La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Diagnostiko ebaluazioa

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Diagnostiko ebaluazioa"— Transcripción de la presentación:

1 Diagnostiko ebaluazioa
Oinarrizko hezkuntza konpetentziak Diagnostiko ebaluazioa

2 Zeri buruz hitz egingo dugu?
Oinarrizko konpetentziak: Zergatik hitz egiten dugu oinarrizko konpentziez? Zer ulertzen dugu oinarrizko konpetentziatzat? Oinarrizko konpetentzien ebaluazioa. Diagnostiko ebaluazio orokorra: Ezaugarriak eta orain arte hartu diren erabakiak. Diagnostiko ebaluazioa Euskal Herriko ikastetxeetan (hobekuntzarako aukera berria): Nola antolatuko dugu? Beste herri batzuetako esperientziak. Gure eredua. Zein lan-plangintza dugu?

3 KEZKA HEZKUNTZAREN KALITATEAGATIK (ekitatea eta eraginkortasuna)
Herritar guztiek gutxieneko konpetentziak garatzean enfasia jartzeak erlazio zuzena du aukera berdintasunarekin. Eraldaketa mota askotako testuinguruan eskola eta hezkuntza kokatu behar ditugu: Eskakizun edo exijentzia eta prestakuntza mailak igo dira, ezagutzaren gizartean integratzeko. Ikasten diren edukien etengabeko krisia. Obsoletoak edo zaharkiturik geratzen dira oso arin (“curriculumaren hiperinflazioa”). Bizitzan zehar ikasteko gaitasuna indartzeko beharra. Hezkuntza paradigmaren aldaketa: ikasleari inportantzia ematen zaio. Oreka kudeatzeko metodoen eta emaitzetako ebaluazioaren artean. KEZKA HEZKUNTZAREN KALITATEAGATIK (ekitatea eta eraginkortasuna) OINARRIKO KONPETENTZIAK Zergatik hitz egiten dugu oinarrizko konpetentziez?

4 ZERGATIK KONPETENTZIAK ESKOLAN?
OINARRIKO KONPETENTZIAK Zergatik hitz egiten dugu oinarrizko konpetentziez? Jaume Sarramona, 2007 ZERGATIK KONPETENTZIAK ESKOLAN? Eskolak ezin baitu ezagutza guztiak eman Ezagutzaren iturri asko baitaude esparru formaletan eta ez-formaletan Bizitza osoan zehar ikasteko beharra baitugu Ikasleak ohiko bizitzarako eta lan mundurako prestatu behar baititu

5 Zenbait definizio: OINARRIKO KONPETENTZIAK
Zer ulertzen dugu oinarrizko konpetentziatzat? Kontzeptu horren erabileran eta esanahian ez dago homogeneotasunik edo adostasunik: amaierako gaitasunak, nahitaezko konpetentziak, konpetentzia orokorrak, gakoak, zeharkakoak, mugakideak... eta beste esamolde batzuk erabiltzen dira. “Egoera desberdinetan eraginkortasunez jarduteko gaitasuna, ezagutzetan oinarrituta baina horiei mugatzen ez dena” (Perrenoud, 1997). “Era egokiz eskaerei erantzuteko eta egitekoak gauzatzeko gaitasuna. Sortzen da trebetasun praktikoak, ezagutzak, motibazioa, balore etikoak, jarrerak eta beste gizarte osagai eta portaera ezaugarri batzuk konbinatzen direnean. Horiek aldi berean mobilizatzen dira ekintza eragilea lortzeko (DeSeCo txostena, 2002). “Ezagutzen, trebetasunen, jarreren eta baloreen konbinazio integratua, testuinguruari egokituak, oinarrizko hezkuntzan dauden ikasle guztiek garapen pertsonala lortzeko, hiritar aktibo bihurtzeko eta gizartean integratzeko behar dituztenak” (EAEko Curriculum Dekretuaren zirriborroa, 2007). Zenbait definizio:

6 Definizio guztiek komunean honakoa dute:
OINARRIKO KONPETENTZIAK Zer ulertzen dugu oinarrizko konpetentziatzat? Definizio guztiek komunean honakoa dute: “Egiten jakitean” datza, hau da, jakintza kontuan izan du, baina aplikatua. “Egiten jakin” hori zenbait testuinguru eta egoera praktikotara egokitu eta erabili ahal izan behar da. Izaera integratua du; beraz, konpetentzia bakoitzak ezagutzak, prozedurak eta jarrerak hartzen ditu. APLIKATUA JAKINTZA INTEGRATUA TESTUINGURUA

7 Ideia batzuk kontuan izan behar ditugu:
OINARRIKO KONPETENTZIAK Zer ulertzen dugu oinarrizko konpetentziatzat? Ideia batzuk kontuan izan behar ditugu:  Zuzenean ezin dira ebaluatu: konpetentzia bat eskuratzea ezin da bereizi jakintza batzuen lorpenetik.  Konpetentziek izaera dinamikoa dute, aldatzen dute eta.  Konpetentzien garapena arloetako helburu eta ebaluaziorako irizpideen bidez egiten da.  Konpetentziak ezin dira gutxieneko ikaskuntzak izango balira bezala; hala ere, nahitaezkoak diren ikaskuntzak identifikatzen dituzte.  Horien artean ez dira independenteak eta guztien artean gai komunak daude.  Ez dago erlazio unibokorik konpetentzien eta arloen artean.  Ez dira arloen bidez bakarrik garatzen, baizik eta antolakuntza, tutoretza, eskolaz kanpoko ekintza eta abarren bidez ere.  Ezin dira bereizi testuinguru soziokulturaletatik.

