Fenomenoen gaineko ikerketa

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ZATIKIAK: SARRERA DBH 1. Esanahia eta adierazpena Zenbakitzailea: Zenbat zati hartu ditugun adierazten du. Izendatzailea: Osoa zenbat zatitan banatu dugun.
Advertisements

Gogamena edo Pentsamendua
ATOMOAREN EGITURA TXINGUDI BHI.
ARO MODERNOA XV-XVIII mendeak ERRENAZIMENTUA XV-XVI mendeak BARROKOA
KOMUNIKAZIOA.
ZER DA KOKLEAR INPLANTEA?
Immanuel Kant: Etikari dagokion problema
FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA
SOFISTAK ETA SOKRATES.
ERREALITATEARI DAGOKION PROBLEMA:
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
POLITIKA.
Zenbaki arruntak eta horien arteko eragiketak
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
Paula, Maider eta Maialen
Harreman juridikoa eta eskubideak
JESUSEK ESATEN ETA EGITEN DUENA
EREMU GRABITATORIOA 9·384·106 –9·rL = rL rL= m FgI
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
HURBILKETA OROKORRA XX.MENDEKO FILOSOFOEI
ARO MODERNOA XV-XVIII mendeak ERRENAZIMENTUA XV-XVI mendeak BARROKOA
Immanuel Kant: Testuinguru historikoa
ELKARREKINTZA MAGNETOSTATIKOA ESPAZIO HUTSEAN
Geometria-elementuak
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
Denek maite dute, hain da jatorra.
ZIENTZIA.
TOMAS AQUINOKOA: IZATEAREN GAINEKO TEORIA.
animalia hiltzailea / animalia-hiltzailea
TERMODINAMIKA I: KONTZEPTU OROKORRAK LEHEN PRINTZIPIOA
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
FRIEDRICH WILHEILM NIETZSCHE
LAUKITXO LAUKITXO Jérôme Ruillier Jérôme Ruillier Editorial Juventud
Razionalismoa Enpirismoa
PARTIKULAREN ZINEMATIKA
OINARRIZKO AKOTAZIO ARAUAK.
Komunikazioaren elementuak
Zenbaki erromatarrak.
TESTUINGURU HISTORIKOA XVIII mendea
PLATON: EGITASMO FILOSOFIKOA.
BERREKETAK, ERROAK, ZATIKIAK ETA HAMARTARRAK
MARX: EGITASMO FILOSOFIKOA
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
Angeluen neurria.
FISIKA.
6. GAIA OBLIGAZIOAK.
Ahoko zitostatikoak: zer jakin beharko genuke
{sin(klx), cos(klx)} oinarria: Fourier-en serieak
“Humek amets dogmatikotik esnatu ninduen”
URAK KUTSATUTA DAUDE!!! Garbi ibili eta ez bota zikinik!
KAIXO EUSKADI MUNDUKO IZEN ARRAROENA Euskadiko albiste bitxienak
Intuizioa eta dedukzioa. Analisia eta sintesia
Lehen ziurtasuna: cogitoa
PERSPEKTIBISMOA ( ).
Harreman juridikoa eta eskubideak
METAFISIKA.
Giza ekintza Zoriona Ongi bat lortu
KALKULU NUMERIKOA: Funtsezko arazoa:
Energia eolikoa eta eguzki energia
Gorren taldeko kideak: Maritxu, Ainhoa eta Marisol
Curriculuma 1.5. MATERIA.
FRIEDRICH WILHEILM NIETZSCHE
Bolumena ala edukiera?.
Bi aldagaitako estatistika deskribatzailea
Zer da epaiketako bitartekotza?
Kontzientzia Sesha.
Zuek zarete Elizaren motorra; maitasuna gauzatzen duena…
ENPIRISMOA Zentzu zabala
Transcripción de la presentación:

Fenomenoen gaineko ikerketa Immanuel Kant: Zientziari dagokion problema Zientzia: Fenomenoen gaineko ikerketa Jainkoa, mundua eta nia EZ DIRA FENOMENOAK Metafisikan erabiltzen diren judizioak ez dira zientifikoak

