Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Bellringer 3/20 8 days til break! There is at least one mistake in each sentence. Write the sentence correctly, then say what it means. 1. Mis primos es.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Description Sentences
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Español 3 24 de febrero de 2017.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Los adjetivos demonstrativos
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
La octava (8th) semana Spanish I A
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Hoy es lunes 4 diciembre 2017.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
¡Los Adjetivos!.
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Hoy es lunes el siete de octubre
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Adjective Grammar Adjective Agreement.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Metas: I can identify my current proficiency level
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Ignacio Roberto Patricia
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Chispa – el 1 de octubre Escribe un pÁrrafo (5-7 frases) que describe una persona En tu familia. Ejemplo: Mi primA se llama Teresa. Vive en Boston.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
CHISPA – EL 22 DE OCTUBRE Conjuga la forma correcta de “ser” o “estar”: Juana _______ muy cansada. Yo ______ estudiante a Anchor Bay. La profesora ________.
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
Description Sentences
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
La familia The Family.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Transcripción de la presentación:

Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la mesa y las sillas la televisión la comida el césped el sofá los platos la cama el garaje el patio / el jardín la sala el comedor la cocina / el comedor la sala la habitación la cocina / el comedor

Test Essay Your pen pal in South America wants to know about your family. Write a paragraph describing three (3) family members. Tell their relationship to you, what they look like, and what chores each one does at home. 3 sentences for each family member -their name and relationship to you (use possessive adjectives) -what they look like (hair color/length, eye color, height, glasses, etc.) -what chore they do at home 1 sentence giving your opinion about a chore -use the verb “parecer”

Chispa – el 16 de octubre Abren el libro a la página 177 y contestan las preguntas en la actividad 30. Open the book to page 177 and answer the questions in activity 30. hacer – to do ayudar – to help tener que – to have to (do something)

p. 177 #30 Siempre tengo mucho que hacer los lunes. Casi siempre me toca lavar los platos. Mi esposo ayuda con los quehaceres. Cuando no tengo tarea, yo veo la television. Cuando no tengo nada que hacer, yo duermo.

Peer Editing Look over your essay. Circle 5 words/phrases that you are unsure about (spelling, grammar, etc.) With your shoulder partner, exchange papers. Discuss one paper at a time. Start with the person who sits closest to the board. Look at your partner’s concerns and offer corrections. Switch back. Rewrite your essay with all corrections.

Hungry Hungry Hippo Teams of 4 (work with your table) Each table has a pile of vocab words in Spanish Slips of paper are face up, spread out so each can be read easily The person with the most pockets today is the CALLER The other three people are the HIPPOS CALLER scans papers, and calls out one of them in English HIPPOS compete to be the first to GRAB the correct Spanish translation At the end, the HIPPO with the most slips of paper wins and is the next CALLER

How did you prepare for today’s test? Write 5-7 sentences in English. Chispa – el 17 de octubre How did you prepare for today’s test? Write 5-7 sentences in English.

Chapter 5 Test