Open Science Training Handbook ¿Cómo se hizo. ¿Qué contiene

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Advertisements

Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Quimica Comienzo (ten la tarea lista) Instrucciones: Lee el párrafo y completa cada oración escribiendo una oración completa. Para la investigación.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
MORE CONVERSATION TOOLS
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Organización de los Estados Americanos Organização dos Estados Americanos Organisation des États Américains Organization of American States FIRST INTER-AMERICAN.
C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.
Tarea PARA EL MARTES 22 DE OCTUBRE 1.Type up or rewrite neatly your final draft of the essay. 2.Follow all directions to make the Comic Book Version on.
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Discussion Voice Activity 1.05
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Learning Objectives: In SPANISH I will: 1. Know the names of some occupations 2. Say the sentence “I want to be a…”. 3. Give reasons for your interest.
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Sales Business Management Training Propuesta de Colaboración Septiembre, 2013.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Español 2 8 de septiembre de 2016.
Español 3 10 de mayo de 2017.
Day 4 Week 8 29/09/2016.
Day 2 Week 11 25/10/2016.
Para hacer ahora Identifiquen:
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can tell time
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Español 3 3 de marzo de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Review for the final exam trimester
Discussion Voice Activity 1.05
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
Fish is Fish by Leo Lionni.
Especificación de equipo contenerizado de generación eléctrica General Electric Jenbacher JGC420 a biogás POME Guatemala, marzo 2018 Agenda Especificaciones.
Hello! Today we are going to speak about past abilities: What are abilities?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
¿Qué hora es?.
ACHIEVING SUCCESS IN THE SCIENCE PROJECT
Telling Time in Spanish
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
PST RESOURCE OVERVIEW NAME of the resource / tool
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
38 Tener.
Development of the concert programme
Para Empezar diecisiete de enero
Quasimodo: Traducir (translate)
1.12 Repaso 2 de septiembre.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Basic 3 Course Orientation / Induction Week 1. AGENDA Course Information Aim of the Sessions Using zoom Assessment.
Objectives Talk about activities you like and don’t like to do
Transcripción de la presentación:

Open Science Training Handbook ¿Cómo se hizo. ¿Qué contiene Open Science Training Handbook ¿Cómo se hizo? ¿Qué contiene? ¿A quién va dirigido? ¿Cómo se puede contribuir? Ignasi Labastida Universitat de Barcelona

OSTH: La creación Book Sprint en Hannover, Alemania 12-16 de febrero 2018 14 autores seleccionados de 39 propuestas teniendo en cuenta: - experiencia en Ciencia en Abierto y en formación - formación científica - motivación - equilibrio en género, procedencia y disciplinas Primera versión abierta a comentarios hasta el 4 de marzo Presentación de la versión 1.0 en abril 2018 www.book.fosteropenscience.eu

OSTH: La creación

OSTH: Los contenidos Open Science Basics On Learning and Training Organizational Aspects Examples and Practical Guidelines Glossary References About Authors & Facilitators

OSTH: Los contenidos Open Science Basics On Learning and Training Organizational Aspects Examples and Practical Guidelines Glossary References About Authors & Facilitators

OSTH: Los contenidos Open Science Basics Open Concepts & Principles Open Research Data & Materials Open Research Software & Open Source Reproducibility Research & Data Analysis Open Access to Published Research Results Open Licensing and File Formats Collaborative Platforms Open Peer Review, Metrics and Evaluation Open Science Policies Citizen Science Open Educational Resources Open Advocacy

OSTH: Los contenidos Open Science Basics ¿Qué es? ¿Por qué es importante en la Ciencia en Abierto? Objetivos de aprendizaje Conocimiento Habilidades Cuestiones, obstáculos, errores comunes Resultados del aprendizaje Referencias

OSTH: Los contenidos ​ Title Topic Type Duration 1 Line up! general whole group 5-10 min 2 Prioritization of training needs Open Concepts and Principles 10 min 3 Selection of Open Science practices 1-1.5 hour 4 Open Science discussion topics small groups 20-30 min 5 LIBER Open Science café 1.5 hour 6 What is research data for me? Open Research Data and Materials individual / pairs 15 min 7 Why not share data? 20 min 8 "Open Data Excuse" Bingo 9 Me and my data - Datagramms 1-4 hours 10 Find your data publisher 10-15 min 11 What do you need for a data publication? 12 Creating metadata 5 min 13 Get started with sharing software openly Open Research Software / Open Source 14 Establishing a Reproducible Data Analysis Workflow Reproducible Research and Data Analysis 4-8 hours 15 Choose the right version for the repository Open Access to Published Research Results 15-20 min 16 Open file formats Open Licensing and File Formats 17 Creative Commons License matching 18 OER Remix Open Licensing and File Formats Open Educational Resources 19 Open peer review - participants openly review each others’ texts Open Peer Review, Metrics, and Evaluation 90 min 20 Open peer review - your 2 cents 21 Taking a stance Open Science Policies 22 Plain language explanations Citizen Scientists and Science Communication Collaborative Platforms 2-3 hours 23 Devil’s advocate - convincing the skeptics Open Advocacy 30 min 24 Writing a lay summary Citizen Scientists and Science Communication individually or in pairs 60 minutes

OSTH: ¿A quién va dirigido? Cualquier persona que quiera organizar una formación en Ciencia en Abierto El manual tiene múltiples lecturas e ejemplos dirigidas a tipos de formadores, audiencias, disciplinas Se deben seleccionar las secciones que interesen en una formación y los ejemplos correspondientes

OSTH: El resultado

OSTH: ¿Cómo contribuir? El manual es una obra viva abierta a nuevas contribuciones Casos prácticos de formación Está disponible como GitBook https://open-science-training-handbook.gitbook.io/book/ Posibles traducciones y adaptaciones

¡Gracias! Ignasi Labastida Universitat de Barcelona ilabastida@ub.edu @ignasi