Antes de empezar Answer the questions using the pictures.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Advertisements

Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
Los días de la semana The days of the week
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Digital Photography: Selfie Slides
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo se llama una persona que apaga incendios? 2.¿Cómo se llama una persona que vende.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Create a food Menu and dialogue
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Telling Time in Spanish
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
Capítulo 3: ¿Qué clases vas a tomar?
Hoy es el 2 de octubre..
Para hacer ahora 1) What is an “infinitive”?
Antes de empezar Interrogative words – question words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
¿Qué hora es?.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Telling time in Spanish
The Days of the Week (Los días de la semana).
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Quasimodo: Traducir (translate)
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Antes de empezar To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense for –AR verbs, add the.
Bell Work WB 4.5 E.
Antes de empezar - create this T-Chart
Describe a las personas con una frase completa.
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Día número 44 Español 1—Acelerado
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Antes de empezar – Write these phrases into your composition books:
Antes de empezar – escribe la información en tu cuaderno
Describe el pelo de las personas.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Quasimodo: Answer the following questions with complete sentences.
Transcripción de la presentación:

Antes de empezar Answer the questions using the pictures. ¿Qué desea de beber? ¿Desea un postre? ¿Algo más?

Gol de la semana: Ustedes podrán pedir comida en un restaurante. Capítulo 5B Gol de la semana: Ustedes podrán pedir comida en un restaurante.

La prueba Viernes, diciembre 5 You will be customers and I will be your waiter using the menus you created; we will use random menus, not your own. You will be required to ask and answer questions. Whatever the waiter asks, you are required to answer correctly. Therefore, you must be familiar with the food or table setting vocabulario. It might be morning, noon or evening; you will order appropriately. Also, your table will be set for you, something might be missing. Whatever is missing you will need to ask for. Once your order is taken you will write what transpired; what were you asked, what did you order, what was missing? Periods 3 and 6 will start presenting on Thursday (towards the latter half of class).

Antes de empezar Answer the questions using the pictures. ¿Qué desea de beber? ¿Desea un postre? ¿Algo más?

Tarea – practice ordering food; study your vocabulario.

Contesta las preguntas Ahora termina número 3 y 4.

Ahora termina sección B.

Completa la forma