EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
Advertisements

IKASTURTEA GELA BILERETAKO ONDORIOAK CONCLUSIONES DE LAS RUNIONES DE AULA.
ZATIKIAK: SARRERA DBH 1. Esanahia eta adierazpena Zenbakitzailea: Zenbat zati hartu ditugun adierazten du. Izendatzailea: Osoa zenbat zatitan banatu dugun.
Gogamena edo Pentsamendua
Egiaren Testiguaren aurrean
ATOMOAREN EGITURA TXINGUDI BHI.
2.000 milioi lagunek bi dolar ere ez ditu eguna pasatzeko.
Argitara atera dezagun!
HIGIDURA.
PUNTUAZIOA.
Jainkoarekin bazkaldu ...
Immanuel Kant: Etikari dagokion problema
FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA
ERREALITATEARI DAGOKION PROBLEMA:
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Istripua izan da berriro A8 autobidean.
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
EGUZKI ENERGIA FOTOVOLTAIKA
KLOROPLASTOA.
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
Perpaus Motak Maite Goñi
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
ZENTRAL NUKLEARRAK.
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
Fenomenoen gaineko ikerketa
10:00etatik 12:00etara eta 14:00etatik 17:30era.
Immanuel Kant: Testuinguru historikoa
Ebazteko kasu bat.
Ipuinak hasteko eta bukatzeko formulak
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
KLOROPLASTOAK.
SALMOAREKIN OTOITZEAN
METODO FILOSOFIKOAK.
KLONAZIOA.
1) Intsulinaren funtzioen artean hauek daude: a) Azukreak glukogeno bihurtzen ditu. b) Muskuluak glukosa erabiltzea bideratzen du. c) Odolean dauden.
ZIENTZIA.
TOMAS AQUINOKOA: IZATEAREN GAINEKO TEORIA.
animalia hiltzailea / animalia-hiltzailea
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
GIZARTEARI DAGOKION PROBLEMA: AZPIEGITURA ETA GAINEGITURA
FRIEDRICH WILHEILM NIETZSCHE
Razionalismoa Enpirismoa
Komunikazioaren elementuak
TESTUINGURU HISTORIKOA XVIII mendea
IZAKI BIZIDUNAK.
Honezkero bidean da Miren. Dagoeneko bidean da Miren.
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
FISIKA.
2.000 milioi lagunek bi dolar ere ez ditu eguna pasatzeko.
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
Edukiera-unitateak.
{sin(klx), cos(klx)} oinarria: Fourier-en serieak
“Humek amets dogmatikotik esnatu ninduen”
GALAXIAK.
URAK KUTSATUTA DAUDE!!! Garbi ibili eta ez bota zikinik!
ELKARREKINTZA ELEKTROSTATIKOA MATERIAREN PRESENTZIAN
Intuizioa eta dedukzioa. Analisia eta sintesia
Lehen ziurtasuna: cogitoa
PERSPEKTIBISMOA ( ).
METAFISIKA.
Giza ekintza Zoriona Ongi bat lortu
ZENTRAL NUKLEARRAK.
FILOSOFIAren HISTORIA
Energia Nuklearra ITSASO MENDIKUTE.
Curriculuma 1.5. MATERIA.
23. Bedi f : R > R3 endomorfismoa, non
Bolumena ala edukiera?.
Kontzientzia Sesha.
ENPIRISMOA Zentzu zabala
Transcripción de la presentación:

EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA Abiapuntua: Ezagutza ziurra eta unibertsala lortzeko bide berri bat aurkitu beharra. Erdi Aroko eredua hautsita zegoen: Erdi Aroan egiaren irizpidea aginpidea zen. Erreformaren garaian irizpide hori baliorik gabe gelditu zen: “iritzi anitzak daude eta elkarren kontrakoak”

Dudatu ezin diren egia nabariak EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA Eredu berria: Matematika Dudatu ezin diren egia nabariak Axiomak Axioma horietatik abiaturik eta dedukzioren bidez lortzen diren egia berriak Teoremak

Adimenezko intuizioa: EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA Adimenezko intuizioa: Dedukzio razionala:

Adimenezko intuizioa: EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA Adimenezko intuizioa: Ebidentzia edo nabaritasunaren erregela: «Ez dugu ezer egiatzat hartuko argi eta garbi egia dela jakin arte, dudarik ez izan arte, guztiz nabaria, ebidentea izan arte». Argia izatea. Nabaria izatea Bereizia izatea.

EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA Dedukzio razionala: Nabariak diren egia horietatik, arrazoia aplikatuz, beste egia batzuk eratortzea. Arrazoia aplikatzea: Hainbat erregela errespetatu beharra. Logika eta ezagutzak frogatzeko errespetatu behar diren erregelak errespetatzea. Matematikak erabiltzen dituen prozeduretan errespetatu behar dituenak

Analisia edo azterketaren erregela Zerrendatzearen erregela EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA Analisia edo azterketaren erregela Sintesiaren erregela Zerrendatzearen erregela

Analisia edo azterketaren erregela EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA Analisia edo azterketaren erregela «Aztertzen dugun zailtasun bakoitza ahalik eta gehien zatitzea, soluzio onenak eska lezakeen bezala». Izate bakuna duen elementuak aurkitzeko. Bereizia, nahasi ezina, zalantzarik gabekoa

Izate konplexua duten elementuak EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA Sintesiaren erregela «Nire gogoetak ordena batekin zuzentzea, bakunenak eta ezagutzeko errezenak diren objetuetatik hasiz, apurka‑apurka konplexuenetaraino igotzeko, berez horren arabera bata bestearen atzetik joaten ez diren artean ere ordena bat jarriz». Izate konplexua duten elementuak Izate bakuna duten elementuak Bereizia, nahasi ezina, zalantzarik gabekoa

Zerrendatzearen erregela EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA Zerrendatzearen erregela «Horretan guztian oso zerrendaketa konplexuak eta oso berrikusketa orokorrak egin behar ditugu, ezer ahaztu ez dugula ziur egon arte». Hutsuneak saihesteko, egia batetik bestera pasatzerakoan pentsamenduaren mugimendu iraunkor eta etengabea egin behar da; zerrendaketa ez bada osoa eta hutsuneren bat gertatzen bada, arriskuan jartzen dugu arrazoibideen uztardura eta ondorioaren ziurtasuna.

EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA Zalantza metodikoa Zalantzan jartzen ditu: Ezagutza filosofikoak eta zientifikoak Zalantza horretatik kanpo gelditzen dira: Sineste erlijiosoak Indarrean dagoen ordena politikoa Bertako ohiturak (morala)

EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA Zalantza metodikoa Helmuga: Dudatu ezin den egia aurkitu Argia eta bereizia

EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA Zalantza metodikoa Zalantza horren arrazoiak (mailak edo graduak): Zentzumenek engainatzen gaituzte eta huts egitera eramaten gaituzte. Zaila da loa eta esna bereiztea, beraz, mundu fisikoko gauzatzat hartzen ditugun gauzak ametsetako munduko gauzak izan daitezke. Deabru gaizto batek, oso boteretsu eta jakintsua denak, engainatu nau, eta ziurtzat hartzen dudan ezagutza horren engainuak sortarazikoa da.