Descripciones.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las personas en mi vida.
Advertisements

INTRODUCING YOURSELF AND OTHERS Ven Conmigo
El Campanero –Complete the sentence with the correct form of the adjective: Es un perro muy (smart). ¡Qué (funny) es Raúl! Miguel es muy (hard-working).
Physical Descriptions
Describing People, Day 2 Miércoles, el 7 de enero.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Superlatives. To talk about something or someone having “the most” or “the least” characteristic or quality, use the following formulas: El La Los Las.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
La familia.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Español de octubre.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
DESCRIBING MY EYES: los ojos
C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Objectives To learn some different techniques to help you memorise your ‘Healthy Living’ Written Controlled Assessment. To practise these techniques and.
Examen de unidad 1 leccion 2
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Descripciones fisicas
Describing people Review the vocabulary by reading the following slides and looking at the pictures!
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
Las actividades Look at these images and state three things that you like to do (me gusta…). Then state three things that your parents like to do (les.
¿Cuántos años tiene él / ella? How old is he / she? Él / Ella tiene… años. He / She is … years old.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
OTROS RASGOS FÍSICOS WHAT VERBS ARE USED IN SPANISH IN ORDER TO DESCRIBE PEOPLE?
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Description Sentences
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
1. ¿Qué es un Adjetivo? a) la niña es bonita y atlética.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Adjective Agreement Una chica cómica Unas chicas cómicas
Bajo / a alto / a.
Descripciones Fisicas de Celebridades
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
POSSESSIVE ADJECTIVES
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
Español 2 3 de marzo de 2017.
DESCRIBIENDO RASGOS FACIALES
Español 1 14 y 17 de octubre de 2016.
¡Los Adjetivos!.
Diario - lunes, el 28 de septiembre
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Adjective Grammar WORD ORDER.
En las computadoras Share with me via Office 365 Delgado tímido
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Hoy es jueves el veintiocho de septiembre
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Description Sentences
Describing Clothing with Indefinite Articles
Put this powerpoint in present mode
Tapas ___ una vecina a. trabajador
¿Cuántas personas hay en tu familia?
Transcripción de la presentación:

Descripciones

AcT 1: EsCUCHAR Listen to the following descriptions and indicate which person is being described. Betty la Fea Pitbull Ana María Matute Lionel Messi Shakira Salvador Dali

AcT 1: EsCUCHAR Listen to the following descriptions and indicate which person is being described. Pitbull: Es calvo y tiene una barba pequeña. También lleva anteojos de sol. Ana María Matute: Esta persona tiene el pelo canoso y es vieja. Lionel Messi: Tiene el pelo corto y castaño. Es deportista y atlético. Salvador Dali: Esta persona tiene el pelo negro y tiene un bigote muy largo. Betty la Fea: Tiene anteojos rojos y aparatos en los dientes. Shakira: Es rubia con pelo ondulado y largo.

AcT 2: Sentence Strips Use the cards to create sentences about these characters.

AcT 2: Sentence Strips Bob Marley tiene rastas. También tiene barba y bigote. Son rizados. Tiene ojos marrones. Es muy talentoso. Las gemelas son pelirrojas. Tienen pecas pero no tienen trenzas. Tienen ojos verdes. Son bien educadas.

AcT 3: EsCRIBIR Write at least 2 sentences describing the following people. Watch agreement!!

Soy guapo (canción por Sr. Wooly)  

TransformaciÓn extrema You have developed a new product/ program that results in “UNA TRANSFORMACIÓN EXTREMA” Choose 2 pictures, one that represents the “ANTES” and the other that illustrates the “DESPUÉS.” You may choose to work alone or with a partner. First, describe the “ANTES” picture using adjectives with “ser” and “tener” descriptions. Try to use as much vocabulary as possible. Repeat with the “DESPUÉS” picture. Once everyone has their pictures and descriptions, you will present them to the class and we will decide which group developed the best result. You will take notes on the most creative.