Les competències en els graus d’enginyeria i el portafolis d’aprenentatge (learning portfolio) Exemple d’una experiència en una assignatura del grau de.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL PORTFOLIO EN LA ASIGNATURA ELECTRÓNICA DIGITAL DE LA EPSC - UPCC Escola Politècnica Superior de Castelldefels (EPSC) Universitat Politècnica de Catalunya.
Advertisements

Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
La experiencias en el uso del portafolio y ePortafolio
L’experiència d’ús del dossier aprenentatge a l’assignatura CSD de la EETAC - UPC Barcelona 10 i 11 de novembre de 2011.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Definition
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Projecte Qualitat i Millora Contínua Quality Management Program in Catalonia Josep Camps Pere Canyadell Network’s Coordinator.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA ANGLÉS 4t ESO Vocabulari d’especialitat: Influència cultural de l'anglés; contacte i contrast amb el català. Curs de Capacitació per.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
INGLÉS BÁSICA PRIMARIA ASSESSMENT IN LANGUAGE TEACHING.
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Examen 4A El mapa gráfico.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Día número 24 Español 1—Acelerado
Alison Bixby Stone School 5 March/Marzo 2014
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
Taller: Com introduir el portafoli de l’estudiantat a la meva assignatura Barcelona 23 de febrer de.
Jornades del DEE sobre l'EEES
Presentació de projecte: L’ús d’audioconferències virtuals per treballar les competències comunicatives orals en les assignatures de llengües estrangeres.
Licenciatura en Contaduría
Velles assignatures d’E.T. de telecomunicacions:
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Què hem estat fent aquests anys?
Recursos Informàtics en Història
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Licenciatura en Derecho Eventos pasados y futuros. Lengua extranjera.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
Francesc J. Sànchez, Josep Jordana
Un exemple de PBL a l’EETAC
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Las profesiones.
Señora Daniele, Profesora de Español
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès
LINGUATECH Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès a l’assignatura circuits i sistemes digitals Francesc J. Robert Josep Jordana,
Què passa amb ’examen final?
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Development of the concert programme
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
“ The Heart of a Leader ” based on the book by Ken Blanchard presentation written by Michelle Spradley, CPS/CAP presented by Emily Garner, CAP-OM.
Avaluar per portafolis
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
F. Barrio-Parra, M. Izquierdo-Díaz, D. Bolonio, Y. Sánchez-Palencia,
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

Les competències en els graus d’enginyeria i el portafolis d’aprenentatge (learning portfolio) Exemple d’una experiència en una assignatura del grau de telecomunicacions de l’EETAC - UPC Circuits i Sistemes Digitals (CSD)

Competències genèriques del grau d’enginyeria de telecomunicacions III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Digital technology roadmap Large volume of production Systems on Chip (SoC) & ASICS (GA) VHDL & C Large Altera/Lattice/Xilinx FPGA (>100k logic gates) Systems on Programmable Chip (SoPC) Electrical and digital simulation & verification using educational boards and laboratories Quartus II / ispLEVER / ISE Active HDL / ModelSim Professional applications in Telecommunications Systems and Networks Chapter 4: Microcontrollers (µC) Altera/Lattice/Xilinx CPLD and FPGA (2,5k – 100k logic gates) PIC16/18 families of microcontrollers Schematics & VHDL Chapter 3: Dedicated processors The versatile sPLD GAL22V10 (500 logic gates) Vendor specific design flow tools (MPLAB, assembler, C, simulation Proteus-VSM) Application specific digital systems (Datapath + control unit) Digital processors and subsystems (peripherals) The theory basics and the classic 74 series / CMOS (SSI & MSI) Chapter 2: FSM Introductory circuits & FSM Chapter 1: Combinational circuits Advanced optional subjects or research Digital Circuits & Systems