8 Hainbat galdera: Nondik gatoz ebaluazioan?
Nondik datoz ebaluazio diagnostikoak? Zer dira ebaluazio diagnostikoak? Zer ebaluatzen dute? Nork du ardura? Zertarako ebaluatu? ...? OINARRIKO KONPETENTZIAK Oinarrizko konpetentzien ebaluazioa

9 Azken seiurteko jauzia
Ebaluazio propioak: Euskara mailakoak (B2 eta B1), Euskal dimentsioa (DBHn). Kolaborazioak “Instituto de Evaluación ”ekin: Lehen Hezkuntza, DBH, PIRLS, etab. Nazioarteko ebaluazio probak: PISA 2003 eta 2006, TIMSS 2003 eta 2007. OINARRIKO KONPETENTZIAK Oinarrizko konpetentzien ebaluazioa Ebaluazioetatik eratorritako ikerketak: Hizkuntzaren eragina ebaluazio probetan, Ikasleak errepikatzeak, Heziketa Behar Bereziko ikasleak, etab. Beste ikerketa batzuk: “bullying”a edo ikasleen jazarpena, Batxilergo hirueleduna, IKTen egoera eta erabilera, etab.

10 Lehenengo nazioarteko ebaluazioak (TIMSS 1995 eta 1999 PISA 2000…).
2003ra arte, bakarrik Espainiak parte hartu du eta Euskal Herria ez zegoen ordezkatuta. Lehenengo nazioarteko ebaluazioak (TIMSS 1995 eta 1999 PISA 2000…). OINARRIKO KONPETENTZIAK Oinarrizko konpetentzien ebaluazioa

11 Europako Batzordearen jarraibideetatik.
LOEtik eta Estatuko gutxieneko irakaskuntzetako dekretuetatik. EAEko dekretuetatik. Nondik datoz ebaluazio diagnostikoak? (1) OINARRIKO KONPETENTZIAK Oinarrizko konpetentzien ebaluazioa

12 Europako Batzordearen jarraibideetatik
«Efizientzia eta ekitatea Europar Hezkuntza sistemetan» ( ) Europako Batzordearen jarraibideetatik Nondik datoz ebaluazio diagnostikoak? (1) OINARRIKO KONPETENTZIAK Oinarrizko konpetentzien ebaluazioa EZAGUTZA: Matematika, Irakurmena eta Zientziak giltzarri diren konpetentziak. DESZENTRALIZAZIOA: autonomia eta erantzukizuna ikastetxeentzat. BALIABIDEAK: hezkuntza, gero eta gehiago, inbertsio bat da. GUZTIENTZAKO HEZKUNTZA: gazteei aukera-berdintasuna eskaintzea da helburua. DATUAK ETA KONPARAGARRITASUNA.

13 Nondik datoz ebaluazio diagnostikoak? (2-laburbilduz)
LOEtik, Gutxieneko Irakaskuntzak Dekretuetatik eta Europako asmoetatik Ikastetxe guztiek Lehen Hezkuntzako 4. mailaren eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2. mailaren amaieran ikasleen oinarrizko konpetentziak ebaluatu behar dituzte. Beraz, ikasleen ebaluazioa da eta ez, aldiz, ikastetxeena. Ebaluazio horiek diagnostiko ebaluazioak deitzen zaie, ikasleei buruzko informazioa eman behar dutelako eta ikastetxeentzat orientatzaileak eta formatzaileak izango direlako. Familiek eta hezkuntza komunitateak informazioa jasoko dute. Ikastetxeetan etengabeko gogoeta bultzatzen da (hobekuntza lortzeko eta ikasle guztiek oinarrizko konpetentziak lortzen dituztela bermatzeko). Emaitzekin ez dira ikastetxeetako ranking-ik egingo. Nondik datoz ebaluazio diagnostikoak? (2-laburbilduz) OINARRIKO KONPETENTZIAK Oinarrizko konpetentzien ebaluazioa

14 Kultura berri bat Erronka berri bat Zer suposatuko dute?
OINARRIKO KONPETENTZIAK Oinarrizko konpetentzien ebaluazioa Kultura berri bat Erronka berri bat Lehentasuna eman ikasleak egiteko gai direnari. Gako diren konpetentziak ebaluatu behar dira. Europako gomendioak jarraitzen dira. Maila jakin batzuetako ikasle guztiak ebaluatuko dira (zentsuko ebaluazioa). Bi diagnostiko ebaluazio mota. “Zer eman behar den”etik “ikasleak zer egiteko gai diren”era. Gutxi eta eraginkorrak izango direla adostu da. LHko 4. eta DBHko 2. mailakoak esku-hartzea ahalbidetzeko. Ikastetxeko ebaluazio diagnostikoa. Sistemaren ebaluazio diagnostiko edo diagnostiko ebaluazio orokorra.

15 DIAGNOSTIKO EBALUAZIO OROKORRA
Diagnostiko ebaluazio orokorra. Hezkuntza sistema aztertzen du, ikuspegi globaletik, antolakuntza, errendimendua, curriculuma, egiturak, etab. hobetzeko asmoz. Ikastetxeko ebaluazio diagnostikoa. Helburua ikastetxean esku-hartzea ikastetxe bera eta bere ikasleak hobetzeko. Helburua: egoera ezagutzea eta ezagutaraztea, esku hartzea erraztu eta sustatzeko. Gure ikuspegitik, biak bateragarriak izan daitezke, bakoitzak dituen alde positiboak galdu barik.

16 DIAGNOSTIKO EBALUAZIO OROKORRA
Ezaugarriak eta orain arte hartu diren erabakiak Hezkuntza Ministerioko Instituto de Evaluación-en Kontseilu Erretoreak hartu dituen erabakiak: Ebaluazioaren markoa gauzatzea (adituak). Hiru urtean behin aplikazioak egitea, 9 urteko zikloetan. 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nagusia: Hizkuntza komun. Osagarriak: Matematika Ezagutza fisikoa... Besteak: Konp. digitala / Gizarte eta hiritar konpet. Nagusia: Matematika Osagarriak: Hizkuntza komunikazioa eta Ezagutza fisikoa Besteak: Kultura eta arte konpetentzia / Ikasten ikastea. Nag: Ezagutza fisikoa Osag: Hizkuntza konp. Matematika Best: Konp. digitala / Norbere autonomia eta ekimenerako konpetentzia.

