*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Mi familia Gomez es mi papá Morticia es mi mamá Wednesday es mi hermana Pugsley es mi hermano Mi familia Gomez es mi papá Morticia es mi mamá Wednesday.
Possessive Adjectives
Possessive Adjectives
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES: Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Gramática 5.1 Possession in Spanish
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Mi árbol genealógico Proyecto Unidad 2, Paso 1.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
E SPAÑOL 1 6° Hoy es viernes el 30 de enero. P ARA E MPEZAR Escribe el nuevo vocabulario por 1 The Homework 2.The notebook 3. The day 4. The date 5. The.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Quasimodo: (son las doce)
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
T IENEN 5 MINUTOS Objective: I can tell a story using places and prepositions. Vocab/Ideas Part 1: Me toca Me parece Alguien Me roba Encuentra Vocab/Ideas.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my daily routine_________________ ________________________________________________________________.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Hoy es el _____ de _____ del __________
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Hoy es miércoles el 12 de noviembre
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review) Vámonos: Next slide

MINUTO LOCO: As fast as you can, write each family member in Spanish Enlgish and then English Spanish

G ROUP G AME : M ATAMOSCAS I will divide the classroom into 2 teams. Each team will line up in front of the board. When I say the word in English, the first person will swat the word on the board. They will then tell me the word/phrase in Spanish. For the team to get the point, everyone in line must be doing the action to go along with the word.

La abuela El hermano La nieta La prima El nieto El tío Los hijos La mamá La sobrina El hijo La madre El papá La hija

¿QUIÉN ES QUIÉN? Blue Circle #2 P. 160 Leamos/ Escribamos Contesta las preguntas con base en el árbol genealógico de la Actividad 1.

ALPHABET BOXES! Please sit and wait quietly for directions. This will be a group game with prizes!!!

TAREA In class on Tuesday (A Day) and Wednesday (B Day) we will begin working on our family tree projects! In preparation for this project, make a list EN ESPAÑOL of at least VEINTE family members that you want to include on your family tree. Bring the list with you to class on Tuesday/Wednesday! Have you gotten your progress report signed yet???