Due Now: Write on your notebook: Write 5 school subjects:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Advertisements

Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 6 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 6, 2015 Due Now: You may open your book and see phrases in ch2A.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Una práctica con tablitas blancas. Write these subjects, en español. 1. art2. Phy. Ed. arteeducación física 3. Spanish4. English españolinglés 5. science6.
El almuerzo. inglés El horario español El diccionario.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 28 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 28, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 10 de septiembre de 2015 Today is Thursday, September 10, 2015 What does it mean: Las 4 estaciones:__________________.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
MATERIAS ESCOLARES SCHOOL SUBJECTS.
Due Now: Write on your notebook the following phrases
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Preparación/ Review Hoy es es miércoles el 12 de octubre de 2016 Today is Wednesday, October 12, 2016 Some students are talking about what they are like.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 18 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 18, 2015 Practice for oral Due Now: Prepare for oral by reviewig.
Due Now: Write on your notebook:
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Español I La escuela.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Hoy es vienes el 18 de noviembre
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Preparacion Hoy es martes el 8 de diciembre
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Hoy es lunes el 28 de noviembre
Hoy es jueves el 17 de noviembre
Complete the following sentences using the word bank.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Preparacion Hoy es martes el 8 de diciembre
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Capítulo 2A (Your day in school) Tu Día en la escuela.
Realidades 2A: Tu día en la escuela
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 13 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 13, 2015 Due Now: Prepare for oral by reviewig with graphic organizer.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparacion Hoy es lunes el 7 de diciembre. Today is Monday, December 7. DO NOW: The infinitive is the basic form of a verb. In Enlgish infinitives have.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Repaso de vocabulario 2-A: Tu día en la escuela.
Hoy es martes el 6 de diciembre
Write in Spanish (See pag 96)
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Vocabulary 2-A.
Martes, el 27 de octubre.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Meta: I can understand information about school activities and rules
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Due Now: Write your name on board for presentations
Vocabulary Review for Written Test
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Preparación/ Review Hoy es viernes el 13 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 13, 2015 Due Now: Write on your notebook: Write 5 school subjects: ______________, ___________________, _______________________ ____________, ___________________. ______________________ Write in Spanish your schedule hour 1st 2nd 3rd 4rd 5th 6th 7th 8th 9th

Homework for Nov 16: Prepare for oral summative. 1 Homework for Nov 16: Prepare for oral summative. 1. Practice writing Textbook Pg 80 #9. IT IS EASY THIS WAY. FOLLOW THE EXAMPLE YOU WON”T GO WRONG 2. Describe 3 classes you take. Make a chart and fill it out with que information from textbook pg 93: information of 3 of your classes. Divide your chart in four columns and label them: hora, clase, comentarios, profesor. (schedule, class, description and teacher.) 3.Use the above information to write 3 short paragraphs describing each class with complete sentences. On same page make 3 drawings of the descriptions of your classes. See rubric I posted on google classroom and homework page. 4. Practice at home and present on Monday, Nov 16.

Agenda 8:3o Do now . 8:40 Go over objectives 8:45 Review descriptions of classes 8:50 Practice Vocab in Contexto tengo ( I have), necesito (I need), estudio (I study) enseña (he/she teaches), habla (he talks, she talks) 9:00 – 9-25 Review Questions Exercise 9 pg 80 With partners and with other classmates ¿Que clase te gusta mas? What class do you like better. (Answer it) ¿Cómo es la clase de inglés…? How is like the English class…? Es difíicil. ¿En qué hora tienes la clase de inglés? When is your Engish class? En la primera hora tengo la clase de inglés. ¿Tienes mucha tarea en la clase de inglés? Do you have a lot of homework for English? ¿Quién enseña la clase de inglés? Who teaches English? La Sra. Smith es la profesora. 9:30 - 9:45 Practice with teacher or present your own paragraphs if done for Monday 9:45 – 10:00 write paragraphs with graph. Show teacher

