DIAGNOSI EBALUAZIOAREN JATORRIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
OINARRIZKO GAITASUNAK
Advertisements

1 a) APLIKAZIOA b) PROBEN EZAUGARRIAK c) PROBEN ZUZENKETA a) APLIKAZIOA b) PROBEN EZAUGARRIAK c) PROBEN ZUZENKETA a) EZAUGARRIAK ETA EGITURA b) KONPETENTZIA-MAILA.
IDAZMENAREN ULERMENA Marko legala. LOE LEY ORGANICA 2/2006, DE 3 DE MAYO, DE EDUCACIÓN Boletín Oficial nº 106 Jueves, 4 de mayo de 2006.
AURREMATRIKULAZIOA ERNIOBEA BHI Villabona HEZKUNTZ SISTEMAREN ORGANIGRAMA ORGANIGRAMA DEL SISTEMA EDUCATIVO LAN MUNDUA GOI MAILAKO ZIKLOA (LH) ERDI MAILAKO.
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
IKASTURTEA GELA BILERETAKO ONDORIOAK CONCLUSIONES DE LAS RUNIONES DE AULA.
Test honetan, lau galdera erantzungo dituzu.
PLASTIKA ETA IKUS-HEZKUNTZA
IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
HAUR HEZKUNTZAKO CURRICULUMAREN EZAUGARRI NAGUSIAK.
Hezkuntza-sisteman hezkidetza
E. A. E. KO OINARRIZKO HEZKUNTZAREN CURRICULUM DEKRETUAREN II
TEKNOLOGIA INFORMATIKOA
POLITIKA.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Aholkulariaren eta orientatzailearen rolak
La Salle Berrikuntza Programak
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA
4. EBALUAZIOAREN HOBEKUNTZA FASEA:
Kulturartekotasuna Mintegia, B06 Zaratamoko Berritzegunea,
LOMCE-ren laburpena.
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ZUZENBIDE ZIBILA:SARRERA
Diagnostiko ebaluazioa
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
Gizarteratze bideak eta berdintasuna
ZUZENDARIEN BILERA

Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
CNE (Curriculumaren norbanako egokitzapena)
Fenomenoen gaineko ikerketa
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
IRAKASLEENTZAKO TAILERRA
PISA Euskadin: 2012ko aplikazioaren ezaugarriak
Beritzegune Nagusia / Arloak
IRALE.
PROIEKTUEN ARTEKO UZTARDURA:
gezurrak asmatu eta zozketan parte hartu
- Nortzuk izango dute hezkuntza-premia berezia?
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
ZELULA AMAK.
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AIMAR ATUTXA AINARA ARANA IRAIA AGUILERA
Zuzendari bilera ikasturtea
DBH ondoren, zer? ikasturtea.
JUAN BAUTISTA ZABALA ESKOLA
TESTUINGURU HISTORIKOA XVIII mendea
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
DBH ondoren, zer? ikasturtea.
EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA ZIENTZIA-, TEKNOLOGIA- ETA OSASUN-KULTURARAKO KONPETENTZIAN IES Bertendona BHI
BH zuzendarien mintegia 2010ko urtarrilean
PSIKOMOTRIZITATEA Naiara Gurtubai Nerea Rementeria Naroa Gaztañaga.
HIZKUNTZ PROIEKTUA Hasierako galderak
Berritzegune Nagusia / Arloak
Ahoko zitostatikoak: zer jakin beharko genuke
HIZKUNTZEN PORTFOLIO EUROPARRA SAIAKUNTZA ALDIA
DEKRETUAREN ATALAK Sarrera 1.Kap. Xedapen orokorrak
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO CURRICULUMA
LOMCE Lege-egitasmoaren azterketa
Kolaboratzeko estrategiak
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
FILOSOFIAren HISTORIA
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Idazmena 3.eta 4. DBHn 3.DBH: 1. eta 2. ebaluazioa
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Transcripción de la presentación:

DIAGNOSI EBALUAZIOAREN JATORRIA NONDIK DATOR PROPOSAMENA? Europako Batzordearen jarraibideetatik LOEtik eta Estatuko gutxieneko irakaskuntzetako dekretuetatik EAEko curriculumeko dekretutik 2

