Label the sides of the triangle with rise or run.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Cómo hacer las palomitas
Mi árbol genealógico Proyecto Unidad 2, Paso 1.
Add to notes #80. Ir = to go Yo voy Yo voy Tú vas Tú vas Ella va Ella va Nosotros vamos Nosotros vamos Vosotros vais Vosotros vais Ellos van Ellos van.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Objective Distinguish the rules to form the plural of a noun.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
 An affirmative command tells someone what to do.  The affirmative informal command form of most verbs is the tú form without the final s.  Come bien.
¿Qué haces tú en la clase de arte?
MORE CONVERSATION TOOLS
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
Objectivos de esta leccion: Usar los pronombres indirectos correctamente Usar los pronombres directos correctamente Usar los pronombres dobles correctamente.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Español 2 y 3 17 de septiembre de de septiembre de 2014.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Spanish 2  Formal Commands. Bellwork  Figure out the place that is being described and write it down.  1. Es un lugar donde trabajan los enfermeros.
Conjugating Verbs in Present Tense
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
What is a reflexive verb? A reflexive verb indicates that the subject of the sentence has performed an action on himself/herself/itself. In other words,
Vocabulario 6B.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 30. TRABAJO DE ENTRADA 25/4: NP43 TRANSLATE THE SENTENCES FROM YOUR LAST WARM UP. 1. Tú estás enfermo(a).6. Ud. ve una.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Asking questions Apuntes. Vamos a repasar unas palabras de preguntas... ¿Cómo? ¿ Cómo estás? How are you? ¿ Cómo es ella? What is she like?
Learning Chapter 2: Reasoning and Proof Thursday, September 17 th, 2015 Period 6.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Expressing likes in Spanish
Talkiing about where you and others go during free time.
Asking questions Apuntes.
1.1 Key Concepts.
Interactive Math Notebooks
Español 1 7 de febrero de 2017.
¡Los Adjetivos!.
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Interactive notebook page 32
Seguridad Web Ing. Elieser Estrada Rodríguez. Contents Click to add Title
Hazlo-Ahora 10/4 Tener en escritorio lo siguiente: Materiales Hazlo-Ahora Tarea Tener en escritorio lo siguiente: -lápiz, lapicero negro o azul.
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Present Progressive Is used to talk about what one is doing right at this moment-not activity in the future! Compound Verb tense-uses 2 verbs Is equivalent.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
The Present Tense of tener (to have)
A PowerPoint Template Your Presentation Name. This text is a placeholder Main Content Page Layout 2 Copyright 2009.
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
Time Expression with Hacer
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Gustar y Encantar.
Telling Time in Spanish
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Draw the diagram and label. Dibuje el diagrama y la etiqueta.
Transcripción de la presentación:

Label the sides of the triangle with rise or run. Discovering Slope Name: _______________________ Notes: Label the sides of the triangle with rise or run. Rise Run Ratio For each example, fill in the chart to the right, draw a diagram in your notebook and label it. From the origin point place one toothpick to the right and 3 toothpicks going up. Connect the straw from the origin point to the last toothpick. Subtract one toothpick from the 3 going up. Subtract one toothpick from the 2 going up. Add one toothpick to the 1 going to the right. Add one toothpick to the 2 going to the right. Add one toothpick to the 3 going to the right. Discovery Questions: What do you notice about the slope of the line as the ratios change? Fill in the blanks: The _________ the ratio, the less steep the line. The ________ the ratio, the steeper the line. What is the slope of a horizontal and vertical line? Explain your hypothesis. H V

Descubriendo pendiente Nombre:______________________ Notas: Rotula los lados del triángulo con el aumento o correr. Aumento Correr proporción Para cada ejemplo, llenar el cuadro a la derecha, dibuja un diagrama en tu cuaderno y etiquetarlo. Desde el punto de origen a cabo un palillo de dientes a la derecha y 3 palillos subiendo. Conecte la paja desde el punto de origen hasta el último palillo. Resta un palillo de dientes de la 3 va en aumento. Resta un palillo del 2 subiendo. Añadir un palillo de dientes para el 1 hacia la derecha. Añadir un palillo a la 2 va a la derecha. Añadir un palillo a la 3 va a la derecha. Preguntas de Descubrimiento: 1. ¿Qué notas acerca de la pendiente de la línea como el cambio de relaciones? Rellene los espacios en blanco: La _________ es la relación, menos pendiente de la línea. El ________ es la relación, más pronunciada es la línea. ¿Cuál es la pendiente de una línea horizontal y vertical? Explique su hipótesis. H V

EXPLORAR Etiquete cada línea son positivos, negativos, cero o UNDEFINED USO DE LOS CONSEJOS DE HENRY como pistas Pendiente _____________________ Pendiente _____________________ Pendiente _____________________ PISTA: Se Henry corriendo hacia arriba, abajo, ninguna o ambas? (Círculo) Pendiente _____________________