SARRERA ELGOIBARKO IZARRA elkartea. Elgoibarko 16 HERRITAR.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Nikoren etorkizuna ahalbideratzen Ayundando a construir el futuro de Niko Beasaingo Kale Heziketa Programaren Kale Hezitzaileak Beasaingo Ongizate Zerbitzuetako.
Advertisements

Koldo Mitxelena LHI, Euskara Eskolan Eskolan eta Familian Kafe Tertulia.
Gurasoen motibazioa lantzeko arrazoirik ba al dugu?
IKASTURTEA GELA BILERETAKO ONDORIOAK CONCLUSIONES DE LAS RUNIONES DE AULA.
IKASKOMUNITATE batean murgiltzen ari zarete.
PRESTAKUNTZA BEHARREN ANTZEMATEA
SASKIBALOIA.
TUMORRAK MAILAKATZEA TNM SISTEMA.
Aurrekontua: zer pentsatua ematen duen zenbaki labirintua
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ZUZENBIDE ZIBILA:SARRERA
ERANDIOKO HIZKUNTZA-ERABILERAREN KALE-NEURKETA, 2011
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
ORDIZIAN BIZI DIREN EMAKUME
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
BITARTEKARITZA.
META! Kultura finantzatzeko eta kulturan parte hartzeko bide berria.
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
IRAKASLEENTZAKO TAILERRA
Pentsatu zure (udaleko) liderretan
CLUB ATLETICO RENTERIAREN
Beritzegune Nagusia / Arloak
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
KALE ERABILERAREN NEURKETA
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
Duzun onena: hizkuntzen trataera familian
Erronkak Herri Administrazioan
IRALE.
EAEko euskararen belaunez belauneko transmisioa
TOMAS AQUINOKOA: IZATEAREN GAINEKO TEORIA.
PREBENTZIOA ETA NEURRI KURRIKULARRAK
Deialdiaren xede Beren tituluari lotutako lanetan esperientzia gutxi edo batere esperientziarik ez duten gazte langabeak EUSKAL ENPRESEK praktiketan edo/eta.
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
Higidura, Ibilbidea eta Desplazamendua
PLATON: FILOSOFIA PRAKTIKOA ETIKA ETA POLITIKA.
Liburuak eta ilustratzaileak aukeratzeko hauteskunde literarioak
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
ZELULA AMAK.
EnREDados Arabako Foru Aldundiak diruz lagundutako proiektua da.
ENKARTERRIKO EUSKARAREN PLAN ESTRATEGIKOA ( )
Komunikazioaren elementuak
Herritarren ahotsa (bezeroak) Herri Administrazioetan:
Gazteforum proiektua. Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU GINTUZTEN HIRU OSAGAI Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU.
Gazteforum proiektua. Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU GINTUZTEN HIRU OSAGAI Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU.
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
ARRETA GOIZTIARRA IKASTETXEAN
Ahoko zitostatikoak: zer jakin beharko genuke
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
Egileak: Julen, Borja eta
GALAXIAK.
Elkarlanerako eredu bat Pasaiako haurren eta
IKASTOLEN ETORKIZUNAREN PLANIFIKAZIOA
Intuizioa eta dedukzioa. Analisia eta sintesia
PERSPEKTIBISMOA ( ).
Abantailak Worpressek dituen abantailak asko dira. Guk zenbait aukeratu ditugu zuekin partekatzeko. Lehenik eta behin, wordpressek oso kudeaketa erreza.
IGELA PROIEKTU TELEMATIKOA
ARABAKO GIZARTE-PERTZEPZIOA Emaitzen txostena
LAN MUNDUAN EUSKARAREN ERABILERA BULTZATZEN DUTEN ENTITATEAK
IRAKURRI ZERTARAKO? ULERTZEKO ULERMENEZKO IRAKURKETA GARATZEN
GIZ-EN EGOERA HERRI TXIKIETAN. PREMIAK ETA ZAILTASUNAK
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
Mundua eskolan – Eskola munduan hezkuntza-moduluaren edukia
KALE ERABILERAREN NEURKETA
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Zer da epaiketako bitartekotza?
Transcripción de la presentación:

