Euskaraz: D. Amundarain Musika: Albinoni.Adagioa. 12. Kontzertua

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Urteko 28. igandea (B) Markos 10,17-30 Jose Antonio Pagola Musika: Bach-aria; Aurkezp: B. Areskurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain.
Advertisements

Urteko 32. Igandea (B) Markos 12,38-44 Jose Antonio Pagola Musika:Over 20 Raibow;aurkezp:B.Areskurrinaga HC ;euskaraz:D.Amundarain.
Jesus berreskuratu Jose Antonio Pagola Aurkezpena: B. Areskurrinaga HC
Jose Antonio Pagola Musika: E. Cortázar
Jose Antonio Pagola Aurkezpena:B.Areskurrinaga HC
Jose Antonio Pagola Musika: Bach. Aria de la Suite en Re.
AUZI BITXIA Jose Antonio Pagola BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Jarraitu nirekin Sigue conmigo
Egiaren Testiguaren aurrean
Jose Antonio Pagola 2016ko urriaren 2a Urteko 27. igandea C
Aurkezpena:B.Aresksurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain Musika: Bach
Marcel Olm-en “Pie Jesu” entzunez, Jesusen senide sentituko gara
Jainkoarekin bazkaldu ...
AZUKREA.
GOAZEN JESUSEN AFARIRA
Aurkezpena:B.Areskurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
GURUTZE SANTUAREN GORALPENA.
kexa, esker ona, gure sentimendu eta uste osoa adieraztea.
EGUZKI ENERGIA FOTOVOLTAIKA
JESUSEK ESATEN ETA EGITEN DUENA
BATAIOA JAINKOAREN SEME-ALABAK EGITEN GAITUEN SAKRAMENTUA
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
GOAZEN JESUSEN AFARIRA
ELEMENTU GUZTIEN INDARRA OPA DIZUT
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
SALMOAREKIN OTOITZEAN
EUKARISTIA Montserrateko san Benet-eko Mojak.
PAZKOKO 4. IGANDEA B Zikloa
PAZKOKO 6. IGANDEA B zikloa
BITARTEKARITZA.
Montserrateko Beneditar alabak.
10:00etatik 12:00etara eta 14:00etatik 17:30era.
Zazpi enpresaren diru-kontuak aztertu dituzte.
Sufí maixuaren parabola
Doinua: Bingenen Hildegarda
Ipuinak hasteko eta bukatzeko formulak
IRAULTZAK , GERRAK ETA ALDAKETAK
BATAIOA JAINKOAREN SEME-ALABA EGITEN GAITUEN SAKRAMENTUA
Aurkezpena: B. Areskurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain
SALMOAREKIN OTOITZEAN
Micus-en “Ispiluen lorategiak” ditugun sasi-irudiak gogorazten digu
JAUNAREN BATAIOA Bachen si minorreko Mezaren Gloriako “Qui tollis peccata mundi” (3’18) doinuak grazia bekatua baino indartuagoa dela gogoraraztera gonbidatzen.
PAZKOKO 5. IGANDEA B Zikloa
KATALOGOAN ERA ASKOTAKO PRODUKTUAK AURKITUKO DITUZU:
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Mendelssohn-en “Surrexit Pastor bonus” (9’27). Montserrateko eskolania
Benet Casablanques-en “Epigramek” maitatzera gonbidatzen gaituzte
Montserrateko Beneditar alabak.
Jose Antonio Pagola Musika: Envía tu Espíritu-Madurga
GARIZUMAKO 4. IGANDEA Arvo Pärten “Nazioen argia” entzunez utz dezagun Jainkoaren Argia sartzen Regina.
balioetsi, balioztatu…
GURUTZE SANTUAREN GORALPENA 2014
ENERGIA NUKLEARRA EGILEA: MARKEL URANGA.
MARIA: mirabea erromesa.
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
16. IGANDEA B Zikloa URTEKO
ERREGETZA GUREGAN DA ERREGETZA GUREGAN DA
URTEKO 23. Igandea A Zikloa
19. IGANDEA B Zikloa URTEKO
SALMOAREKIN OTOITZEAN
6. Igandea B zikloa URTEKO
-(e)NEAN perpausen erabilera desegoki batzuk zuzentzen
ERREINUA GUREGAN DAGO ERREINUA GUREGAN DAGO 31. IGANDEA 31. IGANDEA
KAIXO EUSKADI MUNDUKO IZEN ARRAROENA Euskadiko albiste bitxienak
Petri eta S. Paulo - Erroma
Marcel Olm-en “Pie Jesu” entzuteak Jesusen ondoan jartzen gaitu
Mendeko perpausen hasiera markatzeko partikulak
Bolumena ala edukiera?.
Britten-en Requiem- eko klarineteek ERNE egotera deitzen gaituzte
Transcripción de la presentación:

Euskaraz: D. Amundarain Musika: Albinoni.Adagioa. 12. Kontzertua Jose Antonio Pagola 2016ko irailaren 18a Urteko 25. igandea C (Lukas 16,1-13) .Aurkezpena:B.Areskurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain Musika: Albinoni.Adagioa. 12. Kontzertua

Jesusek ezagutu zuen gizartea gurea ez bezalakoa zen oso. Jerusalemgo familia boteretsuek eta Tiberiades inguruko lurjabe handiek soilik metatu zezaketen urrezko eta zilarrezko monetarik.

Landa-jendeak doi-doi eskura zezakeen brontzezko edo kobrezko monetaren bat, nolanahi ere balio eskasekoak. Jende asko dirurik gabe bizi zen, produktuak trukatzera mugatzen zen, bizitze hutseko erregimenari loturik.

Gizarte horretan, maiztasun harrigarriz mintzo da Jesus diruaz. Lurrik eta lan finkorik gabe, Profeta ibiltari huts bizi delarik eta Jainkoaren arazoei emanik, erabateko askatasunez hitz egiteko aukera ematen du.

baztertuak defenditzera eragiten diote Bestalde, pobreekiko maitasunak eta Jainkoaren zuzentasunarekiko grinak baztertuak defenditzera eragiten diote beti eta estu.

Hizkuntza oso bereziaz mintzo da diruaz. Berez bezala atera zaio esapide hau: «diru zuzengabea» edo «aberastasun zuzengabea». Itxuraz, ez du ezagutzen «diru garbirik».

Jende boteretsu haren aberastasuna zuzengabea da, zeren modu zuzengabean metatua baita eta pobreekin eta gose direnekin partekatu gabe gozatzen baitu hartaz.

Zer egin beharko lukete aberastasun zuzengabe horren jabe direnek? Jesusen hitz bitxiak dakartza Lukasek. Esaldia laburraren laburraz iluna gerta daitekeen arren, haren edukia ezin ahantzizkoa da. «Nik diotsuet: Irabazi adiskideak diru zuzengabeaz, honen falta izango duzuenean betiko egoitzan har zaitzaten».

Hau diotse Jesusek aberatsei: «Erabili zeuen aberastasun zuzengabeak pobreei laguntzen; irabazi haien adiskidetasuna zeuen ondasunak haiekin partekatuz. Haiek izango dituzue zeuen adiskide eta, heriotzako orduan dirua ezertako baliozko eta on izango ez duzuenean, haiek onartuko zaituztete Aitaren etxean».

Beste hitz batzuez esanik: diru zuzengabea Jainkoaren aurrean «zuritzeko» erarik egokiena haren seme-alaba pobreenekin partekatzea izango duzue.

Ez zuten gogoko hari diruaz hitz egiten entzutea. Jesusen hitzek ez zuten izan harrera onik. Lukasek diosku ezen «fariseu batzuk zirela gauza hauek entzuten ari zirenak, aberastasun zale batzuk, eta Jesusi burla egiten ziotela». Ez zuten gogoko hari diruaz hitz egiten entzutea. Legea ezagutu eta leial betetzea bakarrik zuten gogoko. Jainkoak haien bizitza bedeinkatu izanaren seinaletzat zituzten beren aberastasunak.