17 Behin behineko adituen proposamena (I): Lagina:
DIAGNOSTIKO EBALUAZIO OROKORRA Ezaugarriak eta orain arte hartu diren erabakiak Behin behineko adituen proposamena (I): Lagina: Datu globalen adierazgarritasuna autonomia erkidegoen arabera (erkidegoetako geruzak egin barik). Azpilaginak konpetentzia batzuetako hainbat dimentsio neurtzeko. Lehen Hezkuntzan talde bat eta DBHn ikasle kopuru ezagun bat ikastetxe bakoitzeko. Proba: Paper eta arkatzezkoak eta audio erregistroak, arazo-egoeratan oinarrituta, ikasleek beren eskolako eta eskolaz kanpoko bizitzan aurki ditzakeen moduko egoeratan. Funtzio anitzekoak: konpetentzia desberdinak ebaluatzeko itemak. Eredu matriziala (zenbait koaderno).

18 Behin behineko adituen proposamena (II):
DIAGNOSTIKO EBALUAZIO OROKORRA Ezaugarriak eta orain arte hartu diren erabakiak Behin behineko adituen proposamena (II): Txostenak: Orokorra (autonomia erkidegoen emaitzak azalduta), txosten exekutiboa eta txosten teknikoa. Emaitzen analisia: TRI puntuazioak, emaitza desagregazioekin estratuen arabera (autonomia erkidegoak). Testuinguru, sarrera eta prozesuko aldagaiak (adierazleei buruzko informazioa galdera-sorten bidez bilduta). Galdera-sortak eta aldagaiak (ISC eta ikaslearen historia akademikoa).

19 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Diagnostiko ebaluazioa Euskal Herriko ikastetxeetan (hobekuntzarako aukera berria): Nola antolatuko dugu? Beste herri batzuetako esperientziak. Gure eredua. Zein lan-plangintza dugu?

20 Lehen Hezkuntzako 4. maila
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Nola antolatuko dugu? Zer suposatuko dute? Erronka handia: konpetentziak neurtzea, urtero gainera. Bi unetan, bi ikasmailatan, ebaluatzean, ikasle bakoitzaren garapen longitudinala edo diakronikoa lortuko da eta hobetzeko informazioa eskainiko du ebaluazioak. Zailtasun bat: zentsuzko ebaluazioa. ikasturtea Lehen Hezkuntzako 4. maila DBHko 2. maila Guztira Ikasleak 17.698 16.888 34.586 Taldeak 849 836 1.685

21 DIAGNOSTIKO EBALUAZIOKO BATZORDE NAGUSIA
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Nola antolatuko dugu? 2. TALDEA: Ebaluazioaren diseinua eta probetarako eredua DIAGNOSTIKO EBALUAZIOKO BATZORDE NAGUSIA (Hezkuntza Sailburuordetza) 1. TALDEA: Oinarrizko konpetentzien markoa BATZORDE TEKNIKOA IKUSKARITZA HEZKUNTZA BERRIZTATZEKO ZUZENDARITZA ISEI-IVEI 4. TALDEA: Garapen eta aplikazio informatikoa 3. TALDEA: Aplikazio eta hobekuntzarako prozesua

22 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Zein lan-plangintza dugu? Ikasturteak TALDE TEKNIKOA LANAK 2006 2007 Irail Urr Az Ab Urt Ots Mar Ap Mai Ek Uzt Ebaluazioaren diseinuaren zirriborroa Ebaluazioaren behin betiko diseinua 2008 Probak sortzea (sortzea eta hizkuntza egokitzapena) - Dokumentuak jakinaraztea - Arautegia Proba pilotuen planifikazioa 2008ko ebaluazio probak pilotatzea Proba pilotuei buruzko txostena Lanaren diseinua (analisiak, txostenak, probak berraztertzea...) 2009 Behin betiko probak Aplikazioaren prestakuntza Lehen Hezkuntzako 4. mailako aplikazioa DBHko 2. mailako aplikazioa Datuak aztertzea (grabaketa, garbiketa, analisi estatistikoa…) Txostenak egitea

23 Ebaluazio-eredu desberdinak:
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Beste herri batzuetako esperientzia Ebaluazio-eredu desberdinak: Legeak dioena betetzeko era desberdinak daude eta, beraz, norberak hautatu behar du bere eredua. Andaluziak, hauxe dio: “…corresponde al profesorado de los centros la aplicación y la corrección de las pruebas utilizadas. También corresponde a los centros el análisis y la reflexión sobre los resultados para adoptar las medidas que se consideren oportunas”. Aldiz, Frantziako ebaluazio diagnostikoaren helburua honakoa da: “…ont pour finalité première de mettre à la disposition des enseignants un outil d’évaluation, leur permettant, à partir d’un repérage des points forts et des points faibles, de décider les actions pédagogiques adaptées aux besoins de chacun pour poursuivre ses apprentissages.”

24 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Beste herri batzuetako esperientzia Andaluziaren eredua: Ikastetxearen barne ebaluazioa da: Irakasleek probak aplikatu eta zuzentzen dituzte. Ikastetxeek emaitzak analizatzen dituzte eta uste dituzten neurri egokiak eta erabakiak hartzen dituzte. Hezkuntza administrazioak probak diseinatzen ditu eta baliabideak antolatzen ditu (Séneca, egitura informatikoa). Aldeko faktoreak: Ebaluazioak merkeak dira. Irakasleak ez dira inbadituta sentitzen, prozesua beraien eskuetan baitago. Ikastetxeen autonomia indartzen da. Administrazioarentzat ardura gutxi (teknikoa, batik bat). Kontrako faktoreak: Probak erre egiten dira. Aplikazioa ez da estandarizatua. Zuzenketaren kontrolik ez. Beraz, ez dago konparagarritasunik. Ikastetxearen hobekuntza ezin da bermatu edota konprobatu.

