Poster project.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es viernes el catorce de diciembre Choose the correct adjectives below based on the expressions. Distraído Creativo Generoso Aplicado.
Advertisements

ALC 30 martes el 20 de octubre
Review: 3 Requirements There are 3 requirements for using the subjunctive A “WEIRDO” verb Two different subjects The word “que” There are 3 requirements.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
Español I – Los colores Project directions. Diez oraciones Cinco nombres (de la escuela) cinco en oraciones singulares cinco en oraciones plurals Verbo.
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
Quasimodo: (son las doce)
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
Do Now Copy the sentences. For 1-4, conjugate the verbs in the preterite tense. 1.Ellos ____________ papas fritas anoche. (comer) 2.Yo _____ al parque.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Spanish I 1B Day 30.
Avancemos 1 Undad 1 Lección 1 THE VERB SER. The verb SER Ser is a verb that means TO BE. We use the verb SER to identify a person or to say where he or.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Subjunctive Sentences Spanish III. Instrucciones… For each slide, complete the sentence with on of the verbs from the next slide. You must use each verb.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
FerreiroB 4 de diciembre 2015 El sábado para la cena yo como pollo con pastas en mi casa con mi familia y bebo jugo de manzana. #pollo #jugo #cena #pasta.
DESCRIBIR QUÉ LLEVAN PUESTO LAS PERSONAS Ropa y colores Instructions: Each pair of students has one piece of paper. For each question that follows, discuss.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
SPN III Enero Lunes Conjugate Reflexive and Reciprocal verbs in the present tense Reflexive p. 155 Reciprocal p. 157 Write all reflexive and reciprocal.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish verbs in –er/ir How to conjugate Spanish –er & -ir verbs.
NOMBRE______________________________ A.IN EACH BOX, create a SPANISH stem change verb sentence using a different subject in each.You must use all 9 stem.
Reflexive verbs & Reflexive pronouns
El Imperfecto Español 2.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
What are reflexive verbs?
¡CLASE DE ESPAÑOL! El verbo estar.
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Menu project: Due TODAY 5/22/2017
To do lists Mark in Green for Vocab.
Lunes/Monday Español 2.
In this slideshow, you will practice prepositions of place.
FIZZ Write the subject pronoun that you would use to talk ABOUT each of the people. 1. Juan 2. La profesora Abelson 3. Julia y Elisa 4. Julio y Roberto.
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
Practiquen los adjetivos con
Double Object Pronouns
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Writing portion of test 1B
¡Los Adjetivos!.
Calentamiento Answer in complete sentences 1. ¿Cómo te llamas?
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
Tapas Answer each question in a complete sentence.
Present Tense Verb Conjugation Review
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Bell Work WB 4.5 E.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
To insert audio you need to be on that slide
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Tapas Translate each sentence from Spanish to English.
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Poster project

On a blank piece of paper: Divide your paper into 8 blocks, like the ones below. In each block, write a sentence using the given subject and a verb from your vocabulary list. Then, illustrate that sentence. *One sentence should use the verb SER *One sentence should use the verb TENER *The verb in your sentence must be conjugated correctly! *Use color to make it pretty! yo la clase mis amigos y yo la Srta. Stewart tú Anita y María la familia Pedro y cinco chicas

On a blank piece of paper: Divide your paper into 8 blocks, like the ones below. In each block, write a sentence using the given subject and a verb our vocabulary lists. Then, illustrate that sentence. *One sentence should use the verb SER *One sentence should use the verb TENER *Use the Subject/verb/article/noun/adjective form for one sentence *The verb in your sentence must be conjugated correctly! *Use color to make it attractive! yo la clase mis amigos y yo el Señor Richardson tú Anita y María la familia Pedro y cinco chicas