Objectives/Objetivos Students will be able to know: what are objectives? (whole class answer) 1.Write descriptions of class subjects by reviewing questions about subjects, subjects descriptions, schedules and who teach classes with 100% accuracy by Practicing with elbow partner With other classmates Practicing for oral Review descriptions of phrases with words Tengo, Estudio, Necesito, Hablo 2.LEARN IN GROUPS ABOUT SINGLE SUBJECT PRONOUNS KNOW ROLES OF GROUPS WITH ACTIVITY Take roles as follows: Predictor, Clarifier, Questioner, Summarizer

Class descriptions: write in English. aburrido/a__________ Class descriptions: write in English aburrido/a__________ difícil, ____________ fácil, ____________ divertido/a, ____________ favorito/a, ____________ interesante ____________ más…..que ____________

Vocabulario en contexto tengo (I have) Question: ¿Tienes la tarea? Do you have homework? tarea (homework) estudio (I study) necesito (I need) Question: ¿Necesitas una calculadora? Do you need a calculator? enseña (he teaches, or she teaches) habla (he speaks or she speaks) carpeta de argollas (three-ring binder)

Pg 80 Ex #9 Class Practice

¿Qué clase te gusta más? La clase de_______es más ________ que la clase de La clase de tecnología es mas difícil que la clase de arte. Class descriptions: aburrido/a, difícil, fácil,divertido/a, favorito/a, interesante

¿Cómo es la clase de……. How is the músic class ¿Cómo es la clase de……? How is the músic class? La clase de música es mi clase favorita. Class descriptions: aburrido/a, difícil, fácil,divertido/a, favorito/a, interesante, Hora La Clase de_______ description Teacher  Primera hora     La clase de Ciencias sociales  interesante  El Sr. Lopez es el profesor. Mr. Lopez is the teacher.  La clase de arte  En la séptima hora tengo….  La clase de música Es mi clase favorita.  La Sra. Dayton eseña la clase. Mrs. Dayton teaches the class.

¿En qué hora tienes la clase de inglés. When do you have English ¿En qué hora tienes la clase de inglés? When do you have English? En la primera hora tengo la clase de inglés. Mi horario. My schedule Hora  Clase  Profesor  La primera hora La clase de inglés  La Sra. Moses es la profesora.  segunda  La clase de tecnologia  El Sr. Lopez es el profesor  tercera  El Almuerzo    cuarta  La clase de ciencias sociales  quinta  La clase de arte  sexta  La clase de educacion fisica  séptima  español

¿Tienes mucha tarea en la clase de español ¿Tienes mucha tarea en la clase de español? Sí, tengo mucha tarea en la clase de español. ¿Tienes mucha tarea en la clase de inglés? No, no tengo mucha tarea en la clase de inglés

¿Quién enseña la clase de…? Who teaches (subjcect)…..?

Tecnología Arte

Ciencias sociales  Antropología, la Arqueología, laSociología, las Ciencias políticas, la Economía, la Geografía, la Historia e Historiografía, el Derecho, la Psicología, la Criminología y la Psicología Social.

Ciencias Naturales Química, Astronomía, Geología,Física y Biología

Matemáticas

Educación Física

El Almuerzo

What are subject pronouns?

Subject Pronouns Singular Plural I 1st person You 2nd person He She It 3rd person

Single subject pronouns Yo

Single Subject Pronouns Group Learning Activity In groups of 4 students get together and follow directions: Take roles as follow Predictor, Clarifier, Questioner, Summarizer 1.In your own words describe in writing what subject pronouns are. 2.Point to oneself, and every one necessary to understand Single Subject Pronouns. 3.Make 1 phrase with each single subject pronoun: First in English , then in Spanish. 4.Make same phrase and replace it with a name: first in English then in Spanish . 5.Draw on a page the Single subject pronouns and explain to each other. 6.Make a simple skit explaining single subject Pronouns. You can label person.

¿Cómo está usted? (The boys are greeting the adult)

El

Nosotros

Exit ticket write on slate board and show teacher: 1 Exit ticket write on slate board and show teacher: 1. suject single subject pronouns 2. schedule of school. 3. Class descriptions