Cinco minutos Traduce las frases: 1.Mi mamá no le da un vaso de leche a mi hermana. 2.Quiero tomar un batido de fresas. 3.Siempre que hay quiz, necesito.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Advertisements

Español 4 Honores. The INDICATIVE is used to refer to people or things whose existence is CERTAIN. (A specific person in mind) The SUBJUNCTIVE is used.
Saber vs. Conocer To Know.
Repaso Tener, adjetivos posesivos y gustar. Tener - To Have Yo Tengo Tú Tienes Él/Ella/Ud. Tiene Tenemos Tenéis Ellos/Uds. Tienen.
Direct Objects.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS
Communicative Spanish Background- Intros-. What to cover? Communicative SpanishCommunicative Spanish VocabVocab ConjugationConjugation Parts of speech.
Location of Direct Object Pronouns
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
HACER and TIME I have been speaking Spanish for 18 years. We have been in school for 10 years. You have been in class for 27 minutes. Johnny has wanted.
HACER and TIME I have been speaking Spanish for 18 years. We have been in school for 10 years. You have been in class for 27 minutes. Johnny has wanted.
Direct Object Nouns & Pronouns
Adjetivos Posesivos.
Adjetivos Posesivos.
Saber o Conocer Its not what you know, its who you know? Or is it the other way around?
Como se dice en espanol –
Capítulo Uno: Primer paso
El coyote y el cuervo A.1.
Direct Object Pronouns
Hosted by Rohan Chaudhry PreteritePresentFutureImperfect
CINCO MINUTOS Correct the errors: Yo quiere comer. No hay no comer. Yo necesita comer luego. Yo no tiene no comer. No le da mi no comer. Yo quiere comer.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Cinco minutos Escribe una historia con las frases: Había Se llamaba Caminaba Miró/señaló Agarró/tiró Empezó a comer/ empezó a hablar (etc) Comió / besó
CINCO MINUTOS Organizen las frases siguientes (following) en la orden correcta: 1. Luego, yo decido ir a la casa de mi tia para agarrar dos sandwiches.
Cinco minutos Escribe una frase con cada (each) palabra: 1.El reloj 2.De repente 3.Lee 4.La revista 5.El libro.
Cinco minutos Cuál parte del Teste #1 was the hardest one to you? Por qué? (Be specific). ¿Cómo tú puedes preparar más para el próximo (next) teste? What.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
+ CINCO MINUTOS Match the DIBUJO to the correct VOCABULARIO: 1. Siéntate 2. Para adelante 3. Rápido 4. Grita 5. Camina 6. Para 7. Despacio.
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
El Imperfecto The Imperfect. Quick Review Spanish has two past tenses the preterite and the imperfect.
Do Now-¿Qué color es?
Do Now-¿Qué color es? Escribir en español Hoy es el veinticinco de octubre.
Al / del Spanish contractions. to the, at + time, personal a + the singularplural singularplural m- al (not a el) a los m- al (not a el) a los f - a laa.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Saying What Someone Likes to Do Using gustar + infinitive p. 209 U3E1 You have already learned to use me gusta, te gusta and le gusta. Other helpful phrases.
Direct Object Pronouns. The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer Whom? or What? about the verb. Nouns used as direct.
¡Sí, me gusta!. Repaso Remember me gusta? You learned to use me gusta for talking about what I like to do. You learned to use te gusta to say what you.
DOP and IOP. Bill hit the ball. Sherry reads the book.
Direct Object Pronouns Realidades-Español 2. What is a direct object pronoun? A direct object tells who or what receives the A direct object tells who.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Gramática: En inglés I buy the red umbrella. TWO steps to direct objects. 1. Find the verb verb Direct object 2. Ask the question who or what after the.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
Calentamiento 1/5/11 Escribe en inglés y español.
Yo necesito una falda, los zapatos, una camiseta… Or- AR Verb Conjugation.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
TSWBAT state where something or someone is located, how they feel (conditions), and what they think or feel about things (impressions/opinions)
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
PARTE 1 LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS. DIRECT OBJECT PRONOUNS VS. INDIRECT OBJECT PRONOUNS Habla con otra persona para ver qué es la diferencia entre.
Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct object and the indirect object?
Possessive Adjectives
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
Srta. Forgue El 8 de febrero de 2011 Español II. Ahora mismo ¿Cómo fue el fin de semana? Habla por 5 minutos sobre lo que hiciste.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Esp 130/8/11 ObjectiveBellwork SWBAT identify the personal pronouns in Spanish. What is a pronoun in English? When you finish what are the two personal.
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
Cinco minutos: Label the pictures with the appropriate vocabulary phrases.
Futuro y Condicional.
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
First Grade Dual High Frequency Words
іBuenos días, clase!  rojo R calentémonos
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
En LA ESCUeLA.
Subject pronouns.
Transcripción de la presentación:

