Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Practica
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
Campanas – 9/27/10 Translate the following phrases… 1.Some desks 2.The books 3.A notebook 4.It is Thursday. 5.Is it Friday?
Las Palabras Interrogativas
Telling Time Grammar Essential #8.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Spanish 2-2 By: Thomas Hanrahan Jasmine Lee. The verb ir Ir means to go Yo form: voy Tú form: vas Ella usd. Él form: va Nosotros form: vamos Vosotros.
¿Qué hora es? Sra. Lear Unidad 2 Etapa 2.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Repaso Tener, adjetivos posesivos y gustar. Tener - To Have Yo Tengo Tú Tienes Él/Ella/Ud. Tiene Tenemos Tenéis Ellos/Uds. Tienen.
The Plurals of adjectives
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Interrogative words = question words
Apuntes: gramática Español 1B. Los pronombres In place of using a persons name to tell who is doing the action of a verb, we also use pronouns. In place.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Eggspert Time, Color, Classroom Objects, and Big numbers.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
¿ A qué hora …? Spanish One 4A It is… Son las… = Es la… Es la una de la tarde. Review Telling Time from Para Empezar.
Relative Pronouns Spanish Three Honors C.12.
Verbs like GUSTAR First here are our indirect object pronouns in Spanish, which we use with these type of verbs: me(me)nos (us) te(you) le (him/her/you.
Capítulo 2.
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
The Present Tense of ir (to go)
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? Es la una. It is one oclock. Son las dos (tres, cuatro…) It is two oclock. Son las dos y cuarto. It is 2:15.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Asking Questions Español I - p. 184.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
UNIDAD 2 ETAPA 2 NIVEL 1 MI HORARIO. En esta etapa vas a aprender a: (In this stage/phase you are going to learn to:) Tell what time it is and at what.
Unidad 3, Lección 1 Español I Tema: We LIKE gustar Essencial Question: How do I use the verb gustar to talk about what people do and do not like?
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Gustar y los sujetos. So far, we have seen the phrases: Me gusta correr. – I like to run. Te gusta bailar. – You like to dance. Le gusta comer. – He likes.
Tu sala de clases Part II.
Los interrogativos.
Expressing Likes & Dislikes Gustar (to please) Interesar (to interest) Encantar (to really please) Aburrir (to bore) Gustar (to please) Interesar (to.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> la clase de español I A practicar: preguntas personales A escuchar: repaso 1A A repasar: la hora A leer: cortesía A leer: lectura.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Sra Spampinato.
How does “gustar” work? “I like pizza.” “Elena likes to swim.”
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
La Hora.
When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
TO BE PLEASING THE VERB: GUSTAR A.Pardo Student Copy.
Interrogativos Capitulo 4A.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
La hora Telling time in Spanish. Asking what time it is The question is: “¿Qué hora es?” To answer, say: “Son las ____: ____” for everything except times.
Notes: Repaso de la hora. el reloj la hora la mañana.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Apuntes 30 de septiembre –primero de octubre Gustar y verbos parecidos (Gustar and similar verbs) ¿Te gustan las matemáticas? Do you like math? A mi madre.
Apuntes el de septiembre ¿Qué hora es? (What time is it?)
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Quantity How much? How many?
El Verbo “ GUSTAR ” In Spanish, the verb gustar means “ to be pleasing ” In English, the equivalent is “ to like ”
Transcripción de la presentación:

Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)

Indefinite Articles ___una_ pluma ___un___ sacapuntas ___una_ pluma ___un___ sacapuntas __un__diccionario ____unas__amigas __un__diccionario ____unas__amigas ___unos_examenes ___una__familia ___unos_examenes ___una__familia

Adjective/Noun Agreement La chica contenta_ La chica contenta_ Los libros azul_es__ Los libros azul_es__ La profesora inteligent_e_ La profesora inteligent_e_ El chico joven__(leave as is) El chico joven__(leave as is) Adjectives come AFTER the nouns and must agree in ____gender____ and __number_______.

