Hoy es el 30 de septiembre del 2014.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Famous Hispanics in America
Advertisements

Unidad1, Etapa 3 By: Chrissy S, Daniel W, Dana L.
How do I use the verb ser to say where someone is from?
Las Descripciones Físicas
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
LT 1 & 2. LT-2: I can introduce myself and others. This means that I know how to tell people what my name is and can tell what others’ names are using.
Thank you for taking my classes
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Thank you for taking my classes today
Ser y Estar Los dos verbos significan “to be”. Primero, veamos las formas. Ser Yo soy Tú eres Él/Ella/Ud. es Nosotros somos Vosotros sois Ellos/Ellas/Uds.son.
Los meses del año. Información The Spanish way is to write the day + month + year. It’s different from the American way (month + day + year). The formula.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Days, months, seasons, and more!. In Spanish-speaking countries, the week begins on Monday. Notice that the days of the week are not capitalized. The.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Unit 1, Lesson 1 Review Grammar Concepts What is an infinitive? What does it mean to conjugate a verb? What are subject pronouns? Why are there so many.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
El Repaso de Unidad 1 Etapa 1. El Vocabulario y La Gramática People Identify who the following people are: Write a sentence that says who the.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Hoy es lunes. Es el primero de octubre ¿De dónde eres? ¿Puedes expresar el orígen nacional de una persona? PARA HACER AHORA: ¿Qué bandera es? Los Estados.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
¡Vámonos! Hoy es el 20 de marzo Answer the questions in English or Spanish 1. ¿Qué es la quinceañera? What is the quinceañera? 2. ¿Por qué es importante.
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
Asking names… ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama, Usted? ¿Cómo se llama, él? / ¿Quién es él? ¿Cómo se llama, ella? / ¿Quién es ella?
En el vecindarioGramática 1 Repaso: Uses of ser Preview Uses of ser.
DÍA DE COMIDA 15/12/14 Put comida aquí Para Bell work, escuchamos a los estudiantes about how ellos cooked su recipe.
LA TAREA NO HAY TAREA – es fin de semana PRUEBA (quiz) – martes el 6 de octubre números de 0 a 60 subject pronouns ser (all forms) and telling where someone.
¡Bienvenidos A Clase! ESPAÑOL UNO miercoles, el 31. de agosto, 2016
How old is your friend? Example: Tengo: I have Tienes: he/she has
Hispanic Heritage Month
LOS VERBOS SER Y ESTAR Español I.
Hoy es miércoles, el 18 de octubre de 2017
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Propósito # 3: ¿Cómo continuamos el repaso?
Day 2 Week 8 27/09/2016.
ESPAÑOL 1, el 11 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
Escribe the correct translation of each phrase
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Día número 24 Español 1—Acelerado
Ser.
Día número 23 Español 1—Acelerado
Capítulo 1 Mis amigos y yo.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
La Fecha: Hoy es miércoles, 3 de septiembre Tema: Subject Pronouns and the verb Ser Obj: SWBAT identify subject pronouns and ser so that they can.
Estar- to be.
HAGAN AHORA: ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 31 July 4
HOYYYYYYYYYYYYYY YASDKLJHJASKFHAS DK ASDFSDFA for today… Where does the holiday come from? Why do we celebrate it? What customs/traditions do they reflect?
Repaso: Uses of ser Preview Uses of ser.
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Question Formation Spanish I Page 52.
Metas: I can recall the days of the week, months, seasons, numbers and say what time it is. I can talk about things that I & other people do and describe.
Tapas 26/9/16 Completa cada frase: 1. Mi teléfono es __________.
El Alfabeto.
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
LA TAREA VEAN (watch) el video en youtube
Metas: I know the days of the week, months, seasons, numbers and know how to say what time it is in Spanish. I can say all the letters of the Spanish alphabet.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
VÁMONOS (2-2) Me gustan los deportes porque son divertidos.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Review present tense conjugations
Transcripción de la presentación:

Hoy es el 30 de septiembre del 2014. Vámonos 2-4 5 minutos Escribe la fecha y el objetivo: Hoy es el 30 de septiembre del 2014. Objetivo: I can introduce people and say where they are from. I can use subject pronouns, numbers and the alphabet. In a paragraph describe the Hispanic Heritage month celebration. Includes: Dates, why people celebrate and more details

EL OBJETIVO: I Can ask how someone’s is and say how you are. I can introduce people and say where they are from. I can use subject pronouns, verb ser and the alphabet.

Tutoring

Momento Cultural

Projecto: Hispanic Heritage Month SU TAREA: Projecto: Hispanic Heritage Month

Listening Practice 1-Pag 7 5-Pag-9 10-Pag -11 17-Pag -15 Cultura Pag 16-17 22-Pag 19 29-Pag 9

Independent Practice 2,3,6,7,9,11,14,15,18,20,21,23,32,33 Repaso Pag 32 1,2,3,5