Cinco minutos Traduce las frases: 1.Mi mamá no le da un vaso de leche a mi hermana. 2.Quiero tomar un batido de fresas. 3.Siempre que hay quiz, necesito sacar una hoja de papel. 4.Keyona sale de la casa sábado y regresa domingo porque va a la casa de Jada.

Rotina diaria Fecha de hoy Trivia Cultural ¿Qué hora es? ¿Qué tiempo hace?

Black History Fact ____________s birth name was Isabella Baumfree (some references list it as Isabella Van Wagener). ---When Sojourner's son, who had been emancipated under New York law, was sold into slavery in Alabama, she sued to have him returned and won. Sojourner Truth

Trivia What vehicle was named after Sojourner Truth in 1997? A chevy truck The NASA Mars Pathfinder A boeing 747

OBJETIVO TSW define and apply the last set of TPRS list A3.

ESPAÑOLINGLES FONETICADIBUJOFRASE entra en la casa todavía ¿Cómo se llama? él o ella tiene hambre quiere manejar arranca un carro la llave el niño / la niña habla español

ESPAÑOLINGLES FONETICADIBUJOFRASE entra en la casa Pat enters the house todavía still (doing something) ¿Cómo se llama? How is s/he called? (Whats his/her name?) él o ellahe or she tiene hambrePat is hungry quiere manejarwants to drive arranca un carroPat starts the car la llavethe key el niño / la niña the little boy / the little girl habla españolPat speaks Spanish

ESPAÑOLINGLES FONETICADIBUJOFRASE entra en la casa Pat enters the house Ain-trah ain lah cah-sah todavía still (doing something) Toe-dah-vee-ah ¿Cómo se llama? How is s/he called? (Whats his/her name?) Coe-moe say yah-mah él o ellahe or she Elle ow eh-ya tiene hambrePat is hungry Tee-ain-nay um- bray quiere manejarwants to drive Key-air-ay mun- ay-har arranca un carroPat starts the car Ah-run-cah oon cah-roe la llavethe key Lah yah-bay el niño / la niña the little boy / the little girl Elle nee-nyo Lah nee-nya habla españolPat speaks Spanish Hah-blah ays- pun-nyole

ESPAÑOLINGLES FONETICADIBUJOFRASE entra en la casa Pat enters the house Ain-trah ain lah cah-sah todavía still (doing something) Toe-dah-vee-ah ¿Cómo se llama? How is s/he called? (Whats his/her name?) Coe-moe say yah-mah él o ellahe or she Elle ow eh-ya tiene hambrePat is hungry Tee-ain-nay um- bray quiere manejarwants to drive Key-air-ay mun- ay-har arranca un carroPat starts the car Ah-run-cah oon cah-roe la llavethe key Lah yah-bay el niño / la niña the little boy / the little girl Elle nee-nyo Lah nee-nya habla españolPat speaks Spanish Hah-blah ays- pun-nyole

¡Hablando Chino! turn off the light the blender the milk Pat pours a milkshake pero corre la misma calle el mismo libro el dedo prende la luz e encontró quiere tomar anda el reloj de repente lee la revista el libro se pone triste se puso triste está triste estaba triste se pone contento(a) (feliz) over He finds

Closure Tarea de casa!