ACHIEVING SUCCESS IN THE SCIENCE PROJECT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Advertisements

5 th Grade Science Fair What is a science fair? J. Glenn Edwards will be hosting a science fair, and your child will be participating! Each.
Writing A Lab Report.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Telling Time.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Pecan Creek Science Fair Thursday, February 10 th 2011.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Welcome, Bienvenidos to Frank Macias Elementary’s Science Fair Helpful Information.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Traci Armstrong 10/23/14 6 th period.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Logrando Exito en la Feria de Ciencias. ESCOJE UN TEMA Escoje un tema que es interesante para ti o algo que te gustaria saber mas de ello.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Scientific Method- Steps followed by scientists to find the answer to a scientific problem. Método Científico- pasos seguidos por los científicos para.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
Español 2 16 y 21 de octubre de 2013.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Español 3 24 de febrero de 2017.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Día número 3 Español 1—Acelerado
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Las Palabras Interrogativas
News from K62/ Noticias de K62
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Hazlo-Ahora 10/4 Tener en escritorio lo siguiente: Materiales Hazlo-Ahora Tarea Tener en escritorio lo siguiente: -lápiz, lapicero negro o azul.
Quasimodo: Answer the following questions in complete sentences on a blank piece of paper (to be handed in) ¿Qué tipo de trabajo tienen tus padres? ¿Qué.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Forming questions.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Informacion PIIRS
Science Fair Project Proyecto de la Feria de Ciencias
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Las Palabras Interrogativas
Development of the concert programme
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

ACHIEVING SUCCESS IN THE SCIENCE PROJECT Logrando Exito en el proyecto de Ciencias

CHOOSE A TOPIC/ ESCOJE UN TEMA Choose a topic that is interesting to you or something you would like to know more about. Escoje un tema que es interesante para tí o algo que te gustaría saber mas de ello.

Form a Question/ Forma una pregunta The problem should be written as a testable question. What do you want to find out? El problema debe ser escrito en forma de pregunta. ¿Qué es lo que quieres averiguar?

Bibliography/ References (Research) Bilbliografía/Referencias (Encuesta) You will need at least 3 references. Books, online resources, interviews, magazines, and videos are all acceptable sources. Necesitarás al menos 3 referencias. Libros, recursos en línea, entrevistas, revistas, y videos son fuentes aceptables.

HYPOTHESIS The hypothesis is a predication of results after doing research and before running test. It is more than just “an educated guess.” It must be based on your reading and research. What do you think will happen? Question: Does light affect plant growth? Hypothesis: If my plants receive no light, then the way plants will not show a difference in growth.

HIPOTESIS La hipótesis es una predicción de los resultados después de haber hecho la investigación y antes de comenzar a realizar las pruebas. Es más que una “adivinanza”. Debe estar basada en tu lectura e investigación. ¿qué piensas que ocurrirá? Hipótesis: Si mi planta no recibe luz, entonces mi planta no tendrá diferencia en su crecimiento.

Conducting an Experiment (Procedure) Realización de un Experimento (Procedimiento) Conduct their experiment at home. Collect data in science journal at home. Materials (Make a list and collect the material he/she will use for their project.) List every step of their project. (Procedure) Llevar a cabo su experimento en casa. Recopilar datos en el diario de ciencia en casa. Materiales (Haga una lista y recopile el material que utilizará para su proyecto). Enumera cada paso de su proyecto. (Procedimiento)

Your Journal should include: A list of all the materials you use. Notes on all the preparations you made prior to starting. Information about the resources you used. Detailed day-by-day notes on the progress of your project. Any drawings that you feel might help explain your work. Data that you gather from your investigation (notes, tables, charts, graphs, pictures).

Tu Diario debe incluir: Una lista de materiales que son necesarios. Apuntes sobre las preparaciones anteriores. Informacion sobre los recursos que usaste. Apuntes detallados sobre el progreso del proyecto. Dibujos que explicaran tu proyecto. Datos que obtengas sobre tu investigacion (tablas, graficas, fotos, etc)

Analyzing Data and Graphs/ Analizar Datos y Grafícas Create 3 different types of charts/tables/graphs that show their results. Your child needs to be doing a trial type investigation to be valid data. (10 times) Crear 3 tipos diferentes de tablas y gráficas que muestren sus resultados. Su hijo debe estar haciendo una investigación de tipo de prueba para que los datos sean válidos. (10 veces)

Analyzing Data and Graphs The data collected in your project should be displayed in graphs and charts that are both easy to read and show the data accurately. Creative and colorful. Los datos obtenidos de tu proyecto deben ser mostrados en gráficas y tablas que son fácil de leer y muestran los datos correctamente. Creativos y coloridos.

Drawing Conclusions This is your answer to the original question. The conclusion should relate directly to your hypothesis. What did you learn from your tests/experiment? Esta es tu respuesta a la pregunta original. La conclusión debe relacionarse directamente con su hipótesis. ¿Qué aprendiste de tus pruebas / experimento?

Application/ Aplicacion Relate your project and any action or impact your results might have on everyday life. How is your project related to your everyday life? Relacione su proyecto y cualquier acción o impacto que sus resultados puedan tener en la vida cotidiana. ¿Cómo se relaciona tu proyecto con tu vida diaria?

SCIENCE PROJECT DISPLAY/ PRESENTACION DEL PROYECTO DE CIENCIAS TITLE PROBLEM CONCLUSION PROCEDURE HYPOTHESIS DATA APPLICATION RESULTS MATERIALS BIBLIOGRAPHY JOURNAL

Questions/ Preguntas