SARRERA ELGOIBARKO IZARRA elkartea. Elgoibarko 16 HERRITAR. EGITASMOA: TOPAGUNEA, Euskara Elkarteen Federazioa. ELGOIBARKO IZARRA elkartea. Elgoibarko 16 HERRITAR. AZTIKER soziologia ikergunea. HELBURUAK : Elgoibarko Izarrari buruz herritarrek dituzten hautemate, jarrera eta jokaerak ezagutzea Elgoibarren euskarak duen egoerari buruz herritarrek dituzten hautemate, jarrera eta jokaerak ezagutzea Elgoibarko Izarra elkarteari ikusten dizkioten indarguneak eta ahulguneak kokatzea, diagnosi gisa

METODOLOGIA PARTEHARTZAILEA Norbanakoaren iritzi eta hautemateetatik TALDE IKUSPEGIA OSATU Tailer guztien ESKEMA OROKORRA: HIRU PRINTZIPIO: OSOKO BILKURA LAN TALDEA (banaka, binaka edo talde eztabaida) BERDINTASUNA ENPATIA KULTURA POLITIKO BERRIA

HIRU XEDE TALDE Elgoibarko Izarra-rekiko kokapena: Programa ezberdinetako PARTAIDEAK. Eskaintzaren KONTSUMITZAILEAK. Elgoibarko HERRIGINTZAN dihardutenak. Bestelako IRIZPIDEAK: Adin tarte ezberdinak bermatu Gizon – emakume oreka Herrigintzako esparru anitzekoak GUZTIRA 16 ELGOIBARTAR

2 ordu 20 minutuko hausnarketa lana saio bakoitzeko LAN DINAMIKAK HIRU TAILER burutu dira 2011eko martxoan zehar: GUZTIRA: 2 ordu 20 minutuko hausnarketa lana saio bakoitzeko HIRU LAN DINAMIKA egin dira: AUTO-DIAGNOSIA ERRONKAK IDENTIFIKATU eta ZEHAZTU ESKAINTZAREN BALORAZIOA, ERRONKEKIN HARREMANEAN AUTO-DIAGNOSIA ERRONKAK Identifikatu Zehaztu ESKAINTZAREN BALORAZIOA

Esku-hartzea garatzeko ESKEMA OROKORRA: GAIAK ETA HELBURUAK DISEINU OROKORRA HAUSNARKETA PARTEKATURAKO TAILERRAK EGIN (ETA MEMORIAK JASO) EDUKIAK BATERATZEA + SAILKATZEA SINTESIA ETA ANALISIA KONTAKTAZIOAK EGIN (Elgoibarko Izarra elkartea)

HAUSNARKETA TAILERREN EMAITZA ELGOIBARKO HERRITARREN IRITZI ETA HAUTEMATEAK

AUTO-DIAGNOSIA EUSKARA Elgoibarren: iritzi eta hautemateak Euskararen gabeziarik handiena erabileraren esparruan kokatu da. ELGOIBARKO IZARRA elkartea: Iritzi eta hautemateak: Gehienek euskara eta euskal kulturarekin harremandu dute elkartea. Lan eskerga - emaitzaren arteko desoreka atzeman da. Eraginkorra ez izatearen sentsazioa Elkartearen ezagutzan sakontzen: Oro har, elkartearen eskaintza ezaguna da, batez ere haurren aisialdira bideraturikoak, ekintza kulturalak eta Barren aldizkaria.