CSD competencies English Self-directed learning Programmable logic devices and VHDL English Self-directed learning Oral and written communication Project management Microcontrollers Team work Lab skills (Systematically design, analyse, simulate, implement, measure, report, present, publish on the web and reflect about … digital circuits and systems using state-of-the-art digital programmable devices, CAD/EDA software tools and laboratory equipment And show all your achievements constructing your ePortfolio III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Alineament constructiu Context de l'assignatura  metodologies actives  Docència de nivell 3 segons la classificació de John Biggs Disseny sistemàtic del curs (1) Objectius d’aprenentatge específics i genèrics (2) Programació d’activitats (PBL) i distribució del temps d’estudi (3) Metodologies actives (4) Avaluació contínua de l’aprenentatge (portafolis) (5) Reflexió i millora del procés (En diversos cursos) Alineament constructiu Activitats d’ensenyament i aprenentatge (Dissenyades per complir els objectius d’aprenentatge) Resultats previstos de l’aprenentatge Mètodes d’avaluació (Dissenyats per avaluar els objectius d’aprenentatge) Ref: Biggs, J.. “Teaching for Quality Learning at University”, Open University Press, 2003. Vídeo: Teaching Teaching & Understanding Understanding” (http://www.daimi.au.dk/~brabrand/short-film/) Taller ICE: Com introduir el portafoli de l'estudiant a la meva assignatura (maig 2009)

CSD systematic instructional design After completing the course students have to be able to … Learning objectives and cross-curricular skills Repeated every term In and out of class timetable, problem-based learning, application project Activities and study time scheduling Course evaluation Coherence and consistency Student questionnaires, and instructors processing Systematic procedures for solving assignments (specify, plan, develop, simulate, prototype, measure, report) Continuous formative and summative assessment Active methodologies Cooperative Learning, integrated learning of content and cross-curricular skills, Learning by doing Individual and group assessing, every work sample counts and can be improved, group e-portfolio No need of traditional exams III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Objectius de l’assignatura Chapter 1 Combinational circuits #6, #7, #8, #9 Chapter 2 Finite state machines #7, #8, #9, #10, #11 #11 Chapter 3 Digital processor #12, #13, #14 Chapter 4 Microcontrollers Cross-curricular objectives: #1, #2, #3, #4, #5, #14 http://epsc.upc.edu/projectes/ed/CSD/index_CSD.html III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Objectius de l’assignatura Treballar en equip cooperatiu per planificar les activitats i realitzar els problemes i projectes, realitzant el seguiment del seu temps d'estudi i seguint la metodologia científica associada a la resolució de problemes. Cercar materials per a l'estudi autònom, preferentment en anglès, a la biblioteca i a Internet, per complementar les indicacions donades en els problemes i projectes. Documentar els treballs usant processador de textos, eines gràfiques, correctors automàtics, gestors de projectes, I altres eines ofimàtiques, seguint els criteris de qualitat especificats a les plantilles de l'assignatura. Editar i publicar, seguint les indicacions, un portafolis electrònic del grup de treball cooperatiu, per mostrar els treballs, la reflexió sobre el contingut del curs i la valoració del progrés personal en relació a l'aprenentatge de les competències de l'assignatura. Interpretar la documentació (normalment en anglès) de catàlegs de circuits integrats digital, per poder-los usar en el disseny d'aplicacions. Anàlisi, simulació i disseny de funcions lògiques (amb esquemes i VHDL) usant programari específic: Minilog (Expresso algorithm), WolframAlpha, Proteus-ISIS, etc. Deduir les especificacions així com la seva representació en VHDL dels blocs combinacionals i seqüencials estàndard, per tal d'incloure'ls com a components elementals en el disseny d'aplicacions més complexes. III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Learning objectives Implementar circuits combinacionals i seqüencials usant dispositius lògics programables (sPLD/CPLD) i FPGA, generant projectes modulars top-down basats en llenguatge de descripció de maquinari (VHDL) i usant el conjunt d'eines de programari associades al procés de disseny, simulació i implementació. Implementar projectes de circuits combinacionals i sistemes seqüencials en el laboratori usant targetes d'entrenament i instruments propis d'un laboratori d'electrònica per a mesura, verificació i caracterització. Dissenyar màquines d'estat finits (FSM) mitjançant VHDL, realitzant projectes de simulació i d'implementació en xips programables PLD i FPGA. Dissenyar, simular i implementar en PLD o FPGA un sistema digital avançat de complexitat mitjana (subsistema o perifèric), basat en una unitat operativa (registres dels operants més l'ALU) i una unitat de control (FSM). Classificar els microcontroladors comercials segons la seva tecnologia i capacitat de càlcul (8, 16, 32 bits), explicar les seves aplicacions més usuals (small embedded systems) i descriure el conjunt d'eines de programari i maquinari associades al flux de disseny propi de cada fabricant. Implementar problemes que incloguin l'ús de perifèrics i la programació a través d'interrupcions en llenguatge assemblador i C (MPLAB XC compilers), seguint el flux de disseny per a microcontroladors PIC de Microchip proposat a l'assignatura. Concebre, dissenyar, simular i muntar un projecte d'aplicació basat en dispositius programables i/o microcontroladors PIC a partir d'unes especificacions inicials, presentar-lo oralment i redactar una memòria descriptiva seguint les indicacions d'una plantilla. Aquest projecte inclou la comparació d'alternatives al disseny d'un mateix sistema digital resolt amb dispositius programables o bé amb microcontroladors, així com explicar els avantatges i inconvenients de cada opció. III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

