Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Review: Adjectives and the verb SER
Advertisements

Práctica 1: formas de >. Escoge la forma correcta de > ¿ ____ calculadoras tienes? cuántacuántas.
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Spanish IV. Escribiendo/Pecados Acuerdo del género Acuerdo de la pluralidad Acuerdo del tenso.
Las Palabras Interrogativas
Los sustantivos y artículos en español.
Adjetivos (Adjectives)
Meta: be able to write with no errors on infinitive triggers and agreement Entrada: Escribir-reflecion Escribir de la casa Para salir: use an infinitve.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Artículos indefinidos
Tener – To Have Yo tengo – I HaveYo tengo – I Have Tú tienes – You haveTú tienes – You have Él/ella/ud tiene – he/she has, you haveÉl/ella/ud tiene – he/she.
Adjectives - Describing things.
YOSoyI am TúEresYou are Él Ella EsHe is She is Nosotros(as)SomosWe are Ellos, Ellas Ustedes SonThey are You all are Use ser to describe what a person.
The Plurals of adjectives. Just as adjectives agree with a noun depending on whether its masculine or feminine, they also agree according to whether the.
The Plurals of adjectives
Affirmative and Negative Words
Demonstrative Adjectives and Pronouns
The Plurals of Adjectives
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Los adjetivos Adjectives.
DEFINITE ARTICLES el, la, los, las.
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
Theme: Expressions using "tener"
Adjective/Noun Agreement
Comparatives Page 53 Realidades 2.
Adjectives are frequently descriptive. That is, most often adjectives are used to describe a noun, or distinguish the noun from a group of similar objects.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Review of Adjective/Noun Agreement Unidad 1 Lección 2.
Adjectives Adjetivos Adjectives l Words that describe people and things are called adjectives (adjetivos). l In Spanish, most adjectives have both masculine.
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Spanish 1 Ser with adjectives.
Espanol 1 Estar and tag questions. Trabajo de timbre Think, Pair, Share Write down your translations, compare with classmate, be ready to share to class.
The verb Ser + Making things agree
Describing people in Spanish Making adjectives agree.
NOUNS MAKING NOUNS PLURAL PLURAL NOUNS IF THE NOUN ENDS IN: a vowel, add -s: libro / libros a consonant, add -es: profesor / profesores a -z, change.
NOUNS & ARTICLES SUSTANTIVOS Y ARTÍCULOS. In Spanish all nouns belong to 2 gender categories: _________________ or ________________ Masculine (masculino)
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Ejercicio #21 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy?
Direct Object Pronouns Realidades-Español 2. What is a direct object pronoun? A direct object tells who or what receives the A direct object tells who.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo. objetivo Yo puedo entender la conexión de sustantivos y adjetivos en español.
Los adjetivos Para describir….
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Tener los básicos. Tener = to have The verb tener is literally translated as “to have” but has many other uses as well—to tell how old someone is Tener.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Review of Adjective/Noun Agreement Leccion Preliminar.
L OS A RTÍCULOS Y A DJETIVOS Apuntes #7. Gender… Masculine vs. Feminine Word ends in ‘o’ = Masculine, or word refers to a male person Word ends in ‘a’
To make a sentence negative, you usually put no in front of the verb. Example: No pienso ir al cine. Sometimes you can also use a negative word after.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Capítulo 2: ¡Organízate!
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
Adjective/Noun Agreement
Los Adjetivos. Hoy veremos… How adjectives work in Spanish Practice the use of adjectives.
Adjective/Noun Agreement
Adjectives - Describing things.
Ser and Adjectives.
Apuntes: Los Adjetivos
Notes 4 – Noun/Adjective Agreement
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
The Plurals of Adjectives
Adjectives - Describing things.
Adjectives – Words that escribe things or people
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Transcripción de la presentación:

Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns Apuntes # 10

Many nouns and adjectives have the following endings: Masculine Feminine Singular -o -a Plural -os -as Making the endings of adjectives and nouns match is called agreement in gender (masculine/feminine) and number (singular/plural).

The forms of ¿cuánto. are used to ask how much. or how many The forms of ¿cuánto? are used to ask how much? or how many? Like other adjectives, ¿cuánto? matches the noun it describes. el papel ¿Cuánto papel tienes? la tarea ¿Cuánta tarea hay en la clase de español? los bolígrafos ¿Cuántos bolígrafos necesitas? las carpetas ¿Cuántas carpetas hay?

The forms of mucho mean a lot, much, or many. Like ¿cuánto?, mucho changes to match the noun it modifies. No necesito muchas carpetas, pero necesito muchos bolígrafos y mucho papel. Tengo mucha tarea.

Cuánto/a and mucho/a are used with things we don’t usually count. ¿Cuánto papel tienes? Tengo mucho. ¿Cuánta ropa hay? Hay mucha. Cuántos/as and muchos/as are used when we can count the things to which we refer.