25 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Beste herri batzuetako esperientzia Beste autonomia erkidego batzuetako esperientzia oinarrizko konpetentziak ebaluatzeko orduan (zenbait aldagai) Oinarrizko konpetentziak eta curriculumak Hautatzea curriculum arloetatik (Katalunia) O. konpetentziak arloekin erlazionatzen dira (Gaztela-Mantxa) Curriculum garapenetik independentea. O. konpetentziak ebaluatzea kalitatearen adierazle bezala (Andaluzia) Beste adierazle batzuekiko lotura (kanpo eta barne ebaluazioak) Maila sozio-ekonomikoa eta herrien tamaina (Katalunia) Ikastetxeetako kanpo ebaluazioan integratuta. Ikuskaritzak egiten du (Gaztela-Mantxa) Testuingurua eta errendimendua erlazionatzea (Andaluzia) Oinarrizko konpetentziak ebaluatzearen xedea Ebaluazio hezitzailea izatea (Katalunia, Gaztela-Mantxa eta Andaluzia) Ikastetxeetako sailkapenik ez (Katalunia, Gaztela-Mantxa eta Andaluzia)

26 Barneko eta kanpoko aplikazioa
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Beste herri batzuetako esperientzia Kataluniaren eredua: Barneko eta kanpoko aplikazioa PROBEN APLIKAZIOA KANPOKOA LAGIN BATEAN ENPRESA BATEK LAGINAREN EMAITZEN ANALISIA Consell Superior d’Avaluació LAGINAREN EMAITZEI BURUZKO TXOSTENA IRAKASLEEK EMAITZEN ANALISIA Ikastetxeak berak IKASTETXEAREN TXOSTENA Ikuskaritzaren laguntzarekin BARNEKOA IKASTETXE GUZTIETAN

27 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Beste herri batzuetako esperientzia Frantziako eredua: Hainbat ezaugarri: Ebaluaziorako tresnak ikastetxeen eskuetan, Andaluzian bezala. Helburua: puntu indartsuak eta ahulak ezagutu. Prozedura: probak web batean daude; hortik deskargatu, aplikatu eta zuzendu egin ahal da. Hezkuntza administrazioak lagin bat kontrolatzen du (Espainiako Instituto de Evaluación-ek egingo duen moduan). Noiz: Ikasturtearen hasieran aplikatzen dute. Zalantzazko aldagai batzuk: Teknikoki ez da oso eredu landua. Zuzenketa ez da kontrolatzen. Ebaluazioak eragin eskasa dauka hezkuntza sisteman. Gainera, parte hartzea boluntarioa ei da.

28 Frantziako eredua: CE2 eta Sixiéme. Frantsesa eta Matematika.
Webean dena eskuragai: ikasleentzako probak, irakasleentzako galdera-sortak, aplikaziorako jarraibideak, etab. 2006ko CE2ko probaren koadernoak 49 orri izan zituen.

29 Frantziako eredua: 2006ko CE2ko frantseseko proba

30 Frantziako eredua: 2006ko CE2ko matematikako proba

31 Baita eredu kontrolaturik ere badago:
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Beste herri batzuetako esperientzia Baita eredu kontrolaturik ere badago: Txileko SIMCE: La administración de las pruebas SIMCE: En ésta participan alrededor de personas encargadas de evaluar de forma simultánea a más de alumnos y alumnas en todo el país (…). En total, el operativo de evaluación dura entre uno y dos días por curso. Las pruebas se toman al final del curso escolar, usualmente durante la primera semana de noviembre. Para asegurar la validez de los resultados, es necesario que las pruebas se rindan bajo las mismas condiciones en todos los establecimientos educacionales del país (…). Todos los alumnos tienen 90 minutos máximo para responder, tiempo suficiente para rendir la prueba sin presiones de tiempo. El SIMCE es una prueba estandarizada, ya que especifica éstas y otras condiciones de la aplicación de las pruebas.

32 Barne ebaluazioa Kanpo ebaluazioa
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Nola antolatuko dugu?: ebaluatzeko aukerak (1) Lortu nahi ditugu ikastetxe guztietako emaitzen arteko epe luzerako konparazioak? Bai Ez Barne ebaluazioa Kanpo ebaluazioa Eskuratu nahi ditugu ikasle bakoitzeko emaitzak? Proba matrizialak (ikastetxeko/taldeko datuak) Funtsean proba komunak Kontroleko lagina Ikastetxeak probak aplikatzen ditu Emaitzak ez dira konparagarriak Frantzia, Andaluzia eta Gaztela-Mantxako eredua 1. Zein da ebaluazioaren eredua? 2. Nola izango da aplikazio prozesua? 3. Zelan zuzenduko dira probak? 4. Zein da datuak analizatzeko eredua? 5. Zein informazioa zabalduko da?

33 Proba komunak egitea (koaderno bakar bat):
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Nola antolatuko dugu?: ebaluatzeko aukerak (2) Proba komunak egitea (koaderno bakar bat): ABANTAILA: Ikasle guztiek item berei erantzuten diete (zailtasun maila berari egin behar diote aurre), gero ondorioztatuko diren datuen fidagarritasuna indartuz. DESABANTAILA NAGUSIA: Oinarrizko konpetentzia bakoitzeko dimentsio eta eduki kopurua ebaluatzeko aukera murriztu egiten da. Beraz, gauza asko ebaluatu barik geratuko lirateke edo azaletik ebaluatuko lirateke. Horrela, diagnostiko ebaluazioaren balioa pobretzen da. Koaderno batzuk erabiltzea: ABANTAILAK: Hainbat dimentsio eta azpi-konpetentzietako trebetasun ugari ebalua daitezke. Denboran zehar konparazioak egin ahalko dira. ERRONKA TEKNIKOA: Ikasle guztiek ez diete item berei erantzun, koaderno desberdinak egon direlako. Beraz, ikasle bakoitzak izan duen zailtasun maila desberdina izan da. Orduan, oso zaila da errendimendu indibiduala kalkulatzea. Horretarako, ikasle baten emaitza birkalkulatu beharko zen, bere koadernoak izan duen zailtasuna batez besteko diferentziarekin konparatuz.

