Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El título: Los ojos y el pelo
Advertisements

Para Empezar Hoy es lunes el diecinueve de noviembre Write the expressions below in Spanish. I have We have They have She has.
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Start working on this!. martes, el 7 de enero ilovespanish.net calendar on website, website has homework on top now. Tonights Homework: Study vocabulary.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Describing People, Day 2 Miércoles, el 7 de enero.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Verbo “ser” Present tense yosoy tú eres él/ella/usted es nosotros(as) somos ellos/ellas/ustedes son Verbo “tener” Present tense yotengo tú tienes él/ella/ustedtiene.
1 – 999,999,999.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Llego al instituto a las ocho y veinte y hablo con mis amigos
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Las características físicas, la personalidad y otros rasgos.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
¿Cómo eres tu? (What are you like)
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
ALC 18 Bienvenida miércoles el 12 de octubre. Horario Bienvenida-ALC-objetivo Prueba de Colón Complete centers papers word search, conjugating, sentences.
Tiene el pelo castaño ¿Cómo es?. Tiene el pelo negro ¿Cómo es?
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
LOS COLORES REPASO.
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Hoy es miércoles, el diecinueve de marzo. La Meta: ¿De qué color son tus ojos/tu pelo? Hagan Ahora: Reciban los paquetes nuevos. (Receive the new packets.)
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Calentamiento ¿De dónde es tu padre/madre? Escribe tres colores en español… ¿Cómo se llama tu profesor/a de inglés/matemáticas?
Calentamiento Translate: *We are smart.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Spanish Class Mrs. Rogers.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
¿CÓMO ERES? (What do you look like?)
Speaking revision techniques
Todo acerca de mí All about me.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Stating what you have, and describing physical features.
To do lists Mark in Green for Vocab.
LOS COLORES L3 SPANISH PRIMARY 5.
El tiempo Weather #onfleek.
Descripción Formas y colores
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Los animales de Australia
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Bell ringer – on a piece of paper!
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
TENER – “to have”.
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont
Día número 66—español 1 El 29 de noviembre Horario Regular
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Hoy es ________, el __________ de _______.
Agenda -QUIZ: Tell me the times… -Note-taking: Verb GUSTAR - Work on Project HW: Project… Flashcards on adjectives.
La familia The Family.
To insert audio you need to be on that slide
El verbo tener “To have”.
¿Cuántas personas hay en tu familia?
Transcripción de la presentación:

Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises HOMEWORK – Learn vocab Tengo los ojos azules Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises Tengo los ojos avellanos Tengo el pelo rubio Tengo el pelo marrón Tengo el pelo pelirrojo Tengo el pelo negro Tengo el pelo gris soy rubio (m) / soy rubia (f) soy castaño (m) / soy castaña (f) soy pelirrojo (m) / soy pelirroja (f) HOMEWORK – Learn vocab I have blue eyes I have brown eyes I have green eyes I have grey eyes I have hazel eyes I have blonde hair I have brown hair I have red hair I have black hair I have grey hair I am a blonde m/f I am a brunette m/f I am a red-head m/f Try the following strategies to help you learn your vocabulary learn, cover, write Block learning – learn first 3 in Spanish and English. Add in no. 4 until you know them all off by heart. Add in no. 5 until you know them all off by heart and continue adding in another one until you have included them all. Write the Spanish on one side of a card or piece of paper and the English translation on the other. Then shuffle them all. Pick the top one up, if the Spanish is showing face up you have to say the English translation, if the English is face up you have to say the Spanish translation. Learn the vocabulary, test yourself. All the words you know in Spanish and in English highlight green, all the words you only know in either Spanish or English highlight yellow or orange and all the expressions you don’t know highlight in red. The aim is to have all the words coloured green. Visualisation – imagine your house. Go into the hallway and place 2 expressions in there. Go into the living room and place another 2 vocabulary items in there. Learn all, then go back to the hall and remember those 2 expressions, go to the living room and remember those 2 expressions. Move on to the kitchen and place another 2 vocabulary items in there. Learn all and go back to hall and mentally walk through each room remembering the vocab you placed in each room. Repeat this in different rooms around the house, until you have used up all your words and you have learnt them all.