Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tener que + inf.. Tener means to have The verb tener, when used with the word que and the infinitive of another verb, means to have to and shows obligation.
Advertisements

Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
The verb Tener English Grammar Connection: Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action. For example, the English verb.
-AR VERBS Español.
Gramática- Repaso The verb ir And ir + a + infinitive 1A- p.11.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Los objetos directos Sp. 1 Cap. 6. Los complementos directos o Direct Object Pronouns (D.O.P.’s) They tell who or what receives the action of the verb.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
OBJETIVO: TELL PLACES I GO TO WITH FRIENDS, FAMILY, AND BY MYSELF USING THE NEAR FUTURE TENSE. Agenda: Hacer Ahora: Práctica con IR 1.Gramática: IR + a.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
PREPOSITIONS OF PLACE (2)
The Present Tense of tener (to have)
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Present Tense of –ar Verbs
Unidad 2 Etapa 3 REPASO DE IR -ER / -IR VERBS CONOCER OĺR HACER VER.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Tapas Translate: 1. We are hungry and we prepare dinner.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
REPASO E ¡Así se dice! Repaso E Saber v. Conocer and the personal a.
Complete the following sentences using the word bank.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Present Tense of -ar Verbs
TAPAS 15/2/18 1. cantar 2. preparar la tarea 3. nadar 4. correr
El Vocabulario Unidad 2 Etapa 3.
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
TAPAS 16/4/18 1. cantar 2. preparar la tarea 3. nadar 4. correr
You need a piece of paper to write all of your answers.
Complementos Directos (Direct Objects) Chapter 9
Repaso De vocabulario Unidad 2 etapa 3
El Vocabulario Unidad 2 Etapa 3.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Tapas Answer each question in a complete sentence.
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Español 2: Saber vs. Conocer
4.7 invitations, ir+a+inf..
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Tapas Write a sentence using each word
Necesitan: Marcadores Borradores Pizarras blancas Quasimodo:
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
El verbo ir to go.
Unidad: ¿Cuál es tu deporte favorito?
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Tapas yo (correr) 2. tú (aprender) 3. nosotros (comprender)
Identify each activity in Spanish:
Tapas Escribe la hora en números. 1. Son las dos menos cuarto.
Conjugating.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Tapas 26-4-17 Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive 1. Ella/leer una revista 2. Tú/tocar el piano 3. yo/mandar una carta 4. Marta y yo/andar en bicicleta 5. Ustedes/hacer ejercicio

conocer: to know or to be familiar with a person or a place “yo” form- conozco Use the correct form on the verb conocer to write each sentence. 1. yo/a la profesora de música 2. tú/el museo de arte 3. mi profesor de español/a mis padres 4. nosotros/el parque

Write a letter to a pen pal who is in this class, or in another Spanish class and imagine they are from a Spanish-speaking country. Tell your pen pal what you usually do every day after school and in what order. You must write a minimum of 10 sentences. Use as much vocabulary and structure from Etapa 3 as you can. Primero- first Luego- later Entonces- then, so Por fin- finally Después de- after 5 pts grammar/vocab 5 pts creativity

Todos los días Mucho A veces De vez en cuando Rara vez Nunca Cuidar a tus hermanos Preparar cena Tocar la guitarra Ir al parque Ir al supermercado Leer el poema Hacer la tarea Mandar una carta