AURRERA BEGIRA EUSKARA Elgoibarren Euskararen erronkak definitzen, 2020.urterako: Euskararen ERABILERA: Harreman formal eta informaletan gailentzea Erdararen gainetik kokatzea Haur eta gazteen erabilera-helburuak espreski aipatuak: etorkizunean, oraingo erabilera mantendu Euskararen MOTIBAZIOA eta KONTZIENTZIA (kontraesanean dagoen hausnarketa): Erabaki kontzientea: militantzia, jarrera aktiboa. Erabaki kontzienterik gabekoa: gozamena helburu, ekintza gustagarriak

AURRERA BEGIRA ELGOIBARKO IZARRA elkartea Elgoibarko Izarraren erronkak definitzen, 2016.urterako: NOLAKO elkartea behar du Elgoibarrek? (IZAERA) Herriko beste egitura, entitate nahiz guneetan eragin eta elkarlana bultzatu/sortu: harremanak, sareak… Ekintza erakargarri, gustagarri eta gozamenezkoak bultzatu (euskara bitartekoa). Eta horretarako, ZER? (JARDUNA) Elkarlana eta elkarrekintza bultzatu: gazteak, kirola, hezkuntza, aisialdia... Gozamena eragingo duten ekintzak sortu/bultzatu

AURRERA BEGIRA ELGOIBARKO IZARRA elkartea Elgoibarko Izarra, ERRONKA ZEHATZAK: Herriko egitura/entitate eta guneetan ERAGIN ERABILERA AREAGOTZEKO: ERAGIN elkarte/entitateetan eta guneetan HIRU DIMENTSIO: Modu kontzientean (erabakia) Zeharka (erabakirik gabekoa, plazerra) Mixtoa: kontzienteki planifikatu, zeharka aplikatu, (ondoren, erabaki kontzientea etorriko da) LEHENTASUNEZKO EREMUAK: gazteak, gurasoak, helduak, hezkuntza. Erabilera eta motibazioa sustatu EKINTZA GUSTAGARRI, ERAKARGARRI ETA GOZAMENEZKOEN BIDEZ.

Elgoibarko Izarra elkartearen eskaintzaren BALORAZIOA Oro har, balorazio positiboa Ekintza gustagarri edo erakargarriak (plazer indibidual zein kolektiboa, erabilera zeharka bultzatu), gehien baloratuak (haurren aisialdia, kultur ekitaldiak …). Lanketa kontzientea eta gazte-nerabeen parte hartzea eskatzen duen eskaintzan, aldatu beharrekoak atzeman: Lanketa kontziente eta inkontzientearen arteko harremana eta honen ondorioak. Plazerrak edo gozamenak duen lekua egiten den eskaintzan eta lortzen diren emaitzetan.

EGUNGO ESKAINTZARI BURUZKO ONDORIO NAGUSIA GAZTE ETA NERABEEI ZUZENDURIKO ESKAINTZA BERRAZTERTU BEHAR Erronkak –helburuak harremanean jarri Subjektua azterketaren erdigunean kokatu

PROZESUAREN ONDORIO NAGUSIAK

PROZESUAREN ONDORIO OROKORRAK

EUSKARAREN ERRONKEI BURUZ ELGOIBARREN EUSKARA HIZKUNTZA ERREFERENTE NAGUSIA Hiru diskurtso ezberdin: Hautu eta erabaki kontzientea Euskararen erreferentzia, era ez kontzientean (plazerra, konpromisorik gabeko ekintzak) Era kontzientean planifikatu behar, zeharka eragin ahal izateko Gainerako diskurtsoak ez desagertu arren, adostasun mailarik altuena lortu du honakoak. Adinaren aldagaia kontutan hartuz: Gazteenek: euskara plazerra bideratzeko tresna gisa ulertu (karga ideologikorik gabe) Nagusiagoak: euskararen onura pragmatikoak ikusi, horiek ikusarazten asmatu behar (atxikimendua, posizionamendua) Erdiko adin tartea: plazerraren diskurtsoa errealago - eraginkorragoa

(zentratu eta kokatu beharra) EUSKARAREN ERRONKEI BURUZ ERABILERA HELBURUA! JOMUGA! PRODUKTUA! (zentratu eta kokatu beharra)

