Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Aa la alfombra Bb el baño Cc la cocina Dd el dormitorio.
Ser vs Estar.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
IR- to go voy vamos vas vais va van
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
Time Expression with Hacer
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
mis hermanos Enrique y Silvia
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Repaso del vocabulario, y más descripción
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Isn’t so bad when you get the hang of it!  The verbs we learned in Chapter 1 were in the infinitive form.  That means their English translation would.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Mi árbol genealógico Proyecto Unidad 2, Paso 1.
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
¡Libro de la Familia!. 7 pages total 1 about you 3 pages about groups of family members 3 individual pages about family members.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Señorita Rojo Señor Amarillo Padre Verde Señora Azul La pistola La soga El cuchillo El dormitorio El cuarto de baño La cocinaEl salón Señorita Rojo Señor.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Español 2 2 de mayo de 2017.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
POSSESSIVE ADJECTIVES
Getting to know you more!
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Spanish I 1A Writing practice
_____________ es el más probable de sobrevivir en un país hispanohablante ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! profe de español.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Development of the concert programme
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Transcripción de la presentación:

Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and an envelope. 2.Without looking, one person removes a suspect, weapon and room card.and places it in the envelope. This is who done it, where and how. 3.Dealer shuffles in all the rest of the cards and passes them out as evenly as possible to the group members. 4.Each group member looks at their cards and checks off the suspects, weapons, and locations they have on their tally sheets since these are not a possiblity. 5.Then, one group member says to the ONE other for example, Yo creo que es el primo, con la silla, en la sala. Or Es el primo con la silla en la sala. 6.The student asked has to confirm ONLY ONE of these and can keep the others a secret. Everyone crosses off either the suspect, weapon or location that was cleared from the list by that student. 7.Take turns like this until someone can guess who did it, where and with what to win the game. ( *If someone makes a wrong guess you can tell because someone in the group will have the card in their hand) 8. You lose if you dont say it in Spanish!

La cocina El dormitorio La sala El garaje El comedor El jardín La oficina El baño El patio Los Cuartos

Las Armas La lámpara La silla La mesa El tenedor El reloj El teléfono

Los Sospechosos El abuelo La abuela La hermana El tío El primo La madre

To the teacher Preparing the Game : Materials Needed Light weight card stock paper in 3 light shade colors like white, grey, and cream. small white envelopes Small manila, clasp envelopes or business envelopes Magnetic tape Black sharpie 1 quart size or larger storage baggie Directions for preparing the game 1.Print 8 0r 9 copies each or the Las armas, Los sospechosos, and Los cuartos on light weight cardstock separating each by color. 2.Print one copy of the sign You say on a card stock. Use any color you like 3.Laminate all of these. 4.Cut up the cards and put them into sets. Number the back of each card set with the black sharpie in case a card gets separated from the envelope it can be returned to the correct set because it is numbered. 5.Print the tally sheets and cut up so they are strips that include al three categories. 6.Assemble the sets: One manila envelope should have the 21 cards that are numbered by their set number and a small white envelope to put the who, what, and where cards. Then Write the number of the set on the manila envelope. 7.Make copies of the how to play the game and hand them out to the groups when they are about the play the game. Have the students play in groups of 3 to a group with a maximum of 4 (3 is best). 8.Hang up the What you say on the board when you play. Magnetize the back for easy display. 9.Make a large quantity of tally cards so as not to run out.

Los Sospechosos El abuelo La abuela La hermana El tío El primo La madre El abuelo La abuela La hermana El tío El primo La madre El abuelo La abuela La hermana El tío El primo La madre Los Sospechosos La lámpara La silla El tenedor El reloj La mesa El teléfono Las Armas La lámpara La silla El tenedor El reloj La mesa El teléfono La lámpara La silla El tenedor El reloj La mesa El teléfono Las Armas La cocina El dormitorio La sala El comedor El garaje El jardín El baño El patio La cocina El dormitorio La sala El comedor El garaje El jardín El baño El patio La cocina El dormitorio La sala El comedor El garaje El jardín El baño El patio Los Cuartos La oficina

Es el primo, con la silla en la sala. You say… WhoWith what Where

Creo que es el primo, con la silla en la sala. You say… WhoWith what Where