Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo son las personas famosas?
Advertisements

Las Descripciones Físicas
On each slide you will see an activity, a subject and a famous person. Please write a sentence using a form of ir + a + infinitive to tell what each person.
Describing People, Day 2 Miércoles, el 7 de enero.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
La familia.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Español de octubre.
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
La Ropa.
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
Quasimodo: Traducir You have a big quiz tomorrow. Tú tienes una prueba grande mañana. We have a great class. Nosotros tenemos un gran clase.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Martes, el 21 de octubre.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
LA ROPA. ¿Qué ropa hay en la foto?
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
10 de noviembre. Para Empezar #9 ¿En dónde me pongo cada una de estas cosas? Me pongo una corbata en el ______________ Me pongo los zapatos en los _______________.
ALC 59 match Hoy es miércoles el 29 de febrero Liquidación Ganga Regatear Precio Color Bargain/deal/sale Price Clearance Color To bargain.
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
1.Open your books to page 67. – Do Activity 2-19 #1 and #2 (on the next page) on your own. 2.When you are finished, find a partner and compare answers.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
MI FAMILIA TE VOY A HABLAR DE MI FAMILIA Prior learning: members of the family vocabulary, how to say their names and how to describe them (physical appearance.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Mis amigos y Los Adjetivos
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Descripciones Fisicas de Celebridades
Who Wants to be a thousandaire? How to setup the game:
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Verb To Be.
We are able to identify and describe people and things
Hoy es lunes el veinte de noviembre
Who Wants to be a thousandaire? How to setup the game:
Hoy es jueves el quince de noviembre
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
You will make a presentation about your family
Martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/ :15:48 AM.
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
You will write a brief poem that you will recite to your teacher.
ENTRADA Hoy es el miércoles trece de febrero.
Development of the concert programme
Describe a las personas con una frase completa.
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Describe el pelo de las personas.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Transcripción de la presentación:

Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre Choose a person to describe on each slide. Next class you will read your description and see if your classmates can guess who it is. ¿Cómo es? Describe su apariencia y su personalidad. Es… ¿De qué color son sus ojos? Tiene los ojos… ¿Cómo es su pelo? Tiene el pelo… To be able to describe with colors, you must go to http://espanolsrtaraserosranieve.wikispaces.com/ Click on-¿Cómo eres? & describing personality Open document “Famous People Descriptions”

Use connectives & qualifiers Remember to use connectives and qualifiers: y, también, no, ni, pero muy, un poco, bastante, super

¿Quién es quién? B A D C

¿Cómo es? _______________________________________

A B D C

¿Cómo es? _______________________________________

A D B E C

¿Cómo es? _______________________________________

B A C

¿Cómo son? _______________________________________

C B A E F D

¿Cómo es? _______________________________________

A E C B D

¿Cómo es? _______________________________________

BB A C B

¿Cómo es? _______________________________________

A B C D

¿Cómo son? _______________________________________