Reglas Empieza.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gustos y Disgustos Aversiones.
Advertisements

Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Capítulo 3 Repaso.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Like to do…Want to do …Going to do…
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
İExprésate ! Capítulo 3. Vocabulario 1 to rent videos alquilar videos.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Can you respond to these questions? 1.¿Qué quieres hacer hoy? 2.¿Qué vas a hacer el domingo? 3.¿Qué te gusta hacer los fines de semana? 4.¿Qué te gusta.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Este fin de semana Saying what you are going to do at the weekend.
-Go verbs Tener Expressions Tener que + infinitive Verb + Infinitive
Estaciones-Capítulo 2.2 Español I.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Calentamiento Hoy es viernes, el 11 de noviembre
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Gustar V. Encantar.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Hoy es lunes el dos de octubre
¿Qué te gusta hacer? What do you like to do?.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 2 1 de marzo de 2017.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
Ir + a with infinitives.
El secreto de los signos
More sentences that contain if…
Saying what . you do and do not like
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Spanish I 1A Writing practice
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Saying what someone likes
A mi me gusta jugar al básquetbol
Answer in SPANISH in complete sentences!
Tapas Write a sentence using each word: 1. el casco
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Semana del 19 al 23 de octubre 2015
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Bell Work Agosto/ Septiembre.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Gustar (To Please) like.
El Verbo “GUSTAR & Similar Verbs”
4.7 invitations, ir+a+inf..
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Write these words and match the school subjects with the objects.
Día número 59 Español 1—Acelerado
Quasimodo: Get a laptop, log in, and go to the class website (
Gustar, Interesar, Aburrir
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Bellringer 2/16 Match each answer with the correct question. Write questions and answers. Es muy perezoso. Hoy es el tres de septiembre. Es la profesora.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
VÁMONOS (2-2) Me gustan los deportes porque son divertidos.
Regular –ar (present tense)
PUNTO DE GRAMÁTICA.
Transcripción de la presentación:

Reglas Empieza

Reglas I am the sheriff and judge. The decisions I make are not up for debate. Each group needs to decide who will perform the following tasks: Score keeper Buzzer operator Answerer If I hear a buzzer at any time other than when an answer is needed, your team will lose 100 points. next

Reglas If you buzz the buzzer before I finish reading the clue, your team will lose 100 points. I will only accept an answer from the official answer person from each team. If the score keeper cheats, he/she will be disqualified from the game and will have to sit in the hallway and complete a worksheet for a grade on correctness. The winning team will be awarded 5 bonus points on the exam. Done

vocabulario A

gustar B

querer C

el presente D

jugar/ir E

¿Qué tiempo hace? F

Vocabulario gustar Querer El presente jugar/ir ¿Qué tiempo hace? $100 $100 $100 $100 $100 $100 $200 $200 $200 $200 $200 $200 $300 $300 $300 $300 $300 $300 $400 $400 $400 $400 $400 $400 $500 $500 $500 $500 $500 $500

To sing A1

To skate A2

The meeting A3

To draw A4

The rehearsal A5

I like to rest. B1

She likes to play the piano. B2

We don’t like to go to school. B3

They like videogames. B4

Do you like to watch t.v.? B5

She wants to read. C1

We want to go out. C2

He wants to swim with us. C3

They don’t want to rent movies. C4

Do you want to eat with me? C5

I listen to music. D1

He surfs the internet. D2

We exercise. D3

Do you work? D4

We write letters. D5

Ella ___ al tenis. E1

Nosotros ___ a la clase. E2

Uds. ___ al entrenamiento.

¿___ vosotros al béisbol? E4

Ellos ___ a la fiesta. E5

It’s cold. F1

It’s windy. F2

It’s cloudy. F3

It’s raining. F4

It’s sunny and hot. F5

¡Jeopardy Doble!

Ch. 7 Vocab

Los comparaciones

Pret. vs. Imp.

Los mandatos

Los superlativos

La cultura

Ch. 7 Vocab Los comparaciones Pret. vs. Imp. Los mandatos Los superlativos La cultura $200 $200 $200 $200 $200 $200 $400 $400 $400 $400 $400 $400 $600 $600 $600 $600 $600 $600 $800 $800 $800 $800 $800 $800 $1000 $1000 $1000 $1000 $1000 $1000

"aventurero" G1

"fastidiar" G2

¡Doble del día! G3

"traffic" G3

"to dream about" G4

"heat" G5

This type of word is found between "tan" and "como".

This type of word is found between "tanto" and "como".

This word is needed to complete the sentence: "Julio es más guapo ___ Jorge." H3

to complete the sentence: This word is needed to complete the sentence: "Nosotros tenemos ___ comida como un restaurante." H4

Translate: "We are as hungry as a dog."

... (hacer) mucho sol. I1

I was eating while you were talking.

... (nadar) cada fin de semana.

... (ser) las dos de la tarde. I4

De repente, ... (llegar) una gran tormenta. I5

This is formed by taking the "s" off of the tú form in the present tense. J1

This is where the pronoun is placed when using a negative command. J2

This is how a negative command is formed. J3

comer (-) J4

jugar (+) J5

"more better" K1

"more bad" K2

"extremely crazy" K3

"extremely smart" (ellos) K4

¡Doble del día! K5

"Miguel is the most studious student in the class." K5

This is the capital of Texas.

__ is the site of the only rain forest found in the U.S.

their opposition to communism. In the early months of this year many Cubans left their homeland because of their opposition to communism. L3

en Cuba tiene influencias de esta religion africana. La religión cristiana en Cuba tiene influencias de esta religion africana. L4

These celebrations recognize the end of slavery.

¡Jeopardy Final! Translations

While I was talking to Julio, Ana called and said that she wanted to visit.

Mientras yo hablaba con Julio, Ana llamó y dijo que quería visitar.