More Unit 1 review! (Sra. Soto).

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Advertisements

Gramática Lección Preliminar Created by: D. Rodríguez.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Anuncio Personal.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Hoy es viernes el cuatro de septiembre SWBAT identify numbers to 1,000 Use numbers to express age HAGAN AHORA: What are 2 questions to ask someone his/her.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
 La familia  La abuela  El abuelo  La mamá  El papá  La tia- aunt  El tio- uncle  Son- el hijo  Daughter – la hija  Los primos-cousins  El.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Target: Introduces self and others using
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Cleaning committee If you stand by the door, you will be assigned to the committee and stay after class to clean.
Copia oraciones. (4 min) Completa la frase con una actividad que no te gusta.
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Lección 4: los pasatiempos
Title: El álbum familiar de _______.
Español 1 25 de octubre de 2016.
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
POSSESSIVE ADJECTIVES “It is not your dog, it is my dog!”
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Hoy es martes, el 10 de octubre de 2017
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
Español 1 14 y 17 de octubre de 2016.
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Hacer Ahora Completa la hoja.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
A hacer preguntas en español
Hoy es viernes el ocho de septiembre
Tapas Write the correct form of the adjective in parenthesis:
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder…
youtube.com/ watch?v=TxW ugQUw2us
Guía de estudio Examen del tema 1
Hoy es luness el treinta y uno de agosto de dos mil quince.
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
Tener continued.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Hoy es jueves el trece de septiembre
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
You will make a presentation about your family
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Development of the concert programme
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Quasimodo: Write the following #’s in words
Usar el presente para hablar de personas
La familia The Family.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Tapas Write out the following dates in Spanish /5 2. 3/9
Hoy es miércoles, cuatro de septiembre
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

More Unit 1 review! (Sra. Soto)

¿Cuàntos hermanos tienes? Contesta/Answer ¿Còmo estàs? ¿Còmo eres? ¿Còmo te llamas? ¿Cuàntos hermanos tienes? ¿Cuàntos años tienes? ¿Què te gusta hacer?

You will interview a student You will interview a student. Make a questionnaire asking the following questions and write their answers. Introduce yourself: Me llamo _____________ ¿Còmo te llamas? ¿Còmo estàs? ¿Cuàntos años tienes? ¿Còmo eres? ¿Cuàntos hermanos tienes? ¿Què te gusta hacer?

El tiene el pelo largo y es alto. 1 2

El es mi abuelo y es viejo. Tiene el pelo corto. 1 2

Mi perro se llama Ruffo y es timido. 1 2

Hoy es el primero de enero. 1 2

tres y cinco son ocho 1) 3 + 5 = 8 2) 8 -5 =3

Veintitres menos cuatro son diecinueve A) 25 – 4 = 21 B) 23-4=19

Me gustan la hamburguesas para la cena. 1 2

A Juan le gusta jugar videojuegos los domingos. 1 2

Let’s practice Writing Let’s practice Writing! You are going to go as an exchanged student to Chile. Send an email to your pen-pal Ruben with whom you will be staying with. You must include the following: Greeting Your name A description of yourself including -age -what you look like -your personality -one thing you like -one thing you dislike Tell about 2 family members. One must be male and one female! -describe what each person looks like -describe each person’s personality End by asking Ruben a specific question about himself or his family. (Do not ask about name, health, age, origin!) Don’t forget to use cohesive devices such as and (y)/or/ but (pero)/ also to make your email flow nicely!