Las profesiones.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué quieres ser? Quiero ser …...
Advertisements

Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
What can you work out from this government campaign?
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Target: Describes people and things.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
WALT: EL FUTURO WILF 1: To be able to give a detailed description of future plans using “voy a + inf.”(Level 5) WILF 2: To be able to justify say what.
Quasimodo: ¿Qué es la diferencia? Fuimos por la playa.
Starter: Reading Strategies
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
You have 5 minutes to fill out the information:
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 2 3 de marzo de 2017.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Descripción Formas y colores
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder…
Assign the sentences to the correct picture
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Gustar (To Please) like.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
El agua.
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Regular –ar (present tense)
¿Dónde está Pepito? Vocabulario de la Casa
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Transcripción de la presentación:

Las profesiones

Learning Outcomes: All: To be able to describe what job you would like to do in the future and why using at least 2 different ways of expressing your future wishes Most: To be able to extend your sentences to include what other people would like to do KILLER: To be able to add more complex structures to your own sentences including the subjunctive.

¿En inglés? Quiero trabajar Tengo la intención de trabajar Espero trabajar Cuando sea mayor Voy a trabajar Trabajaré Pienso trabajar Challenge: Can you change the verbs so that it describes your brother / sister instead of you?

I have the intention of working I want to work Quiero trabajar Tengo la intención de trabajar Espero trabajar Cuando sea mayor Voy a trabajar Trabajaré Pienso trabajar I am going to work I will work When I am older I am thinking of working I hope to work

Small talk Hola, me llamo Gabriela. Tengo dieciséis años. No sé qué va a pasar en el futuro. Quiero trabajar en Madrid pero lo veo muy complicado. Hay mucho desempleo en Madrid y será muy difícil encontrar un buen trabajo. Si saco buenas notas, iré a la universidad para estudiar inglés porque tengo la intención de ser profesora de inglés. Sin embargo si no saco buenas notas, tendré que buscar un trabajo como dependienta en el centro comercial cerca de mi casa. Mi hermano trabaja como mecánico y le gusta su trabajo porque piensa que es muy divertido pero no estoy de acuerdo pero a mi ver, ser mecánico es completamente aburrido. ¿Y tu? ¿Que te gustaría ser en el futuro? Don’t show this to the students at first. Say it out loud and students have to put their hands up / write down any of the phrases they heard from the first slide. You can then look it at a reading activity. Model answers on what students can say / write using the sentence starters from the first slide.

¿Y tu? ¿Que te gustaría ser en el futuro? Again model answers using the language they have covered in the lesson so far.

Tengo la intención de trabajar como profesor Look at how this answer could be improved.

¿Y tu? ¿Que te gustaría ser en el futuro? Speaking activity in pairs and then feedback to the rest of the group. What went well, what could they add?

Learning Outcomes: All: To be able to describe what job you would like to do in the future and why using at least 2 different ways of expressing your future wishes Most: To be able to extend your sentences to include what other people would like to do KILLER: To be able to add more complex structures to your own sentences including the subjunctive. Get students to prove that they have met their target.