34 IKASTETXEKO DIAGNOSTIKO BARNE-EBALUAZIOAREN EGITURA
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Nola antolatuko dugu? IKASTETXEKO DIAGNOSTIKO BARNE-EBALUAZIOAREN EGITURA KANPOKO ZATIA BARNEKO ZATIA ITEM ITXIAK (ez dira zuzendu behar) APLIKAZIO KONTROLATUA ITEM IREKIAK (zuzendu behar dira) a) Hezkuntza Sailak proposamenak eta ereduak (probak, irizpideak, antolatzeko proposamenak, ereduak...) ematen ditu. b) Ikastetxeak berak, berezko proiektuari jarraituz, sortu edota egokitu dituen beste lanabes eta proba batzuk. HEZKUNTZA SAILAK DEFINITZEN DU - Ikasturte bakoitzean ebaluatuko diren konpetentziak - Aplikazioa kanpoko baliabideen bidez. IKASTETXEAK ZEHAZTEN DU (aplikazioa eta garapena barneko baliabideekin) TXOSTENAK Ikasle bakoitzekoa Ikastetxekoa EAEkoa IKASTETXEKO TXOSTENA: Kanpoko ebaluazioaren emaitzak Barneko ebaluazioaren emaitzak Informazioa familientzat eta Hezkuntza komunitatearentzat 34

35 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Barne ebaluazioa Ikastetxeak bereganatzen da diagnostiko ebaluazioaz. Dena ezin da ebaluatu kanpoko ebaluazioetako proben bidez. Ikastetxeak beste informazio iturri batzuk erabiltzen ditu: behaketa, elkarrizketak, talde-lana... Hezkuntza zerbitzuetatik lanabes lagungarriak (probak, ereduak, iradokizunak...) jasoko ditu, kanpo ebaluazioetan kontuan izango ez diren konpetentziak ebaluatzeko. Emaitzak interpretatu, barneko gogoeta egin, hobekuntzarako proposamenak zehaztu... familiei emaitzen berri eman. 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Gure eredua

36 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Kanpo ebaluazioa Ebaluazioaren eredua. Aplikatzeko prozesua. Proben zuzenketa. Emaitzen analisia. Gauzatuko diren txostenak. 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Gure eredua

37 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Hainbat ideia probei buruz: Ikasle bakoitzeko datuak lortu. Datuen konparagarritasuna. Teknikoki zuzena, fidagarria eta kalitatezkoa. Ikastetxeentzako eta hezkuntza komunitatearentzako baliagarria eta esanguratsua. Bideragarria eta testuinguruari egokituta. Etikoa eta partehartzailea. Zer nahi dugu? 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Gure eredua

38 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Gure eredua Kanpo ebaluazioaren baldintzak Gure aukera eredu kontrolatua da: - Itemak gordetzen dira (item-bankua). - Aplikazio estandarizatua (baldintzak ez dira aldatzen). - Zuzenketa kontrolatua (fidagarritasuna eta efizientzia: urtez urteko konparazioak egin daitezke). - Emaitzak TRI mailetan. Aldeko faktoreak: - Ikastetxearen hobekuntza ikusteko aukera dago. - Erreferentzia ikastetxe zein familiarentzat. Kontrako aldagaiak: - Oso garestia da. - Kanpotik eginda dagoenez, ikastetxeek/irakasleek intromisio edota kontrol bezala ikus dezakete.

39 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Gure eredua Kanpo ebaluazioaren emaitza (zer produktu nahi dugu, ikasle bakoitzeko txostena edo ikastetxe bakoitzeko txostena?) Ikasle bakoitzeko txostenaren aldeko faktoreak: - Laguntza pertsonalizatuak ahalbidetzen ditu. - Jarraipena DBHra arte. - Familiarentzat motibagarria berezko txostena jasotzeagatik. Erronka tekniko bat: - Proba matrizialak (matrix-sampling) izango direnez, item gehiago erabili eta konpetentziak hobeto ebaluatu ahal izango dira. Kontrako faktoreak: - Proba matriziala “gutxitu” egin behar da. - Ikasleak motibatzea zaila da, ez baitute ezer jokoan. - Konparazio problematikoak, urtez urte ikasleak aldatzen baitira. - Talka egin daiteke ikastetxearen ebaluazioarekin desadostasunak sortzen badira (maila adieraziko du, ez da kalifikazio bat izango).

40 ZEIN OSAGAI HARTUKO DIRA KONTUAN ERREFERENTZIA EDO ABIAPUNTU MODUAN ?
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Gure eredua EAEko curriculum ofizialak ZEIN OSAGAI HARTUKO DIRA KONTUAN ERREFERENTZIA EDO ABIAPUNTU MODUAN ? Europako Batasunaren eta ELGE-OECDren konpetentziak garatzeari buruzko jarraibideak Europako Erreferentzia Markoa eta esperientziak beste ebaluazio batzuetan

41 EAEko diagnostiko ebaluazioaren eredua
Ebaluazioaren diseinua. Oinarrizko konpetentziak. Proben iraupena. Itemen ezaugarriak eta tipologia. Galdera-sortak (aldagaiak). EAEko diagnostiko ebaluazioaren eredua Oinarrizko konpententzien marko teorikoa 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Gure eredua

42 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
ZER EBALUATU? 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Gure eredua Europan lehenetsi diren konpetentziak (8) LOEk zehaztu dituen oinarrizko konpetentziak (8) Euskal Autonomia Erkidegorako definitu diren oinarrizko konpetentziak (8)

43 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Konpetentzia hizkuntza komunikazioan Konpetentzia matematikoa Konpetentzia zientzia, teknologia eta osasun kulturan Konpetentzia informazioaren trataeran eta konpetentzia digitala Gizarte eta hiritar konpetentzia Konpetentzia kultura humanistikoan eta artean Ikasten ikasteko konpetentzia Norbere autonomia eta ekimenerako konpetentzia EAEko oinarrizko konpetentziak 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Gure eredua