CSD specific content VHDL Proteus-ISIS (Labcenter) Quartus II (Altera) Chapter 1 Combinational circuits (35 h) – 1.4 ECTS Chapter 2 Finite state machines (FSM) (23h) – 0.92 ECTS Chapter 3 Digital processor (Datapath + control unit) (23h) – 0.92 ECTS Chapter 4 Microcontrollers (C) (69h) – 2.76 ECTS Laboratory skills: signal generators, oscilloscopes, logic analysers, debuggers/programmers, etc. … Proteus-ISIS (Labcenter) Minilog, IC prog WolframAlpha VHDL ModelSim (Mentor Graphics), Active HDL (Aldec) ISim (Xilinx) Synplicity Synplify synthesis (Synopsys) Altera Integrated Synthesis XST (Xilinx Synthesis tools) Quartus II (Altera) ispLEVER Starter or Classic (Lattice Semiconductor) ISE (Xilinx) Proteus-VSM (Labcenter) MPLAB (Microchip) HI-TECH C Compiler for PIC10/12/16 MCUs (Lite mode) (Microchip) Programmable logic devices (CPLD and FPGA) from Altera, Lattice, Xilinx Training boards (UP2, DE2, Spartan 3AN Starter Kit, MachXO USB Starter Kit, NEXYS 2, etc. PIC 16F/18F family of microcontrollers Training boards PICDEM2+, etc. Classic IC’s sPLD GAL22V10 ispLEVER Classic III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

CSD generic tools Oral and written communication English Self-directed learning Team work Project management Google docs Google sites Web editing tools Proofing tools Google translate etc. Microsoft Office Visio 2010 Thunderbird CMapTools Gantt diagrams III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Planning activities and study time in and out of the classroom (6 ECTS – 150 h) Weekly study plan Activities (~problem solving all the time) Problem solving teamwork session at classroom (2 h) 13 weeks Exercises (EX1 ... EX4) Problem solving teamwork session at classroom / laboratory (1 h)* Guided learning Application project 11.5 h per week Problem solving teamwork session at laboratory (2 h) Individual test (IT1 .. IT4) Student-conducted teamwork sessions (>6h) 6 ECTS ePortfolio Self-directed learning Extra individual work * Guided academic activities III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Exercises and calendar on the CSD web III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

The CSD Blog http://digsys.upc.es/wp/wordpress/ III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Activities  Design of real world applications >> PBL Design using PLD/VHDL Design using microcontrollers

The content on the CSD web (units) is focused on problem solving III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Course timetable EX : exercise/problem A : assessment IM: improvement AP: project eP: e-portfolio IT: Individual unannounced test III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Cooperative Learning as the instructional method Positive interdependence Team members are obliged to rely on one another to achieve their common goal Individual accountability All students in a group are held accountable for doing their share of the work and for mastery of all of the content to be learned Face-to-face promotive interaction Group members providing one another with feedback, challenging one another’s conclusions and reasoning, and teaching and encouraging one another Appropriate use of collaborative skills Students are encouraged and helped to develop and practice skills in communication, leadership, decision-making, conflict management, and other aspects of effective teamwork Regular self-assessment of group functioning Team members periodically assess what they are doing well as a team and what they need to work on for functioning more effectively in the future III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

