BELL WORK Write Name, Date (9/8/2016), Class period in upper right hand corner. ¿Qué tiempo hace en Madrid? ¿Qué tiempo hace en Barcelona? ¿Qué tiempo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Enfoque: martes, el 27 de noviembre Review vocabulary for quiz using: Flashcards or Handout glued in Referencias.
Advertisements

Unidad 1, Lección 2 Español 1
Vocabulario Level 1: De un Lugar a otro 6 al 17 de enero de 2014.
¿CÓMO ES? WRITE THE ADJECTIVE IN SPANISH THAT MATCHES THE PICTURE.
Lección 3: Segunda parte
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Describir a la gente Describing people.
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
¿Quién es? Who is it? Describing people and their characteristics.
Es el 6 de octubre del 2014 Proposito 11B… Actividad Inicial: Copia y responde: –¿Como eres? (3 adjetivos) –¿Como es la profesora de matematicas? (2 adjetivos)
The adjective you use to describe the characteristics of someone must match the gender and number of what you are describing. El chico guapo. = The good-looking.
VOCABULARIO CAPÍTULO 1. COPY THE FOLLOWING WORDS INTO YOUR NOTES AND TRANSLATE (SR24) 1.guapo,-a 2.bonito,-a 3.feo,-a 4.pelirrojo,-a 5.moreno,-a 6.rubio,-a.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Capítulo 3.3 Los adjetivos y el verbo ser Por Señora Henriques.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
Calentamiento ¿De dónde es tu padre/madre? Escribe tres colores en español… ¿Cómo se llama tu profesor/a de inglés/matemáticas?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
ESPAÑOL 1, el 19 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Repaso del vocabulario
Capítulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos.
Descripciones Adjetivos.
Yolanda Belle Isle Harrow Council © 2005
Check that your essay has your name and period
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
El vocabulario de capítulo uno
Capítulo 3 Día 4.
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 3 de octubre del 2017
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 29 de septiembre del 2017
Hoy es el 23 de agosto del 2016 Diario
Calentamiento Hoy es miércoles, el 11 de enero
Las estaciones.
Los adjetivos Adjectives are words that describe a noun.
Haga Ahora 6 En español, answer the following questions
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 6 de octubre 2017 Toma asiento
Hacer Ahora Completa la hoja.
¡buenos días!.
Bell Work Take out a sheet of paper,
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
BELL WORK Use same paper from Monday Number a paper 1-10
A conocernos (“Getting to know each other”)
Bell ringer! Take your agenda out Start the activity on your desk!
Hola, ¡buenos días!.
BELL WORK Use same paper
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
BELL WORK Use same paper from Wednesday
DUE NOW: What did you learn about las Fallas?
BELL WORK Use new piece of paper
DUE NOW: Take out your flags and practice colors with classmates
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
Turn your books to page 22 and study for the quiz. You have 5 minutes.
Cap 2 pg 73 Describing a person
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
I am… What are you like? Alto / Alta Bajo / Baja
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Un “L” Bajo / Baja Alto / Alta Organizado / Organizada Cómico / Cómica
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
WARM UP Translate: Alto(a) Simpático(a) Gracioso(a) Atrevido(a)
Sing the Buenos dias song
Campana #4 What Spanish pronoun would you use for the following people or groups of people. Write both Spanish and English. I female students Male students.
You will write a brief poem that you will recite to your teacher.
Bellwork Baile Viernes.
BELL WORK Write Name, Date (9/9/2016), Class period in upper right hand corner. ¡Baile Viernes! Write the style of dance on your bellwork. Pass your bellwork.
La familia The Family.
BELL WORK Use same paper from Monday
Transcripción de la presentación:

BELL WORK Write Name, Date (9/8/2016), Class period in upper right hand corner. ¿Qué tiempo hace en Madrid? ¿Qué tiempo hace en Barcelona? ¿Qué tiempo hace en Valencia? ¿Qué tiempo hace en Málaga? ¿Hace calor en San Sebastián? ¿Hace mal tiempo en Mérida o buen tiempo?

Extra Credit Attend Hola Tallahassee and take a selfie at one of the booths. Write a paragraph explaining why you chose that booth and what you learned. Due on September 12, 2016 Worth 5% points on your next quiz.

Extra Credit

Objetivo: Describing people ¿Cómo somos? Objetivo: Describing people

UNO DOS TRES ESPAÑOL ADIOS INGLÉS INGLÉS A ESPAÑOL UNO DOS TRES ESPAÑOL ADIOS INGLÉS

Vocabulario de la semana ¿Quién? ¿Quiénes? ¿Cómo es? ¿De dónde? ¿De qué nacionalidad? Viejo Joven Guapa, bonita Fea Baja Alto Pelirrojo/a Moreno/a Rubio/a Antipático Simpático Cómico, gracioso/a seria

¿Cómos son?

REPASO ESPAÑOL A INGLÉS HOLA HOLA HOLA INGLÉS