44 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Ebaluazioaren eredua Zein oinarrizko gaitasunetatik hasi? Hizkuntza komunikazioa (euskara) Hizkuntza komunikazioa (gaztelania) Matematika Zientzia, teknologia eta osasunaren kultura Eta gainerakoak... noiz, nola? 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Gure eredua

45  Oinarrizko konpetentziak  Dimentsioak  Azpi-konpetentziak
MARKO TEORIKOA:  Oinarrizko konpetentziak  Dimentsioak  Azpi-konpetentziak  [ebaluaziorako] Adierazleak Diagnostiko ebaluazioaren eredua Konpetentzien ebaluazioa eta curriculuma Bi iturrien arteko koherentzia Barne kohesioa 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Gure eredua

46 Ebaluazioaren eredua: Hizkuntza komunikazioa
ULERMENA IRAKURMENA MINTZAMENA IDAZMENA INTERAKZIOA Ebaluazioaren eredua: Hizkuntza komunikazioa DIMENTSIOAK AZPI-KONPETENTZIAK ADIERAZLEAK 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Gure eredua Ahozko-idatzizko testuetako zentzu orokorra identifikatzea. Ahozko-idatzizko testuetako xedea igartzea. Ahozko-idatzizko testuetan informazio egokiak aukeratzea proposatutako helburuentzat. Estrategiak erabiltzea ahozko-idatzizko testu mota batzuen ulermena errazteko. Komunikazio egoeraren ezaugarriak kontuan izatea. Ekoizpen prozesua planifikatzea. Egoki eta zuzen adieraztea. Kontrol eta egokitzapen estrategiez baliatzea. Hartu-emanetan era aktiboz eta egokiz parte hartzea. Arau sozio-komunikatiboak errespetatzea. Estrategiak erabiltzea komunikazioa izateko eta bere eraginkortasuna gehitzeko. LHko 4. mailarakoak DBHko 2. mailarakoak Hainbat adierazle 3 zailtasun mailak

47 Hizkuntza komunikazioa
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Gure eredua Hizkuntza komunikazioa ULERMENA IRAKURMENA MINTZAMENA IDAZMENA INTERAKZIOA Azpi-konpetentzia Zentzu orokorra identifikatzea Testuetako xedea antzematea Informazioa aukeratzea Ulertzeko estrategiak erabiltzea Adierazleak Zentzu orokorra identifikatzen du. Ideia nagusiak eta bigarren mailakoak bereizten ditu. Ideien arteko lotura ezagutzen du. ... Graduazioa: 3 mailetan

48 Konpetentzia matematikoa
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Gure eredua Konpetentzia matematikoa KANTITATEA ESPAZIOA ETA FORMA ALDAKETAK, HARREMANAK eta ZIURGABETASUNA PROBLEMAK EBAZTEA Azpi-konpetentzia Oinarrizko nozio geometrikoak eta espazio-adierazpeneko sistemak erabiltzea Forma eta harreman geometrikoen ezagutza erabiltzea Adierazleak Orientazioarekin eta espazioaren adierazpenarekin lotutako funtsezko nozio geometrikoak ulertzen ditu. Posizioak eta mugimenduak identifikatu, aztertu eta azaltzen ditu. Distantzia errealak zenbatu eta neurtzen ditu plano eta mapa errazetan... ... Graduazioa: 3 mailetan

49 Zientzia, teknologia eta osasun kultura
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Gure eredua Zientzia, teknologia eta osasun kultura EZAGUTZA ZIENTIKOAREN ULERMENA NATURAREN AZALPENA IKERKETA ZIENTIFIKOAREN OINARRIZKO GAKOEN EZAGUPENA EZAGUTZA ZIENTIFIKOEZ BALIATZEA ERABAKIAK HARTZEKO Azpi-konpetentzia Garapen eta aplikazio teknologiko nabarmenenak aztertzea eta kritikoki baloratzea Ingurumeneko arazo larrienak azaltzea, kausak eta eraginak kontuan hartuz Adierazleak Objektu eta baliabide teknologikoak identifikatzen ditu. Inguruko makinei eta beren funtzionamenduari buruzko jakinmina erakusten du. Garapen teknologikoak bizitza kalitatean duen eragina baloratzen du. ... Graduazioa: 3 mailetan

50 Kanpo ebaluazioa: antolakuntza
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Kontuan izatekoa (erronkak): - Lan ikaragarria eta epeak. - Hezkuntza saileko inplikazioak: Berritzeguneak, Ikuskaritza, ISEI-IVEI. - Ikasleak motibatzea. - Prozesu osoan datuen segurtasuna bermatzea. - Informazio baliotsua, kontrastatua eta fidagarria sortzea. - Emaitzak epe laburrean jakinaraztea, batik bat ikastetxeei.

51 Kanpo ebaluazioa: antolakuntza
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Kontuan izatekoa (beste xehetasun batzuk): - Hizkuntza komunikazioa konpetentzia ebaluatzerakoan, etapen amaieran B1 eta B2 egongo diren hizkuntza mailak kontuan izan behar dira erreferentzia gisa.

52 Kanpo ebaluazioa: proben formatoa (aukerak)
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Paperezko koadernoak: - Ikaragarrizko gastua. Aplikazio informatikoa: - Baliabide teknikoan bermatzea (ordenagailuak, Interneteko konexioa, ekipoen kopuru nahikoa. - Aurrezpena. - Proben diseinua egokitu behar da (orrian mugitzeko erraza…). Galdera mota guztiak erantzun ahal izango ziren (itxiak, irekiak…). - Ikasle batzuentzat zailagoa izan daiteke. Eredu mistoa: - Trantzisio-aldian. - Muga nagusia: emaitzetan sor daitezkeen desberdintasunak kalkulatzea eta kentzea. GAURKO EGOERA

53 Aplikatzeko prozesua: egutegia
ikasturtean: itemak sortzea eta proba pilotua. ko lehenengo hiru hilekoan: Probetako matrizeak. Konpetentzia bakoitzeko itemak sortzea Lehen Hezkuntzako 4. eta DBHko 2. mailako probetarako. Sortutako materialen kontrastea: etapei eta marko teorikoari egokitzapena. ko bigarren hiru hilekoan: Proben prestakuntza: ikastetxeetako lagina, aplikaziorako baliabideak (inprimategia, diseinu elektronikoa), aplikatzaileak, ikastetxeekiko harremanak… 2008ko apirilean: proba pilotuaren aplikazioa. Proben eta galdera-sortaren aplikazioa. Datuen garbiketa eta grabazioa. Analisia. Ikastetxeentzako txostena: 2008 irailean. Aplikatzeko prozesua: egutegia : itemak sortzea eta proba pilotua. : aplikazio zabala. 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu?