A typical 2-hour group work session Questions from previous sessions or exercises Up to 15 minutes Introduction of new concepts or materials (generally, the problem to be designed) Up to 15 minutes Group work for revising concepts and planning exercises 30 minutes Questions, discussion and general orientations Up to 15 minutes Group work for developing exercises 30 minutes Conclusions and planning for the student-directed sessions outside the classroom 15 minutes

Every piece of work counts for the final grade Student assessment Assessment is not a mechanism for verifying student knowledge, but an stimulus to guarantee that (motivated) students will do the group tasks which lead them to learn the content and skills Assessment is another learning activity integrated in the course dynamics  ePortfolio Every piece of work counts for the final grade Final exams are no longer needed III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

+ + + + Assessment scheme Rubrics and examples from previous terms, facilitates assessing and giving fast feedback Exercises (EX) + Another integrative exercise that includes an oral presentation and a written report Individual Test (IT) + Examples to demonstrate content learning, cross-curricular skills development and reflection Application Project (AP) 6 deliverables with optional improvement + e-Portfolio 4 individual “unannounced” exams + Oral: 12.5% Written doc: 7.5% Participation and attitude Ep1: Week 9, 5% Ep2: Week 14 , 10% Continuous assessment: you’ll always know where you are and what you have to do to improve III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Assessment scheme A remark on the Exercises assessment: There is a link between the IT and the EX: Exercises (30%) Individual Test (25%) EX1A , EX1B, EX1C IT1 EX2 IT2 EX3 IT3 EX4 IT4 The EX will have a preliminary group grade. In order to get its final grade, students have to pass the corresponding IT. If a given student fail its IT, its EX will be graded with a “4”. At week 9 there will be another opportunity to pass or improve IT1 and IT2. IT3 and 4 can be assessed again at week 14. III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Course evaluation and processing Learning objectives and cross-curricular skills This quality cycle has to be repeated every term Activities and study time scheduling Course evaluation CSD WEB page  Coherence and consistency Student questionnaires, and instructors processing Continuous formative and summative assessment Active methodologies The evaluation’s aim is to prepare a plan with specific actions to improve teaching in upcoming courses (problems redesigning, timetable scheduling, workload, teaching materials, new software, demonstration exercises, etc.) III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

El portafoli d’aprenentatge de l’estudiantat Què és el portafoli? Elements que conté  evidències del treball i reflexió Útil per a les noves metodologies centrades en l’estudiant Context en què és possible usar-lo  Docència de nivell 3: “què fa l’estudiant?”. Avantatges i inconvenients del portafoli Portafoli electrònic en altres universitats Bibliografia i referències web Taller ICE: Com introduir el portafoli de l'estudiant a la meva assignatura (maig 2009)

Alguns tipus de dossiers o portafolis ..... Aquesta eina del dossier té diversos nivells d’aplicació i utilitat: El dossier del centre docent (la web de l’escola?) (semblant a una guia docent dels estudis i a una presentació de l’escola) El dossier de l’assignatura -> course portfolio (fer visible una assignatura com la web de CSD) El dossier del professor  teaching portfolio (semblant a un currículum reforçat amb opinions i filosofia personals, vegeu curs Dossier Docent ICE) El dossier de l’estudiantat, portafolis, la carpeta d’aprenentatge, learning portfolio, etc... (el que es presenta en aquest curs... ) Dossiers en paper Dossiers en web (e-portfolio)

Definicions del portafoli de estudiant (o carpeta o dossier) “Un sistema d’avaluació integrat en el procés ensenyament – aprenentatge. Selecció d’evidències /mostres que formen un dossier o una carpeta que ha de recollir i aportar l’estudiant durant un període de temps i per un objectiu determinat. Cal acompanyar les evidències amb justificació i reflexió per part de l'estudiant sobre el què i com ha anat aprenent“. (E. Barberà, et. al., “Portfolio electrónico: desarrollo de competencias profesionales en la red”, Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, vol. 3, nº 2, octubre 2006) “Students become far more sophisticated and educated when they can organize their work into a portfolio that represents the quality of their learning in a course or college year. There is no substitute for having students collect and organize their work samples and write a rationale connecting the work samples into a complete and holistic picture of the student’s achievements, growth, and development. The resulting portfolio may feature the student’s “best works” or the “process” the student is using to learn.” (D. W. Johnson, R. T. Johnson, K. A. Smith, “Active learning: Cooperation in the College Classroom,” Interaction Book Company, Edina, MN, 1991)