DIAGNOSI EBALUAZIOA …Nori eta zertarako? Lehen Hezkuntzako 4. mailan eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2. mailan ikasleen oinarrizko gaitasunak ebaluatuko dira. Beraz, ikasleen ebaluazioa da eta ez ikastetxeena. Ikasleei buruzko informazioa emango du eta ikastetxeentzat orientatzailea eta formatzailea izango da. Familiek eta hezkuntza komunitateak informazioa jasoko dute. Ikastetxeetan etengabeko gogoeta bultzatuko da: hobekuntza lortzeko eta ikasle guztiek oinarrizko gaitasunak garatzen dituztela bermatzeko. Emaitzekin ez da ikastetxeen sailkapenik egingo. 3

LA EVALUACIÓN DIAGNÓSTICA. OBJETIVOS Txostenak Ikastetxearena Ikasle bakoitzarena Kanpo diagnosi ebaluazioa Diagnosi Ebaluazioaren emaitzak analizatzea: Ikastetxea Informazioa (familiak, ikasleak, hezkuntza komunitatea): ikastetxea Erabakiak hobetzeko proposamenak: Hezkuntza komunitate osoa 4

Diagnosi ebaluazioaren abantailak eta arriskuak

DIAGNOSI EBALUAZIOAREN ABANTAILAK Oro har, diagnosi ebaluazioak ikastetxeetan ebaluazio kultura sendotu eta etengabeko hobekuntza prozesuak ahalbidetuko ditu. Ikastetxearen autonomia errespetatu eta bultzatuko du. Ikastetxeek datuak lortuko dituzte denboran zehar eta kanpoko erreferentziak ere bai. Horrek erabaki egokiak hartzen lagunduko du ikuspegi errealista batetik. Hezkuntza sistemari buruzko informazioa lortzen lagunduko du. Hezkuntza Sailak erabakiak datuetan oinarrituko ditu eta lehentasunak zehaztu ahalko ditu. Beste alde batetik, diagnosi ebaluazioa aukera ona da Hezkuntza Sailaren kanpoko zerbitzuen arteko elkarrekintza bultzatzeko (Ikuskaritza, Berritzeguneak, ISEI…), proiektu komuna baita. 6

DIAGNOSI EBALUAZIOAREN ARRISKUAK Curriculuma homogeneizatzea edota murriztea. “Marko teorikoa” curriculum berri bihurtzea, ofiziala bazter utzirik. Ikasgelako lana baldintzatzea (kanpoko ebaluazioetan ebaluatuko dena lantzea bereziki). Oinarrizko gaitasun guztietatik instrumentalak, soilik, kontuan izatea. Pertzepzio ezkorra ikastetxeetatik (kanpoko interbentzionismoa eta kontrola). Informazioaren ihesa. Ikasle traketsak baztertzea eta onenak hautatzea. … 7

EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA EREDUA

DIAGNOSI EBALUAZIOA EAEn Lehen Hezkuntzako 4. maila Zentsu izaera izango du: ikasle guztiei egingo zaie 2006-2007. ikasturtea Lehen Hezkuntzako 4. maila DBHko 2. maila Guztira Ikasleak 17.698 16.888 34.586 Taldeak 849 836 1.685 9

EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA ZEIN AGIRI HARTU DIRA KONTUAN ABIAPUNTUTZAT ? EAEko curriculuma Europako Batasunaren eta ELGE-OECDren gaitasunak garatzeari buruzko jarraibideak Beste ebaluazio batzuetako esperientziak eta Europako Erreferentzia Markoa 10

EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA Gaitasunen ebaluazioa eta curriculuma Bi iturrien arteko koherentzia Barne kohesioa MARKO TEORIKOA:  Oinarrizko gaitasunak  Dimentsioak  Azpi-gaitasunak  [ebaluaziorako] Adierazleak 11

DIAGNOSI EBALUAZIOAREN EREDUA URTERO LAU GAITASUN URTERIK URTERA ALDATU EGINGO DIRA Zein oinarrizko gaitasunetatik hasi? Hizkuntza komunikaziorako gaitasuna (euskara eta gaztelania) Matematika Zientzia, teknologia eta osasunaren kultura 12

