International Festival in Bowling Green (Bonus/Perfect Test Score)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Advertisements

Telling Time.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
 ¿Quieres BONUS en el Unit Examen #5?  0-10 pts. › Canciónes, arte, poemas, etc.
O 0-10 pts. O Canciónes, arte, videos, poemas, PPT/Prezi, etc. de gramática y vocabulario de Unidad 11. BONUS IDEAS (¡Upload en el sitio de clase!)
La vida escolar Unit 2 vocabulary and sample sentences for your writing assignment 1//15 to 1//15.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
El abrecerebros 19/9/13 Find the error in the following sentences and correct it, then translate to inglés. 1. Yo soy muy aburridos. 2. Nosotros no son.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
(In a WORD document) La clase de __(Curso)__ es _(Adjetivo)_ y _(Adjetivo)_. El Señor/La Señora _(Teacher’s Surname)_ es el profesor/la profesora de __(Curso)__.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Las Palabras Interrogativas
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Bellwork: Friday, 3/15/13 Take out your notes on GUSTAR and a new sheet of paper. Head it “Gustar: 2nd review.” We will discuss a retake of yesterday’s.
El abrecerebros 26/9/2017 ENTREGUE TAREA #8 (60 PTS.) Papeles – 10
Español 2 16 y 21 de octubre de 2013.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Los Adjetivos Posesivos
BONUS IDEAS (¡Upload en el sitio de clase!)
Las Palabras Interrogativas
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
Preparación para el Examen 4A
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
Tapas Write two adjectives to describe each noun.
Las Palabras Interrogativas
Ser.
Las Palabras Interrogativas
A pronoun is a word that takes the place of a noun.
El abrecerebros 25/9/15 Papeles – 13 Día/Fecha - 18
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Page 86 Realidades 2 Ser Vs. Estar.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Need to take Quiz #3 luego: …
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
El abrecerebros 22/9/15 Papeles – 10 Día/Fecha - 15
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Gustar, Interesar, Aburrir
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Las Palabras Interrogativas
Ser.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

International Festival in Bowling Green (Bonus/Perfect Test Score) Create a video documentary of your visit to the International Festival. It should contain footage and descriptions what you observed while there – songs, dances, foods, etc. It should include various cultures and describe what you experienced and learned. It must be at least five minutes long and must be presented to the class. Only ONE person will receive Bonus/Perfect Test Score per video.

Bonus #1 (In a WORD document) La clase de __(Curso)__ es _(Adjetivo)_ y _(Adjetivo)_ . El Señor/La Señora _(Teacher’s Surname)_ es el profesor/la profesora de __(Curso)__. Hay __(#)__ alumnos en la clase de __(Curso)__.

Must upload on our class website under your Block. Examples en las próximas slides.

La historia americana La clase de historia es interesante y fácil. El Señor Robbins es el profesor de la clase de historia america. Hay veintiocho alumnos en la clase de historia americana. Tu Nombre

El español La clase de español es un poco loca, pero es divertida. El Señor Blanton es el profesor de la clase de español. Hay veintisiete alumnos en la clase de español. Tu Nombre

BONUS #2 – Recording Yourself y Upload on Website .5 pt cada frase: I have many bracelets. There few students at BCHS. I don’t want a lot of penguins. I have the same sheets. I don’t want any mushrooms. I like the friends (female). I like all the classes. I don’t have all the harps. There are many roosters here. I want the same tent.

Bonus - Scenario Cards Practice your speaking by recording yourself talking about one or all of the following scenarios (A, B, C, D).

Scenario A (5 pts.) You’re walking down the street in San Juan, on your way to the movies. You think you might be late, but you aren’t wearing a watch. Stop someone and ask what time it is.

Scenario B (5 pts.) While visiting El Escorial, you meet two Spanish teenagers. Ask them where they’re from and if it’s a big or small town.

Scenario C (5 pts.) While riding a bus in Córdoba, you meet a Spanish student. She is curious about your classes. Tell her what time your classes meet and what your teachers are like.

Scenario D (5 pts.) You have just met Roberto Sánchez at a party in Lima, Perú. He’d like to know more about American high schools. Tell him about one of your classes.

¿Más? Canciones + Lyrics Video Tutorials Webpage(s) Subject Ideas for Unit 3 Vocabulario Personal Pronouns (Yo, Tú, Él, …) SER (Soy, eres, es …) Números 1-100 Telling time in Spanish