Meta: I can identify & use vocabulary about pastimes and extracurricular activities. I can write and speak about what people do. I can make comparisons.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Advertisements

Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
 With your assigned partner you will take turns asking and answering questions.  Use your “floor plans” and vocabulary packets to help you answer the.
DO NOW: Directions: Copy these Infinitve verbs/ activities in your notes for future reference! 1. Nadar =To swim 2. Tocar la guitarra = To play the guitar.
Warm Up Turn to page 44 in your text. Read Fondo Cultural. 1.Who is this paragraph about? 2.What did this person do? 3.What was the subject of.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Capitulo 13 Vocabulario y Repaso. Outcomes/ metas  Use vocabulary and structures related to train travel.  Explain further activities in the past.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Día número 26 Español 1—Acelerado
Día número 24 Español 1—Acelerado
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
A hacer preguntas en español
Día número 23 Español 1—Acelerado
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Write in Spanish (See pag 96)
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
Hoy es lunes. Es el 12 de mayo del 2014 ¿Cómo es tu escuela
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Agenda -Warm up: A little bit of everything… -Notes: Singular and Plural Nouns and articles. -Ejercicios Página 1-2 p. 15 -Notes: Verb TO BE: SER HW: CP.
Meta: Puedo entender información sobre las actividades dentro del salón de clases y sobre las reglas. Puedo enfocarme en la ortografía y las diferencias.
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Enfoque: Contestar preguntas (escribir y hablar)
Meta: 1) I can review for the test by practicing when to use ser and estar and writing sentences with the long form of possessive adjectives. 2) I can.
Meta: 1) I can identify and talk about clothing and items needed for personal preparation.  2) I can interpret what events or special occasions people.
Meta: I can use resources such as my study guide, textbook, e-book student portal, and Quizlet to prepare for my final exams this week. Enfoque: Ser vs.
Entrega Registro de Tareas con Tareas #2 and #3
Meta: I can understand information about school activities and rules
Meta: 1) I can recall and use vocabulary about classes, school activities and extracurriculars. 2) I can review the rules for stem changing (boot) verbs.
Meta: I can read, listen to, and understand information about daily routines and getting ready for an event. Enfoque: La ropa y los colores.  I will be.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Let’s talk Step 1. What activities can you do in Cusco? Write a list Step 2. Imagine you and your friend have just arrived in Cusco and are going to spend.
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Metas: I can recall the days of the week, months, seasons, numbers and say what time it is. I can talk about things that I & other people do and describe.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Metas: I know the days of the week, months, seasons, numbers and know how to say what time it is in Spanish. I can say all the letters of the Spanish alphabet.
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
Enfoque: Core Practice p. 18 Actividad A y B
Meta: 1) I can write about chores and places around the community
Quasimodo: Write the following #’s in words
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
Enfoque: Bailando—Usando el presente progresivo
Responder a preguntas personales en Menti.com
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Metas: 1) I can tell someone what to do and follow commands
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Tapas Read the paragraph and then answer the questions with C for true (cierto) or F for false (falso). Hola. Me llamo Raquel. Soy de Honduras,
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Meta: I can identify & use vocabulary about pastimes and extracurricular activities. I can write and speak about what people do. I can make comparisons about leisure activities, sports and people.  Enfoque: La Bicicleta por Shakira y Carlos Vives Juego de Quizlet Live (Práctica con el vocabulario) Core Practice WB p. 21 (Práctica escrita) Actividad 9 p. 52 del texto (Práctica escrita y comunicativa). First write your responses to the questions, then practice asking and answering those questions with compañeros de Honduras. GramActiva video: Making comparisons Guided Practice WB p. 45 and 46 Exit Ticket: Activity 10 p. 53  Tarea #9: Midterm Study Guide (C1A y C1B)

Querer =      (e         ie)