Tradizio bibliko luzeak baietsia izan arren, aberastasunak bedeinkapen-seinaletzat hartu nahi izate hori ez da ebanjelioaren araberakoa. Ozenki esan beharra da hori gaur egun, zeren bai baitira pertsona aberatsak berez bezala pentsatzen dutenak beren ekonomi arrakasta eta beren oparotasuna direla Jainkoak beren bizitza onesten duenaren seinale argiena.

Jesusen jarraitzaileak ezin egin du edozer gauza diruaz: bada zuzengabea den dirua irabazteko era bat, oker gastatzeko era bat, oker gozatzeko era bat, zeren behartsuez ahaztuz egiten baita.

  DIRUA  Jesusek ezagutu zuen gizartea gurea ez bezalakoa zen oso. Jerusalemgo familia boteretsuek eta Tiberiades inguruko lurjabe handiek soilik metatu zezaketen urrezko eta zilarrezko monetarik. Landa-jendeak doi-doi eskura zezakeen brontzezko edo kobrezko monetaren bat, nolanahi ere balio eskasekoak. Jende asko dirurik gabe bizi zen, produktuak trukatzera mugatzen zen, bizitze hutseko erregimenari loturik. Gizarte horretan, maiztasun harrigarriz mintzo da Jesus diruaz. Lurrik eta lan finkorik gabe, Profeta ibiltari huts bizi delarik eta Jainkoaren arazoei emanik, erabateko askatasunez hitz egiteko aukera ematen du. Bestalde, pobreekiko maitasunak eta Jainkoaren zuzentasunarekiko grinak baztertuak defenditzera eragiten diote beti eta estu. Hizkuntza oso bereziaz mintzo da diruaz. Berez bezala atera zaio esapide hau: «diru zuzengabea» edo «aberastasun zuzengabea». Itxuraz, ez du ezagutzen «diru garbirik». Jende boteretsu haren aberastasuna zuzengabea da, zeren modu zuzengabean metatua baita eta pobreekin eta gose direnekin partekatu gabe gozatzen baitu hartaz. Zer egin beharko lukete aberastasun zuzengabe horren jabe direnek? Jesusen hitz bitxiak dakartza Lukasek. Esaldia laburraren laburraz iluna gerta daitekeen arren, haren edukia ezin ahantzizkoa da. «Nik diotsuet: Irabazi adiskideak diru zuzengabeaz, honen falta izango duzuenean betiko egoitzan har zaitzaten». Hau diotse Jesusek aberatsei: «Erabili zeuen aberastasun zuzengabeak pobreei laguntzen; irabazi haien adiskidetasuna zeuen ondasunak haiekin partekatuz. Haiek izango dituzue zeuen adiskide eta, heriotzako orduan dirua ezertako baliozko eta on izango ez duzuenean, haiek onartuko zaituztete Aitaren etxean». Beste hitz batzuez esanik: diru zuzengabea Jainkoaren aurrean «zuritzeko» erarik egokiena haren seme-alaba pobreenekin partekatzea izango duzue. Jesusen hitzek ez zuten izan harrera onik. Lukasek diosku ezen «fariseu batzuk zirela gauza hauek entzuten ari zirenak, aberastasun zale batzuk, eta Jesusi burla egiten ziotela». Ez zuten gogoko hari diruaz hitz egiten entzutea. Legea ezagutu eta leial betetzea bakarrik zuten gogoko. Jainkoak haien bizitza bedeinkatu izanaren seinaletzat zituzten beren aberastasunak. Tradizio bibliko luzeak baietsia izan arren, aberastasunak bedeinkapen-seinaletzat hartu nahi izate hori ez da ebanjelioaren araberakoa. Ozenki esan beharra da hori gaur egun, zeren bai baitira pertsona aberatsak berez bezala pentsatzen dutenak beren ekonomi arrakasta eta beren oparotasuna direla Jainkoak beren bizitza onesten duenaren seinale argiena. Jesusen jarraitzaileak ezin egin du edozer gauza diruaz: bada zuzengabea den dirua irabazteko ere bat, oker gastatzeko era bat, oker gozatzeko era bat, zeren behartsuez ahaztuz egiten baita. José Antonio Pagola