Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
Advertisements

Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
English Spanish Singular Spanish plural I like me gusta(n)
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
EL VERBO IR = TO GO.
Possessive Adjectives
D ESCRIBING PEOPLE : S UBJECT PRONOUNS & THE VERB SER Sra. Lear Spanish 1 Unidad 1 Etapa 1.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Communicative Spanish Background- Intros-. What to cover? Communicative SpanishCommunicative Spanish VocabVocab ConjugationConjugation Parts of speech.
EL VERBO TENER Una introducción. For all verbs in Spanish the subject pronouns are not necessary. You can tell who is doing the verb by the ending.
Subject pronouns and ser
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
gustar with infinitives
Capítulo Uno: Primer paso
Capítulo 2.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Subject Pronouns and Ser
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Calentamiento Open your binder to the numbers notes you copied (pre- write pg. 10) Spell out your –Name –Last name – address.
Possessive Adjectives (Los adjetivos posesivos). mi tu su nuestro vuestro su (s) os, (a, as) os,(a,as) (s) These are two-form adjectives, which agree.
Determine the correct def. article/plural for each of the following ____ sistema ____ humanidad ____ estación ____ carro ____ agua ____ clase ____ tarea.
Tú: Sí, tengo la tarea. Tú: No, no necesito una calculadora.
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Los pronombres The subject of a sentence tells who is doing the action. Gregorio escucha música Ana canta y baila. S V S V V.
Direct and Indirect Object Pronouns
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Spanish 1 Ser with adjectives.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
Adjectives SER Articles
Apuntes c1g1 Subjects and verbs in sentences Subject pronouns Formal v. informal “you”
C1v1 Repaso c1v1 Repaso.
Los interrogativos.
TO BE Exercises 11. ¿Cuántos años tiene (ella)?
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
Haz Ahora Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (el or la). 1. Libro8. Chica 2. Profesor9.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Saber v. Conocer Español 2. Conjugating the verbs Both conocer and saber are conjugated like regular –er verbs. Both conocer and saber are conjugated.
Regular –ar verbs Hablo Trabajamos Practica Tocas Pasean Estudiáis Pasa Nadan montamos patináis canto alquilas Toma Regresan.
Objetivo: Yo puedo describir una relacion ideal y dar mi opinión acerca de la relación de otras personas Calentamiento: Who is carrying out the action.
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
Department of Modern Languages. Vocabulario nuevo.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
Warm-Up El alfabeto Los dias de la semana lunes martes miércoles
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Transcripción de la presentación:

Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your address? My address is______________________.

Cafecito (A) Agarra un libro, pizarrita, y marcador. (B) Copia y traduce. (Copy and translate.) )Raúl is my best friend. 2)Who is she? 3)Her name is Mariela. 4)What is your name (formal)?

1)Raúl is my best friend. Raúl es mi mejor amigo. 2) Who is she? ¿Quién es ella? 3) Her name is Mariela. Ella se llama Mariela. 4) What is your name (formal)? ¿Cómo se llama usted?

Cafecito Solve the addition equations below AND write it out in Spanish. (Hint: y = and son = they are (think equal) 1) = 2)6 + 4 = 3)3 + 3 = 4) = 5) =

Wordle

¡Vamos a contar! Lets count!

Los números /un/una

Más números (Do not do circled.)

¡Contamos! – Lets Count!

Matamoscas: ¿Cómo se dice?

¿Cuánto? - How many/much? To ask how many or how much use: ¿Cuánto…? ¿Cuánta…? ¿Cuántos…? OR ¿Cuántas…? So whats the difference?

¿Cuánto? - How many/much? A noun that ends in an o or os are considered masculine in Spanish. (like amigo or amigos) A noun that ends in an a or as are considered feminine in Spanish. (like amiga or amigas) What does THAT mean?

¿Cuánto? - How many/much? If you were to ask How many (male or male and female) friends?, you would say: ¿Cuántos amigos? However, if you were to ask How many (female only) friends?, you would say: ¿Cuántas amigas?

Which variation of ¿Cuánto? 1.Zapatos 2.Mochilas 3.Personas 4.Voluntarios (male and female)

Which variation of ¿Cuánto? 1.¿Cuántos zapatos? 2.¿Cuántas mochilas? 3.¿Cuántas personas? 4.¿Cuántos voluntarios (male and female)?

How should I answer? 1)Hay (Aye)… – There is/there are... Example: (a)Hay siete carros. (b)Hay veinte casas.

Las guías telefónicas Abre tu guía telefónica en la página…

¿Cuántos años tienes?

Yo tengo treinta y siete años.

Kenslie tiene trece años.

Allison tiene ocho años.

¿Cuántos años tiene él/ella?

Ella tiene un año.

Él tiene cien (100) años.

¿Cuántos años tienes tú?

Dictado Saca papel…

Escucha y escribe la respuesta.