Elements d’un portafoli  evidències del treball i reflexió Relació amb la competència de comunicació escrita Relació amb altres competències genèriques: treball en grup, aprenentatge autònom, anglès, recursos d’informació, etc. Escriure força als estudiants a invertir temps en la reflexió Escriure els força a organitzar-se i a clarificar i ordenar els pensaments per poder-los expressar d’una manera lineal Escriure força la seva atenció i els activa Escriure els ajuda a veure si entenen o no els conceptes que s’estudien. Si no poden explicar una cosa probablement és que tampoc l’entenen Si se’t demana que escriguis sobre un tema concret, és possible que tractis d’aprendre significativament sobre aquest tema, de manera que després et sigui més fàcil redactar les explicacions, o bé les explicacions que proporcionis siguin de més qualitat Escriure ja és un sistema vàlid d’autoavaluació (sobretot si s’han donat indicacions i rúbriques sobre com s’ha de realitzar la tasca) Escriure estimula la creativitat i el pensament crític, a més que permet capturar les idees i connectar amb conceptes i coneixements que ja es posseeixen Taller ICE: Com introduir el portafoli de l'estudiant a la meva assignatura (maig 2009)

http://electronicportfolios.org/balance/index.html Taller ICE: Com introduir el portafoli de l'estudiant a la meva assignatura (maig 2009)

Contingut del dossier D. W. Johnson, R. T. Johnson, K. A. Smith, “Active learning: Cooperation in the College Classroom”, Interaction Book Company, Edina, MN, 1991(www.co-operation.org)

Exemples de dossiers a la web ( RMIT Melbourne) Hi ha una immensa quantitat d’informació a la web. No serà pas per manca d’informació que deixarem d’aplicar aquesta eina innovadora.

El dossier de l’estudiant a la web

El dossier de l’estudiant a la web

Avantatges del portafolis Promou l’avaluació formativa holística Integra competències genèriques amb les específiques Permet que l’estudiant demostri la profunditat del seu aprenentatge motivació tant de l’estudiant com del professorat Proporciona oportunitats per a que reflexionin sobre el seu aprenentatge i fins on han arribat Aprenen a aprendre i pren més responsabilitat en el seu procés d’aprenentatge Proporciona oportunitats i evidències per avaluar l’ensenyament Facilita la coordinació horitzontal i vertical de continguts (feedback de companys, departament, etc.)

Inconvenients del portafoli Hem d’aclarir-nos i assessorar-nos sobre el nivell de docència que volem impartir  metodologies del nivell 3 (què fa l’estudiant) El temps inicial que representa planificar l’assignatura per incloure aquestes metodologies actives Si no es donen directrius clares, els estudiants poden trobar-se perduts El nombre d'estudiants d’una classe (< 40 estudiants, 13 grups,  13 portafolis) La familiarització dels estudiants amb aquest mètode actiu d’avaluació (els estudiants estan acostumats al de sempre i són els primers en queixar-se) El context institucional on ens trobem o la manca de suport de companys i direcció (tot i que el nucli de l’EEES és el canvi metodològic)

Experiència prèvia amb portafolis en paper (ED) i en format pdf (SED) http://epsc.upc.edu/projectes/ed http://epsc.upc.edu/projectes/sed Format PDF SED ED Un registre ben classificat, presentat, i raonat de la feina feta durant el quadrimestre

Cooperative group ePortfolio and instructor’s feedback A semi structured group e-portfolio organised to show your learning process and results III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Comencem el portafoli amb el primer exercici del curs III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Exemple de criteris de correcció del portafoli

