WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Advertisements

Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Siler City Elementary 1.
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Parent Conferences Conferencias de Padres.
La luz es como el agua and CER paragraph
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Para Empezar veintiseis de septiembre
¿Qué haces en la escuela?
English Learners: Who? Home Langauge Survey
Español 1 29 de marzo de 2017.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
First Grade Dual High Frequency Words
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
Día número 24 Español 1—Acelerado
Welcome Parents! ¡ Bienvenidos, Padres!
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Britton’s and Hillerman’s BREAKING NEWSletter
News from K62/ Noticias de K62
Henry Houck Happenings Jan./Feb.
Tapas Tell what each person needs to do, using tener que.
Welcome Parents! ¡ Bienvenidos, Padres!
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
The brain begins its development days after conception and continues to make new connections throughout life. El cerebro empieza a desarrollarse días después.
¡Bienvenidos a la clase de español!
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Señora Daniele, Profesora de Español
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Welcome to Our Class! For additional, ongoing information,
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Día número 44 Español 1—Acelerado
Welcome to World History!
PAC Meeting Reunión PAC November 8, 2018 November 8,2018
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Transcripción de la presentación:

WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation

What is Achieve? ¿Qué es Achieve? ✔ What is Achieve? ¿Qué es Achieve? Who needs Achieve? ¿Quién necesita Achieve? ✔ ✔ Why Achieve? ¿Por qué Achieve? How will my child benefit? ¿Cómo se beneficiará mi hijo? ✔ ✔ What can I do at home? ¿Qué puedo hacer en casa?

What is Achieve? Achieve is a designated course to support English Learners with grade level content. Achieve 7 provides time for students to focus on the language of the content areas closely aligned class instruction. It also provides them with support they need to be successful in school and beyond.

¿Qué es Achieve? Achieve es un curso designado para apoyar a los Estudiantes de inglés con contenido de nivel de grado. Achieve 7 proporciona tiempo para que los estudiantes se centren en el lenguaje de las áreas de contenido estrechamente alineado con la instrucción de la clase. También les proporciona el apoyo que necesitan para tener en éxito en la escuela y más allá.

Quién necesita Achieve? Who needs Achieve?¿ Quién necesita Achieve? All English Learners (EL) Todos los aprendices de inglés (EL) and y All Long-term English Learners (LTELs) Todos los aprendices de inglés a largo plazo (LTELs)

Why Achieve? EL and LTEL students are placed in an Achieve class as a designated time of instruction to help them develop proficiency in the language skills needed for high school, college and a career. ¿Por qué Achieve? Los estudiantes EL y LTEL se colocan en una clase Achieve como un tiempo designado de instrucción para ayudarlos a desarrollar competencia en las habilidades lingüísticas necesarias para la escuela secundaria, la universidad y una carrera.

How will Achieve benefit my child? ✔ Achieve provides a focused, structured time for learning. ✔ Achieve provides access to curriculum that focuses on their specific learning needs and goals. ✔ Achieve students learn to work independently, in small groups, and as a class while learning language proficiency and communication skills. ✔ Achieve students are given the necessary supports to develop good study skills and habits that carry across to core classes and beyond.

¿Cómo beneficiará Achieve a mi hijo? ✔ Achieve proporciona un tiempo enfocado y estructurado para el aprendizaje. ✔ Achieve proporciona acceso al plan de estudios que se centra en su aprendizaje específico necesidades y objetivos. ✔ Lograr que los estudiantes aprendan a trabajar de forma independiente, en grupos pequeños y como clase mientras aprenden destrezas del lenguaje y habilidades de Comunicación. ✔ Lograr que los estudiantes reciban los apoyos necesarios para desarrollar un buen estudio habilidades y hábitos que se transmiten a las clases principales y más allá.

Que puedes hacer en casa? What can you do at home? Ask your student to. . . describe the most interesting part of their day. describe the most frustrating part of their day. make sure they read EVERY day! summarize what they read out loud to you. state their opinion about something. tell you about something new they learned. **** Que puedes hacer en casa? Pídale a su estudiante que. . . describe la parte más interesante de su día. describe la parte más frustrante de su día. ¡asegúrese de leer CADA día! Resuma lo que le leyeron en voz alta. expresar su opinión sobre algo. contarle algo nuevo que aprendieron.

Suscríbete al sitio web de cada maestro. Subscribe to each teacher’s website. Go to Sierra Vista’s webpage at http://www.sierravistajuniorhigh.org/ Click on “Staff” and scroll down to select a teacher’s name. Make sure to Click the “Subscribe” button! **** Suscríbete al sitio web de cada maestro. Ir a la página web de Sierra Vista en http://www.sierravistajuniorhigh.org/ Haga clic en "Personal" y desplácese hacia abajo para seleccionar el nombre de un profesor. Asegúrese de hacer clic en el botón "Suscribir".

Together We succeed! Juntos tenemos éxito! Thank you for coming! ¡Gracias por venir! Juntos tenemos éxito!