Duten forma kontuan harturik: Immanuel Kant: Zientziari dagokion problema Judizioen sailkapena Duten forma kontuan harturik: Judizio analitikoak: Predikatua subjektuaren barne dago. Subjektua aztertzen badugu predikatua dagokiola ikusten dugu. Ez dute gure jakintza zabaltzen. “Osotasuna zatiak baino handiagoa da” Judizio sintetikoak: Predikatua ez dago subjektuaren barne. Predikatua ez da nahitaez subjektutik eratortzen. Gure jakintza zabaltzen dute. “Nafarren estatura 1,70 metrokoa da, bataz beste. ”

Duten materia kontuan harturik: Immanuel Kant: Zientziari dagokion problema Judizioen sailkapena Duten materia kontuan harturik: A priorizko judizioak: Bere edukia ez dago esperientziaren menpe. Beharrezkoak dira: “horrelakoak dira eta ezindira bestelakoak izan”. Unibertsalak dira. “Osotasuna zatiak baino handiagoa da” A posteriorizko judizioak : Bere edukia esperientziaren menpe dago. Probableak dira. Ez dira beharrezkoak eta ez unibertsalak. “Nafarren estatura 1,70 metrokoa da, bataz beste. ”

Duten materia eta forma kontuan harturik: Immanuel Kant: Zientziari dagokion problema Judizioen sailkapena Duten materia eta forma kontuan harturik: A priorizko judizio analitikoak: “Osotasuna zatiak baino handiagoa da” A posteriorizko judizio sintetikoak : “Nafarren estatura 1,70 metrokoa da, bataz beste. ” A priorizko judizio sintetikoak : “Bi puntuen arteko distantzia motzena marra zuzenarena da. ” Sintetikoa da: predikatua ez da nahitaez subjektutik eratortzen. Distantzia: ezaugarri kuantitatiboa da. Zuzena izatea: ezaugarri kualitatiboa da. A priorizkoa da: Egia izatea ez dago errealitatearen menpe, beharrezkoa eta unibertsala da.

Immanuel Kant: Zientziari dagokion problema Judizioen sailkapena David Hume: “Relations of ideas” “Matters of facts” I. Kant: “a priorizko judizio analitikoak” “a posteriorizko judizio sintetikoak” “a priorizko judizio sintetikoak” zientziak Fenomenoen gainekoak dira. Beharrezkoak dira. Unibertsalak dira. Matematika Fisika

Immanuel Kant: Zientziari dagokion problema Jakintza zientifikoak eduki behar dituen ezaugarriak: Enpirikoa izatea: Fenomenoen gainekoa izatea, subjektuak esperientziaren bidez ezagutzen duena izatea. A priorizkoa izatea: Beharrezkoa izatea, Unibertsala izatea.

Immanuel Kant: Zientziari dagokion problema Kausalitatearen printzipioa “Efektu orok badu bera eragin duen kausa bat.” Unibertsala eta beharrezkoa da. Kausalitatearen legea gure ulermenak esperientziako fenomenoei aplikatzen dien lege bat da

Immanuel Kant: Zientziari dagokion problema Ondorioa: Metafisika ezin da zientziatzat hartu Ezin ditu a priorizko judizio sintetikoak eratu Ezin ditugu noumenoak ezagutu, baina horrek ez du esan nahi existitzen ez direla-

Ezagutzaren gaineko teoriaren ondorioak Immanuel Kant: Ezagutzaren gaineko teoriaren ondorioak Subjektibismoa: Subjektuak objektuari ezaugarriak ematen dizkio. Fenomenalismoa: Ezagut dezakegun errealitate bakarra fenomenoena. Idealismo traszendentala: Ezagutzen dugun errealitatea: ulermenak jasotzen dituen sentimenezko inpresioak. Fenomenoak. Subjektuarengandik at dagoena ezin dugu ezagutu. Kritizismoa: Ezagutzaren gaineko teoria = arrazoimen hutsa kritikatzea: Zer ezagutu daitekeen eta zer ez.