54 Aplikatzeko prozesua: egitura
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Aplikatzeko prozesua: egitura Proba pilotuaren helburuak: Aplikazio prozesu osoa. Ordutegiak. Probaren hizkuntza. Euskarria, etab. Eredua: kanpo aplikazio kontrolatua. Aplikazioa: martxoan edo apirilean. Aplikazio osoaren iraupena. Aplikazioa ikastetxean: bi egun. Hizkuntza komunikazioko bi konpetentziak egun desberdinetan.

55 Diagnostiko ebaluazioaren abantaila batzuk
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Diagnostiko ebaluazioaren abantaila batzuk Orokorrean, diagnostiko ebaluazioak ikastetxeetan ebaluazio kultura sendotu eta etengabeko hobekuntza prozesuak ahalbidetu ahalko ditu. Ikastetxearen autonomia errespetatzen eta bultzatzen du: bakoitzak ebaluazioaren berezko markoa eta garapena definitu behar du, Hezkuntza sailaren jarraibideei jarraituz. Ikastetxeek denboran zeharkako datuak lortuko dituzte eta kanpoko erreferentzia ere, beren egoera maila berean daudenekin konparatzeko. Horrek erabaki egokiak hartzen lagunduko du ikuspegi errealista batetik. Aldika, hezkuntza sistemari buruzko informazioa lortzen lagunduko du; izan ere, ikasturte gutxitan euskal hezkuntza sistemaren irudia nahiko osotua izango dugu. Hezkuntza sailak erabakiak datuetan oinarritu eta lehentasunak markatu ahalko ditu. Beste alde batetik, diagnostiko ebaluazioa aukera ona da Hezkuntza sailaren kanpoko zerbitzuen arteko elkarrekintza bultzatzeko (Ikuskaritza, Berritzeguneak, ISEI…), proiektu komuna baita.

56 Diagnostiko ebaluazioaren arriskuak (1):
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Diagnostiko ebaluazioaren arriskuak (1): Curriculuma homogeneizatzea edota murriztea (Txile). “Marko teorikoa” curriculum berri bihurtzea, ofiziala hutsean utziz. Ikasgelako lana baldintzatzea (kanpoko ebaluazioetan ebaluatuko dena lantzea bereziki). Oinarrizko konpetentzia guztietatik bakarrik instrumentalak kontuan izatea. Pertzepzio ezkorra ikastetxeetatik (kanpoko interbentzionismoa eta kontrola). Informazioaren ihesa. Ikasle okerrak baztertzea eta onenak hautatzea. Diagnostiko proba orokorrekiko koordinazioa.

57 Diagnostiko ebaluazioaren arriskuak (2):
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Diagnostiko ebaluazioaren arriskuak (2): Pertzepzio ezkorra ikastetxeetatik (kanpoko interbentzionismoa eta kontrola).

58 Itemaren eredua: gaiak
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Itemaren eredua: gaiak Ikuspegi erreflexiboa, zientifikoa, kritikoa eta diziplinartekoa Arazoetan oinarrituta Gai esanguratsuak eta gaur egungoak Ikasleen adina, interesak (anitzak) eta identitateak Ingurunea eta ohikoa (eskola, familia, kontsumoa, aisialdia, ... Informazioa tratatzea Funtzionaltasuna eta aplikagarritasuna (lan mundua) Problema ebaztea Arazoak konpontzeko autonomia. Aukera desberdinak. Erabakien ondorioak, etab. Balore demokratikoak Ikasmaila bakoitzean ikasten dena aplikatzeko Curriculumak

59 Itemaren eredua: ezaugarri tekniko batzuk
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Itemaren eredua: ezaugarri tekniko batzuk Konpetentzien marko teorikoarekin koherentzia eta konpetentziak ebaluatzeko egokiak. Hizkuntzen baliokidetasuna, zuzentasuna eta egokitasuna. Zailtasun maila bera euskaraz eta gaztelaniaz. Konpetentzia bakar batean oinarrituta. Zailtasun eta konplexutasun mailak. Testuetan oinarrituta. Testuen esplotazioa galdera batzuk eginez. Esanguratsutasuna ebaluazio indibidualarentzat. Hizkuntza komunikazioan B1 eta B2 mailekiko koherentzia.

60 Itemaren eredua: arazoetan oinarrituta
PISA azterketaren bezalakoak, baina egokituta: Ez dira curricularrak (ikasleek dakitena ebaluatzera zuzenduta), baizik eta dakitena aplikatzeko gai diren ebaluatzera zuzenduta. Arazoetan oinarritu. Konfliktoak identifikatu, horiei buruzko informazioa aztertu, arazoen kausak bilatu, ondorioak somatu, eragileak ezagutu, alternatibak aztertu edota proposatu, gatazkak konpontzeko bideak baloratu... Testuinguruaren garrantzia: ikasleen adina eta ikasmaila kontuan izan, ikasleei egoeren hurbiltasuna, gaur egungo arazo errealak izatea (mota askotakoak), ohiko bizimoduarekin lotuta egotea, egoera/arazo esanguratsuak izatea, ikasten dutena aplikatzeko egokiak... 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Itemaren eredua: arazoetan oinarrituta

61 Itemaren ereduaren egitura (I)
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Itemaren ereduaren egitura (I) Problema hau zinemara joateko egun eta ordu egokia bilatzeari buruzkoa da. Goi-burua Testua PISA 2003 proiektua