La Hora 1:00 Es la una en punto 1:00 Es la una en punto 3:45 Son las cuatro menos cuarto 3:45 Son las cuatro menos cuarto 2:15 Son las dos y cuarto 2:15 Son las dos y cuarto 12:55 Es la una menos cinco 12:55 Es la una menos cinco 8:30 P.M. Son las Ocho y media de la noche. 8:30 P.M. Son las Ocho y media de la noche. At 14:00 P.M. A las dos de la tarde At 14:00 P.M. A las dos de la tarde Its noon/midnight Es mediodía/medianoche. Its noon/midnight Es mediodía/medianoche. In order to tell time in Spanish, when the big hand is past the 30 min., you must go to the In order to tell time in Spanish, when the big hand is past the 30 min., you must go to the next hour and subtract_the minutes to that hr. next hour and subtract_the minutes to that hr.

Al/Del Contractions Vamos __a la_______ playa Vamos __a la_______ playa Voy ____al__ cine con mis amigos. Voy ____al__ cine con mis amigos. Soy ____del_____ estado de Tejas. Soy ____del_____ estado de Tejas. Es el libro _____de la_____ chica. Es el libro _____de la_____ chica. Anytime a and el or de and el come together they form the contraction al Anytime a and el or de and el come together they form the contraction al This does NOT happen with the other forms a la de la a los de las This does NOT happen with the other forms a la de la a los de las

There is/There are: Hay How many students are in the class? How many students are in the class? __¿Cuántos alumnos hay en la clase?___________________________ __¿Cuántos alumnos hay en la clase?___________________________ Is there a pencil sharpener in the classroom? Is there a pencil sharpener in the classroom? ___¿Hay un sacapuntas en la clase?__________________________ ___¿Hay un sacapuntas en la clase?__________________________

Gustar/Encantar 1. I like cookies.__Me gustan las galletas__________________ 1. I like cookies.__Me gustan las galletas__________________ 2. Do you like ice tea?____¿Te gusta el té helado?___________ 2. Do you like ice tea?____¿Te gusta el té helado?___________ 3. I love(really like) french fries.___Me encantan las papas fritas.l__________________________ 3. I love(really like) french fries.___Me encantan las papas fritas.l__________________________ 4. I (really) dont like to read.__No me gusta nada leer.___________________________ 4. I (really) dont like to read.__No me gusta nada leer.___________________________ Me gusta la casa really means The house is pleasing to me. Me gusta la casa really means The house is pleasing to me. __________________________________ __________________________________ Therefore your conjugations will always end in __a___ or __an___ of ar verbs. Therefore your conjugations will always end in __a___ or __an___ of ar verbs. When used with more than one infinitive the singular form will still be used. Me gusta__ cantar y bailar. When used with more than one infinitive the singular form will still be used. Me gusta__ cantar y bailar.

Interrogatives WHERE = _¿Dónde_______ está mi libro. WHERE = _¿Dónde_______ está mi libro. From where= __¿De dónde______ eres? From where= __¿De dónde______ eres? To where = ¿Adónde________ vas esta noche? To where = ¿Adónde________ vas esta noche? WHO = ____¿Quién____ es tu amigo? WHO = ____¿Quién____ es tu amigo? _¿Quiénes_______ son tus amigos? _¿Quiénes_______ son tus amigos? To whom ¿A quién llamas por teléfono? To whom ¿A quién llamas por teléfono? With whom ___Con quién______ vas a la fiesta? With whom ___Con quién______ vas a la fiesta? Whose? __De quién__________ es la pluma? Whose? __De quién__________ es la pluma?

Interrogatives HOW( or describe)? _¿Cómo?__________ HOW( or describe)? _¿Cómo?__________ Why? __¿Por qué?________ Which? _¿Cuál?__________ Why? __¿Por qué?________ Which? _¿Cuál?__________ When?__¿Cuándo________ What __¿Qué___ or __¿Cuál?___ When?__¿Cuándo________ What __¿Qué___ or __¿Cuál?___ When used with Ser, Qué and Cuál both When used with Ser, Qué and Cuál both mean what. Cuál is used to choose from a selection and is the most common. mean what. Cuál is used to choose from a selection and is the most common. Qué is used to elicit an explanation/definition. Qué is used to elicit an explanation/definition. __¿Cuál_ es la fecha de tu cumpleaños? __¿Cuál_ es la fecha de tu cumpleaños? _¿Qué__ es esto? _¿Qué__ es esto?