DIAGNOSI EBALUAZIOA. EGOERA/ARAZOETAN OINARRITUTA PISA azterketan bezalako itemak, baina egokituak: Ikasleek dakitena aplikatzeko gai diren ala ez ebaluatzera zuzenduak. Arazoetan oinarrituak. Konfliktoak identifikatu, horiei buruzko informazioa aztertu, arazoen kausak bilatu, ondorioak antzeman, eragileak ezagutu, alternatibak aztertu edota proposatu, gatazkak konpontzeko bideak baloratu beharko dituzte... Testuinguruak garrantzia izango du: ikasleen adina eta ikasmaila kontuan izango dira, ikasleei egoeren hurbiltasuna, gaur egungo arazo errealak izatea (mota askotakoak), ohiko bizimoduarekin lotuta egotea, egoera/arazo esanguratsuak izatea, ikasten dutena aplikatzeko egokiak... 13

HIZKUNTZA-KOMUNIKAZIORAKO GAITASUNA Dimentsioak ENTZUMENA IRAKURMENA MINTZAMENA IDAZMENA INTERAKZIOA Azpi-gaitasunak Zentzu orokorra identifikatzea Testuetako xedea antzematea Informazioa aukeratzea Ulertzeko estrategiak erabiltzea Adierazleak Zentzu orokorra identifikatzen du. Ideia nagusiak eta bigarren mailakoak bereizten ditu. Ideien arteko lotura ezagutzen du. ... Graduazioa: 3 mailatan 14

IRAKURMENA EBALUATZEKO ADIBIDE BAT (PIRLS 2006) Guztira, 11 galdera Guztira, 5 orri 15

MATEMATIKARAKO GAITASUNA KANTITATEA ESPAZIOA ETA FORMA ALDAKETAK, HARREMANAK eta ZIURGABETASUNA PROBLEMAK EBAZTEA Azpi-gaitasuna Oinarrizko nozio geometrikoak eta espazio-adierazpeneko sistemak erabiltzea Azpi-gaitasuna Forma eta harreman geometrikoen ezagutza erabiltzea Adierazleak Orientazioarekin eta espazioaren adierazpenarekin lotutako funtsezko nozio geometrikoak ulertzen ditu. Posizioak eta mugimenduak identifikatu, aztertu eta azaltzen ditu. Distantzia errealak zenbatu eta neurtzen ditu plano eta mapa errazetan... Graduazioa: 3 mailatan 16

MATEMATIKARAKO GAITASUNA. GOI MAILAKO GALDERA BATEN ADIBIDEA 17

ZIENTZIA, TEKNOLOGIA ETA OSASUN KULTURA EZAGUTZA ZIENTIKOAREN ULERMENA NATURAREN AZALPENA IKERKETA ZIENTIFIKOAREN OINARRIZKO GAKOEN EZAGUPENA EZAGUTZA ZIENTIFIKOEZ BALIATZEA ERABAKIAK HARTZEKO Azpi-gaitasuna Garapen eta aplikazio teknologiko nabarmenenak aztertzea eta kritikoki baloratzea Azpi-gaitasuna Ingurumeneko arazo larrienak azaltzea, kausak eta eraginak kontuan hartuz Adierazleak Objektu eta baliabide teknologikoak identifikatzen ditu. Inguruko makinei eta beren funtzionamenduari buruzko jakinmina erakusten du. Garapen teknologikoak bizitza kalitatean duen eragina baloratzen du. Graduazioa: 3 mailatan 18

ZIENTZIARAKO GAITASUNA. GALDERA BATEN ADIBIDEA KLONAZIOA Irakurri egunkari bateko artikulu hau eta, gero, erantzun galderei.

ZIENTZIARAKO GAITASUNA. GALDERA BATEN ADIBIDEA Zeinen berdina da Dolly ardia? A- 1. ardiaren berdina. B- 2. ardiaren berdina. D- 3. ardiaren berdina. E- Bere aitaren berdina.

ESKERRIK ASKO!