62 Itemaren ereduaren egitura (II)
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Itemaren ereduaren egitura (II) Galdera 1: Oinarria Erantzuteko alternatibak Galdera 2:

63 Itemen tipologia 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Zein lan-plangintza dugu? Itemen tipologia Erantzun anitzeko itemak edo item itxiak: Erantzun kopuru mugatua (3-5). Erantzun zuzena bakarra. Zuzenketa arina eta merkea ahalbidetzen du. Item erdi-itxiak: Ikasleak bi aukera ditu. Erantzun zuzena bakarra. Zuzenketa arina eta merkea ahalbidetzen du. Ekoizpen laburreko itemak edo item irekiak: Gaitasun batzuk ebaluatzeko erabiltzen dira, beste item-motaren bidez ebaluatu ezin direnak. Erantzun zuzena beti ez da bakarra eta batzutan, sasi-zuzenak badira. Mota askotakoak dira. Ekoizpen luzeko itemak: Hizkuntza komunikazioan (idazmena).

64 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Irakurmena ebaluatzeko adibide bat (PIRLS 2006) 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Guztira, 5 orri Guztira, 11 galdera

65 Emaitzen interpretazioa: Testuingurua eta balio erantsia
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Emaitzen interpretazioa: Testuingurua eta balio erantsia Proba hauek BALIO ERANTSIAREN kalkulua ahalbidetzen dute, errendimendua ebaluatzeko modurik justuena: ez da bakarrik ikasleak lortzen duena ikusten, baizik eta urte batetik bestera irabazten duena ere.

66 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Datu longitudinalak garrantzitsuak dira (denbora zeharkakoak), baina orain beste aldagai batzuk ere kontuan izan behar dira: ikasleen mugikortasuna, gaixotasunen ondorioak, ingurunearen eraginak, etorkinak badira, hizkuntzak, ikastetxearen inputa(k), ikaslearen historia akademikoa (errepikatzea, haur hezkuntzan goiz-berandu hastea…); irakasleen eragina, ikas-irakasteko metodologiak; familiaren eragina, etab. Oinarrizko informazioa galdera-sorten bidez, ikasleek, irakasleek, zuzendaritzakoek erantzundakoak Emaitzak eta gero, zer? Txostenak?

67 Testuinguruko aldagaiak (1)
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Testuinguruko aldagaiak (1) B1 euskara proba ISEI, 2006 %

68 Testuinguruko aldagaiak (2)
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Testuinguruko aldagaiak (2) B1 euskara proba ISEI, 2006

69 Testuinguruko aldagaiak (3)
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Testuinguruko aldagaiak (3) % B1 euskara proba ISEI, 2006

70 Testuinguruko aldagaiak (4)
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? B1 euskara proba ISEI, 2006 Testuinguruko aldagaiak (4)

71 Testuinguruko aldagaiak (5)
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? B1 euskara proba ISEI, 2006 % Testuinguruko aldagaiak (5)

72 Testuinguruko aldagaia (6): Azalpen eredua
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Testuinguruko aldagaia (6): Azalpen eredua B1 euskara proba ISEI, 2006

73 Zer egin informazioarekin?
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Txostenak Ikastetxearena Ikasle bakoitzarena Zer egin informazioarekin? Kanpo ebaluazio diagnostikoa Barneko ebaluazio diagnostikoa (probak eta beste iturri batzuk) Informazioa (familiak, ikasleak, hezkuntza komunitatea): ikastetxea Ebaluazio diagnostikoaren emaitzak analizatzea: ikastetxea Erabakiak (hobetzeko proposamenak): ikastetxeko irakasleak

74 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Zein lan-plangintza dugu? Erdi mailako galdera baten adibidea: Hasierako mailako ikasleak Erdi mailako ikasleak Goi mailako ikasleak % 39 % 87 % 98

75 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Zein lan-plangintza dugu? Goi mailako galdera baten adibidea: Hasierako mailako ikasleak Erdi mailako ikasleak Goi mailako ikasleak % 17 % 38 % 69

76 Ikastetxeen balio erantsia ikertu dute
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Ikastetxeen balio erantsia ikertu dute I. taldeko ikastetxeak: Landa eremuko ikastetxeak dira. Irakasleen ikasleekiko espektatibak altuagoak dira, curriculuma osotuago lantzen dute eta hobeto prestatuak sentitzen dira. Ikasleek irakurketa isila praktikatzen dute ikasgelan (egunero %72).

77 Txosten eredua familiarentzat
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Txosten eredua familiarentzat

78 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Zein lan-plangintza dugu?

79 Ikastetxearen txostena
3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Zein lan-plangintza dugu? Ikastetxearen txostena Emaitzak aztertzea (ikastetxeak dituen ohiko emaitzekiko diferentziak eta antzekotasunak, justifikazioa, etab.). Egoeraren diagnostikoa (mantendu eta sendotu beharrekoa, hobetzekoa eta alderdi batzuk. Esku-hartzeko esparruak (curriculuma edota programazioak, metodologiak, baliabide didaktikoak eta teknikoak, antolakuntza eta funtzionamendua, familia eta ingurunea, harremanak eta elkarbizitza, besterik).

80 3. DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN
Zein lan-plangintza dugu? Emaitzak aztertzea. Ikastetxeko txostena Ikastetxearen hobekuntza plana egitea Ikastetxearen hobekuntza plana ematea PRESTAKUNTZA IKASTETXEAN Ebaluazioa koordinatzeko taldea Sentsibilizazioa Prestakuntza 1. Probak egiteko prestatzea 2. Proba irekia Probak aplikatzea Zuzenketa Datuak aztertzea eta korrelazioak egitea Emaitzetako txostenak ikastetxeetara bidaltzea 1 2 3 4 6 7 8 5 Informazioa orokorra 10 9 Emaitzetako txostena bidaltzea

81 Eskerrik asko! www.isei-ivei.net fluna@isei-ivei.net
81


Descargar ppt "Diagnostiko ebaluazioa"

Presentaciones similares


Anuncios Google