Turn your books to page 22 and study for the quiz. You have 5 minutes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Advertisements

Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Hoy es lunes el veintiocho de octubre Ahora I.Saquen la tarea: Take out your homework for Ms. Mohamed to check. II.Translate the following: a. It is 1:15.
21 febrero ¿Cómo es? = What is he/she it like? This question is asking for a description of someone/thing. ¿Cómo está? How is he/she/it doing. This question.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Lección Preliminar Vocabulario
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
created by Elisabeth Alvarado at
Español 3 24 de febrero de 2017.
Guía de estudiar – Para Empezar
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
HOLA.
Español 1 29 de agosto de 2016.
CLASS COMMANDS AND PHRASES
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can tell time
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
CLASSROOM COMMANDS.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Do NOW #3 Write down the date longhand.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Español 2 1 de marzo de 2017.
ESPAÑOL 1, el 11 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
La octava (8th) semana Spanish I A
Hoy es lunes 18 septiembre 2017
¿Qué hora es?.
¡Hola! ¡Buenos días! Bienvenidos a la clase de español.
¡Bienvenidos a la clase de Español 2!
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Hoy es Viernes el 12 de septiembre de 2014
¡buenos días!.
Bell Work Take out a sheet of paper,
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
BELL WORK Use same paper
1.3 Introductions.
BELL WORK Use same paper from Wednesday
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Telling Time in Spanish
BELL WORK Write Name, Date (9/8/2016), Class period in upper right hand corner. ¿Qué tiempo hace en Madrid? ¿Qué tiempo hace en Barcelona? ¿Qué tiempo.
1.3 Introductions.
Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont
¿Qué te gusta hacer?.
Sing the Buenos dias song
Telling Time ¿Cómo se dice en Español “Time”? el tiempo
uno dos tres cuatro cinco
Quasimodo: Traducir (translate)
¡Música Miércoles! 2/4 Get out a piece of paper for Música Miércoles and copy the following questions. Keep this paper as your Música Miércoles paper only.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Bellwork Baile Viernes.
BELL WORK Write Name, Date (9/9/2016), Class period in upper right hand corner. ¡Baile Viernes! Write the style of dance on your bellwork. Pass your bellwork.
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Palabras de la Sala de Clase
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Turn your books to page 22 and study for the quiz. You have 5 minutes. Bellwork Turn your books to page 22 and study for the quiz. You have 5 minutes.

Take out a blank sheet of paper and label it 1-20 Quiz Take out a blank sheet of paper and label it 1-20

UNO DOS TRES ESPAÑOL ADIOS INGLÉS INGLÉS A ESPAÑOL UNO DOS TRES ESPAÑOL ADIOS INGLÉS

Story Reconstruction Take out a blank piece of paper. Listen to Sr. Rivera read the story out loud once. Write the story down the best you can the second time. Draw the story on your paper. Leave room for multiple drawings.

Story Reconstruction Son las 3:15. Hace sol. Hay un hombre alto y moreno. El hombre se llama Clint.

Story Reconstruction Es la 1:25 de la noche. Llueve mucho. Hay una chica vieja. Ella es baja y pelirroja.

Story Reconstruction Es mediodía y hay un muchacho rubio y cómico. El muchacho se llama Will. El muchacho come una hamburguesa cuando hace viento.

“Miguel yo voy a tí” “Miguel I am with you” (to cheer for someone) Piedra, papel o tijera “Miguel yo voy a tí” “Miguel I am with you” (to cheer for someone)

REPASO ESPAÑOL A INGLÉS HOLA HOLA HOLA INGLÉS