Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Calentamiento Write the answers to each question.
Advertisements

¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Realidades II EXAMEN HABLADO Capítulos 1A y 1B. PROCEDURE  4-7 days before test day:  You are told the questions and given some time to prepare answers.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hace + time expressions
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 1 16 de febrero de 2017.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Día número 24 Español 1—Acelerado
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Communicative Objective:
Answer in SPANISH in complete sentences!
Take notes and complete ACTS on p.224
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Enfoque: Contestar preguntas (escribir y hablar)
Meta: 1) I can review for the test by practicing when to use ser and estar and writing sentences with the long form of possessive adjectives. 2) I can.
Meta: I can use resources such as my study guide, textbook, e-book student portal, and Quizlet to prepare for my final exams this week. Enfoque: Ser vs.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Meta: I can understand information about school activities and rules
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Metas del Año Nuevo 1)Respetar las reglas y a todas las personas del salón  2) Ser más organizado/a 3) Completar proyectos y tareas a tiempo Nuevos asientos.
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Enfoque: La Salud (lectura y preguntas)
Meta: 1) Puedo repasar los usos de ser y estar y los adjetivos posesivos para el examen. 2) Puedo leer sobre eventos y escribir cómo se sienten los participantes.
Actividad G y H: Práctica con verbos de bota
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Transcripción de la presentación:

Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan" Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan". Puedo escribir y decir hace cuánto tiempo la gente participa en las actividades. Puedo usar recursos en línea para prepararme para mi examen el jueves. Enfoque: ¡A bailar! Lectura y preguntas de comprensión en p. 62 y 63 (Hoy vas a entregar este enfoque y las actividades que siguen) Repasar como hacer las comparaciones y hacer Actividad 10: Las comparaciones en p. 53 Hace + time expressions: Leer explicación en p. 58 Actividad 18: Escribir y Hablar Actividad 19: Entrevistar a cinco compañeros Start Speaking portion of test while the rest of the class studies with online resources & laptops. Studyspanish.com Conjuguemos.com Quizlet (¡Haz la tarea en clase de una vez!) Catch up on missing work or Tareas #6-10 (due on Thursday) Tarea #10: Práctica Capítulo 1B en Quizlet (one Study and one Play activity)

Entrevista a cinco compañeros Entrevista a cinco compañeros para saber en qué actividades participan y cuándo empezaron a practicarlas. Escribe las respuestas de tus compañeros. Usa oraciones completas (USE COMPLETE SENTENCES!) 1. ¿En qué actividades extracurriculares participas? (This is essentially Speaking Question #10) Yo soy animadora y soy miembro del club de fotografía. Yo participo en el equipo de....y en el club de.... Yo trabajo en la tienda de... 2. ¿Cuánto tiempo hace que participas en esta actividad? Hace un año que participo en la orquesta.

For the remainder of class, you have these options: If you are completely done with Tarea #9, waiting to be called or have already been called, you can: Catch up on Tareas #1-10. These are due next class period. Read over the study guide and refer to the textbook for practice or content that will be covered. Remember you have a writing portion about your favorite class IN SPANISH. Practice! Grab a laptop and do some online practice with the following resources: Studyspanish.com (Grammar, Unit 1, Regular Verbs I- III). Brush up on basic conjugation of verbs and do some of the self quizzes! Conjuguemos.com (Spanish verbs: Present tense regular verbs, stem changing verbs and irregulars in the "yo" form) Quizlet sets from Capítulo 1A and 1B. Do one Study and one Learn activity for Tarea #10. Pearsonrealize.com Repaso del capítulo games or review activities Prepare for the Speaking portion. Finish answering questions #1-10 from Tarea #9, if you haven't already done so. Practice saying these with a partner. Pre- select which 3 questions you will want me to ask you. Be prepared to answer 2 other ones that I will choose. I will be calling students up one at a time to do the Speaking portion with me. Bring up Tarea #9 so that I can refer to the schedule you wrote out.