 6: tener quality Part 7: something you do using an –er or –ir verb Me llamo Valerie. Tengo cabello largo y rubio. Tengo ojos verdes. Soy alta y delgada. Tengo treinta y seis años. Soy simpática y cariñosa. Tengo sueño.

Pre-write Part 7: something you do using an –er or –ir verb Part 1: State your name Part 2: describe hair & eyes Part 3: describe height & weight Part 4: tell age Part 5: ser quality Part 6: tener quality Part 7: something you do using an –er or –ir verb Me llamo Valerie. Tengo cabello largo y rubio. Tengo ojos verdes. Soy alta y delgada. Tengo treinta y seis años. Soy simpática y cariñosa. Tengo sueño. Yo leo y corro.