+ + + + Assessment scheme Rubrics and examples from previous terms, facilitates assessing and giving fast feedback Exercises + Includes an oral presentation and a written report Individual test + Examples to demonstrate content learning, cross-curricular skills development and reflection Application Project 6 deliverables with optional improvement + e-Portfolio 4 individual “unannounced” exams + Oral: 12.5% Written doc: 7.5% Participation and attitude Ep1: Week 9, 5% Ep2: Week 14 , 10% Continuous assessment: you’ll always know where you are and what you have to do to improve III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

Exemple de tutorial per arrencar un portafolis

- Exemples de materials - Exemple d’un exercici - Exemple de gràfica de temps d’estudi - Exemple de reflexió - Exemple de vídeo incrustat - Exemple de test - Exemple de materials extra - Exemple del “portafoli del professor” per al seguiment del curs

Algunes referències del portafolis  (http://digsys. upc Webs i articles: El grup de treball sobre el portafoli de l’estudiant que empenyem a la UPC: http://www.upc.edu/rima https://www.upc.edu/rima/grups/gtpoe/ Xarxa estatal ePortafolio (Elena Barberà UOC) [http://www.redportfolio.org] Dr. Helen Barrett, http://electronicportfolios.org (també aquest interessant article: http://electronicportfolios.com/reflect/whitepaper.pdf EIfEL community http://www.eife-l.org/ http://www.eife-l.org/publications/eportfolio Electronic Portfolios, Student Reflective Practices, and the Evaluation of Effective Learning http://www.aare.edu.au/01pap/bha01333.htm ... i un milió de referències més ......

Algunes referències del portafoli Llibres, articles: Kimball, M., “The Web Portfolio Guide: Creating Electronic Portfolios for the Web”, Longman, 2002 Satterthwaite, F., D'Orsi, G., “The Career Portfolio Workbook: Using the Newest Tool in Your Job‐Hunting Arsenal to Impress Employers and Land a great Job!”, McGraw‐Hill, 2002 Banta, T. W., (Editor), “Portfolio Assessment Uses, Cases, Scoring, and Impact”, Jossey‐Bass, 2003 Cambridge, B. L., “Electronic Portfolios: Emerging Practices in Student, Faculty, and Institutional Learning”, Stylus Publishing, 2001 Zubizarreta, J., “The Learning Portfolio: Reflective Practice for Improving Student Learning”, Jossey‐Bass, 2007 Stefani, L., Mason, R., Pegler, C., “The Educational Potential of e‐Portfolios: Supporting Personal Development and Reflective Learning”, Connecting With E‐Learning Series, Routledge, 2007 Johnson, R. S., Mims‐Cox, J. S., Doyle‐Nichols, A., “Developing Portfolios in Education: A Guide to Reflection, Inquiry, and Assessment”, Sage publications, 2006 Jafari, A., Kaufman, C., (editors), “Handbook of Research on ePortfolios “, Idea Group Reference, 2006 Johnson, D. W., Johnson, R. T., Smith, K. A., “Active learning: Cooperation in the College Classroom”, Interaction Book Company, Edina, MN, 1998, (http://www.co‐operation.org) Wyatt III, R. L., Looper, S., “So You Have to Have a Portfolio: A Teacher's Guide to Preparation and Presentation”, 2nd ed., Corwin Press, 2004 Taller ICE: Com introduir el portafoli de l'estudiant a la meva assignatura (maig 2009)

El dossier de l’estudiant a la web http://wp.stolaf.edu/cis/st-olaf-college-center-for-integrative-studies-cis/individual-majors/individual-majors-web-portfolios/

El dossier de l’estudiant a la web http://www.studenteportfolio.qut.edu.au/ El dossier de l’estudiant a la web

El dossier de l’estudiant a la web Articles com aquest en trobareu molts: “EMPOWERING ENGINEERING STUDENTS´ SELF-DIRECTED LEARNING IN PROFESSIONAL ENGLISH COURSES THROUGH E-PORTFOLIO” Raija Fonselius & Tuula-Harriet Kotikoski Jyväskylä University of Applied Sciences/ Language Centre Finland http://www.eife-l.org/publications/eportfolio/proceedings2/ep06/ep2006_papers/kotikoski