Lunes, once de enero de dos mil dieciseis

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El tiempo. El tiempo! Describing the weather To talk about the weather, we use the verb hacer we only use it in one form hace Qué tiempo hace? What is.
Advertisements

Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
Avancemos 2 Unidad 2 Lección 2
Stem-Changing Verbs. Overview Remember that verbs are divided into two parts. You have the infinitive ending and the stem. habl steminfinitive ending.
Pensar, Querer, and Preferir PREFERIR n Here we will learn the verb PREFERIR, which means “to prefer.” n But before we do, let’s look at 2 other verbs.
Costar and numbers to one millon. Use the verb costar (which means to cost) to talk about what something costs. Costar is only used in the third person,
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
Capítulo 7A Pensar, Querer, and Preferir PREFERIR n Here we will learn the verb PREFERIR, which means “to prefer.” n But before we do, let’s look at.
Stem changing verbs (o - ue & e – i) in the present & VER and IR + a + infinitive Gramática 4.2.
Para hacer ahora 1) There are three types of verbs in Spanish. What are they? 2) How do you determine if a verb is an –ar, -er or –ir verb? 3) What steps.
Stem Changing Verbs (o-ue) (e-ie) (e-i) (u-ue). o-ue.
Survival Spanish for travelers Lesson 4: Verbs, verbs everywhere! Part 1.
Avancemos 1 Unidad 2 lección 1
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
UNIDAD 2 – LECCIÓN 1 Martes veintidos de septiembre del dos mil quince Objetivos de lección 1: 1.SWBAT talk about daily schedules, 2.ask and tell time,
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
UNIDAD 2 – LECCIÓN 2 Lunes, cinco de octubre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT describe classes and classroom objects 2.Say where things.
The Present Progressive Tense Página 278 Present Progressive We use the present tense to talk about an action that always or often takes place or that.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Piggy Back verbs: Saber Poder Querer Gustar. Saber Saber is a regular –er verb except in the yo form Yo – sé Tú – sabes Él, Ella, Ud. – sabe Nosotros.
UNIDAD 5 – LECCIÓN 1 Lunes, veinticinco de enero de dos mil dieciseis Objetivos de lección 2: 1.SWBAT describe a house and household items 2.Indicate the.
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
P. 330 Realidades 1 Pensar, Querer, and Preferir.
UNIDAD 5 – LECCIÓN 2 Lunes, Primero de febrero de dos mil dieciseis Objetivos de lección 2: 1.SWBAT Plan a party 2.Talk about chores and responsibilities.
UNIDAD 6 – LECCIÓN 1 Martes/Miercoles, 16/17 de febrero de dos mil dieciseis Objetivos de lección 1: 1.SWBAT talk about sports 2.Talk about whom you know.
La clase de español I Hoy es jueves, el veintisiete de enero de dos mil once. A apuntar: er/ir verbs A practicar: con dados A leer: Lecturas Para Todos.
Este fin de semana Saying what you are going to do at the weekend.
Bellwork I can learn how to conjugate stem-changing verbs in Present Tense. Puedo aprender a conjugar los verbos que cambian en el tallo en Tiempo Presente.
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
Lunes, 29 de febrero de dos mil dieciseis
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Page 233 The verb poder.
(verbos con cambios radicales)
Lunes, treinta de noviembre de dos mil quince
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Present Tense of Regular -AR verbs
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Capítulo 6A-Apuntes #3 PODER y DORMIR
Apuntes: o to ue Stem-Changing Verbs
Hablar = to talk What is conjugation?
Unidad 8 – Lección 2 Objetivos de lección 2:
The Present Indicative
Hoy es _____ el ____ de ______.
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Apuntes: Decir and other e:i Stem-Changing Verbs
Spanish Stem-Changing Verbs
Tener To have.
Unidad 5 – Lección 2 Objetivos de lección 2: SWBAT Plan a party
Pedir & Servir.
STEM CHANGING VERBS.
Stem-Changing Verbs.
Page 233 The verb poder.
Warm up.
Martes veintidos de septiembre del dos mil quince
The verbs Poder & Dormir
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Stem Changing Verbs aka “Boot” verbs
X Gramática Present tense pedir (e>i, i) pido pedimos pides pide
Lunes, veinticinco de enero de dos mil dieciseis
Lunes, treinta de noviembre de dos mil quince
Hoy es_____, _____de __________
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
E-IE O-UE E-I.
Review of Stem-Changing Verbs and Reflexive Verbs in Present Tense
Lunes, 29 de febrero de dos mil dieciseis
Stem-changing verbs: o ue
¿Qué hora es?.
Transcripción de la presentación:

Lunes, once de enero de dos mil dieciseis Objetivos de lección 2: SWBAT describe places and events in town Talk about types of transportations Say what you are going to do Order from a menu by using the verb ver, ir a + infinitive by using stem-changing verbs: o  ue By using stem-changing verbs: e  i Unidad 4 – Lección 2 Lunes, once de enero de dos mil dieciseis

Página doscientos treinta y siete

Lunes, once de enero de dos mil dieciseis Goal: Learn how to form oue stem-changing verbs. Then practice using these verbs to talk about going out with friends. Objetivos de lección 2: SWBAT describe places and events in town Talk about types of transportations Say what you are going to do Order from a menu by using the verb ver, ir a + infinitive by using stem-changing verbs: o  ue By using stem-changing verbs: e  i Unidad 4 – Lección 2 Lunes, once de enero de dos mil dieciseis

Recall this information Gramática: going to… Recall this information Pg doscientos veinte y dos

Gramática: Stem-Changing Verbs oue Pg doscientos veinte y tres

Gramática: Stem-Changing Verbs oue Pg doscientos veinte y tres

Conjugate these stem changing verbs contar – to count/tell sonar – to sound/ring Morder – to bite dormir – to sleep mover – to move

Answers contar -to count/tell Yo cuento Tú cuentas El cuenta Nosotros contamos Vosotros contáis Ellos cuentan sonar – to sound Yo sueno Tú suenas El suena Nosotros sonamos Vosotros sonáis Ellos suenan

Answers Morder - to bite Yo muerdo Tú muerdes El muerde Nosotros mordemos Vosotros mordéis Ellos muerden dormir – to sleep Yo duermo Tú duermes El duerme Nosotros dormimos Vosotros dormís Ellos duermen

Answers Mover - to move Yo muevo Tú mueves El mueve Nosotros movemos Vosotros movéis Ellos mueven

Unidad 4 – Lección 2 Objetivos de lección 2: Goal: Learn how to form ei stem-changing verbs. Then practice using these verbs to order from a menu. Objetivos de lección 2: SWBAT describe places and events in town Talk about types of transportations Say what you are going to do Order from a menu by using the verb ver, ir a + infinitive by using stem-changing verbs: o  ue By using stem-changing verbs: e  i Unidad 4 – Lección 2

Gramática: Recall Direct Object Pronouns Pg doscientos cuatro

Gramática: e  i stem-changing verbs Pg doscientos veinte y ocho

Gramática: e  i stem-changing verbs Pg doscientos veinte y ocho

Use these e i stem-changing verbs to translate the following sentences into Spanish. Sonreir = to smile Competir = to compete Repetir = to repeat They smile at me. (use direct object pronoun) We compete always. He repeats it. (use direct object pronoun) I serve the food. They never order rice.

Use these e i stem-changing verbs to translate the following sentences into Spanish. Sonreir = to smile Competir = to compete Repetir = to repeat (Ellos/as) me sonrien. (Nosotros) competimos siempre. (El) lo/la repite. Yo sirvo la comida. (Ellos/as) nunca piden arroz.