ERREFERENTZIA IREKIA ETA HARREMANDUA ELGOIBARKO IZARRAK DITUEN ZEREGINAK ERREFERENTZIA IREKIA ETA HARREMANDUA Euskara – Elgoibarko Izarra elkartea BEREIZI eta ZABALDU: Elgoibarko Izarrak KULTURA eta ELKARBIZITZA ERREFERENTZIA lortu behar Bitartekoa: gozamena eta erakartasuna Erdal komunitatea – euskal komunitatea DIKOTOMIA GAINDITU: Komunitateen artean fluxuak modu irekian Espazio eta jardun komunak

EUSKARAREN ERABILERA BULTZATZEKO TRESNA ELGOIBARKO IZARRAK DITUEN ZEREGINAK EUSKARAREN ERABILERA BULTZATZEKO TRESNA Elgoibarko Izarra TRESNA izan behar, ez helburua: Helburu erreal-idealak aztertu: Helburu lorgarri, neurgarri eta errealitatean oinarriturikoak markatu Horretan, mekanismoak behar dira: Ebaluatze sistemak Neurgarriak izango diren adierazle garbiak

ELKARTEAREN JARDUNA: ELKARLANAK, EKIMEN BATERATUAK, HARREMAN SAREAK ELGOIBARKO IZARRAK DITUEN ZEREGINAK ELKARTEAREN JARDUNA: ELKARLANAK, EKIMEN BATERATUAK, HARREMAN SAREAK Herrigintza ikuspegitik, eragile arteko HARREMANAK eta ELKARLANAK edota SAREAK sortu nahiz sustatu Eragiteko gaitasuna Ez botere harremanetan oinarriturikoa Parez pareko harremanetan, GARAIPEN KONPARTITUA (bakoitzak bestearen ekimena onartu + errekonozitu)

PLAZERRA ETA SEDUZIOA: ELKARTEAREN BAITAN ETA BESTEEKIN HARREMANETAN ELGOIBARKO IZARRAK DITUEN ZEREGINAK PLAZERRA ETA SEDUZIOA: ELKARTEAREN BAITAN ETA BESTEEKIN HARREMANETAN Aztertu behar NERABE eta GAZTEEKIN dagoen ahulezia: Euskarari eta Elkarteari buruzko pertzepzioa aztertu behar Erakartasuna, askatasuna eta plazerra dimentsio pribatuetan sumatzen dute. KUALITATIBOKI DISEINATU eta ESKAINI behar: hobe gutxi, originalak eta onartuak izatea

LAN DINAMIKA KONTZIENTEAREN BEHARRA ESPARRU ZEHATZETAN ELGOIBARKO IZARRAK DITUEN ZEREGINAK LAN DINAMIKA KONTZIENTEAREN BEHARRA ESPARRU ZEHATZETAN KONTZIENTZIA PIZTEN ASMATU BEHAR diskurtsoa ere badago: Joera adin zehatzetan Orokorrean, bide motza eta ez erraza dela ondorioztatu Guraso eta helduengan eragiteko beharrezkoa: euren ekintzetaz ohartu (seme-alabak) Plazerra eta seduzioa ere baloratuak

EZ KONTZIENTZIA / KONTZIENTZIA “Badakigu nora iritsi nahi dugun, eta zein egoera topatu nahi dugun bukaeran, baina hara iristeko biderik ez dugu argi ikusten, edota sasiz eta oztopoz beteta ikusten dugu” ERREAKZIOA GAKOA urratsei eta prozesuei gehiago erreparatzen ikastean egon daiteke HAINBAT KONTZEPTU AZPIMARRAGARRI: ERABILERA IREKIA ELKARLANA / SAREA GOZAMENA / SEDUZIOA EZ KONTZIENTZIA / KONTZIENTZIA TRESNA

Eskerrik asko guztioi! - 2011.eko maiatzak 26, Elgoibar -