Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 5 de diciembre de 2016

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
División Política. Vecinos: Nombre: ESTADOS UNIDOS MEXICANOS
Preparación/ Review Hoy es jueves, el 22 de enero de 2015 Today is Thursday, January 22, 2015  Write the Spanish speaking country from “Islas Caribe”
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Aventura Ecuador Práctica La situación 8. Instrucciones When you see the English word, say it in Spanish to the best of your ability. When I put up the.
Miércoles el 1 de diciembre El desierto es amarillo objetivo: poder describir Mexico con colores y “el”, “la”, “los” “las” (the) starter: el intruso 1.desierto.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La Fecha: Hoy es martes, 19 de agosto Tema: ¿De donde eres
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
Preparación/ Review Hoy es martes, el 20 de enero de 2015 Today is Tuesday, January 20, 2015  Write the Spanish speaking country from Sur America that.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Este es Con ¿Qué hora es? En inglés ¿Cómo está? Spanish- speaking countries Contesta la pregunta Mas preguntas.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 7 de diciembre de 2016
ESPAñol What do you know about Spanish?
Check that your essay has your name and period
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
MONTHS Miércoles 5 de octubre de 2016
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¿Qué haces en la escuela?
Frutas y vegetales In this lesson, you will learn…
What do these people have in common?
What do these people have in common?
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 15 de noviembre de 2016
Jacksonville Commons Middle School
First Grade Dual High Frequency Words
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin: Capitals 16 de noviembre de 2016
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Hoy es miércoles 11 octubre 2017
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Hoy es miercoles, el diez de agosto
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
1.8 Countries.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
ESPAñol What do you know about Spanish?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
El país de México The country of Mexico.
Write in Spanish (See pag 96)
CLASSROOM ARTICLES EXCEPTIONS 15 de setiembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 12 de diciembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
DUE NOW: Take out your flags and practice colors with classmates
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
MONTHS Martes 4 de octubre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016
MONTHS Miércoles 7 de marzo de 2018
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Spanish Class Mrs. Rogers. La casa. 16 de octubre de 2017
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 5 de diciembre de 2016 Clase de español Jacksonville Commons Middle School Paisaje: Landscape 5 de diciembre de 2016

EQ: How are the key features to describe a Spanish speaking country? AGENDA: Review concepts students know about ancient civilizations in Latin America. Watch short video: think about a question for your classmates. Write down a summary of the Aztecs. Watch a longer video about the Aztecs TAREA (homework) RETROALIMENTACIÓN (feedback)

El mundo hispánico Norteamérica Centroamérica Sudamérica El país La capital The country South America North America the Spanish world The capital city Central America SOLUCIÓN 1/d El mundo hispánico - The Spanish world 2/c Norteamérica - North America 3/f Centroamérica - Central America 4/b Sudamérica -South America 5/a El país -The country 6/ La capital - The capital city

Hay montañas mountains ¿Qué hay en los países de Latinoamérica? What is it in Latin America countries? Hay montañas mountains

hay desiertos deserts ¿Qué hay en los países de Latinoamérica? What is it in Latin America countries? hay desiertos deserts

Hay volcanes volcanoes ¿Qué hay en los países de Latinoamérica? What is it in Latin America countries? Hay volcanes volcanoes

hay selvas jungle ¿Qué hay en los países de Latinoamérica? What is it in Latin America countries? hay selvas jungle

hay ríos rivers ¿Qué hay en los países de Latinoamérica? What is it in Latin America countries? hay ríos rivers

hay llanuras plain ¿Qué hay en los países de Latinoamérica? What is it in Latin America countries? hay llanuras plain

5 1 3 4 2 6 En Latinoamérica hay… 1. selva 2. desierto 3. montañas 4.llanuras 5. río 6. volcanes 6

Los productos principales son: Main productions are… el café la fruta la cana de azúcar el petróleo

Revisar vocabulario montañas selvas desiertos llanuras ríos volcanes Los productos principales son: la cana de azúcar el café el petróleo la fruta mountains jungle desert plain rivers volcanoes the principal products are: sugar cane coffee oil fruits

Work in groups: Choose in groups to present a between Peru, Chile and Mexico. País Chile México Perú Capital Santiago Ciudad de México Lima Geography and landscape Montanas, ríos Llanura, Desierto Desierto, volcanes, llanura Selva Ríos, llanura, desierto Products Fruta, cana de azúcar, café Fruta, café Fruta, café, cana de azúcar, petróleo Could be used as worksheet too.

Key vocabulary to complete your presentation. Este país se llama …= this country is called Está en (Sudamérica/Norteamérica) = It’s in (south/north america) (No) està en la costa = it’s (not) on the coast The capital se llama… = the capital is called La geografía es muy interesante. Hay… = the landscape is very interesting. There are… Los productos principales son …= the main products are… Could be used as worksheet too.

Santiago Chile Este país se llama: La capital se llama: La geografia es muy interesante. Hay: Este país se llama: -montanas -llanuras Chile Està en Sudamerica -desiertos Could be used as worksheet too. Los productos principales son: -la fruta -el café -la cana de azucar

Spanish speaking countries Key words Spanish speaking countries montañas la selva amazónica un desierto una llanura el río Amazonas volcanes Los productos principales son: la cana de azúcar el café el petróleo la fruta Worksheet for lower ability students

What are their main products? TAREA What are the main characteristics of latinamerican countries geography? List them What are their main products?

RETROALIMENTACIÓN What was the hardest and the easiest part of the class? Tell me one thing you learn today? Do you have any questions? Nos vemos (see you) mañana…

¡Excelente trabajo! ❝Language is the road map of a culture. It tells you where its people come from and where they are going.❞   ‒Rita Mae Brown