Claude Monet.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
IMPRESIONISMO En la pintura.
Advertisements

IMPRESIONISM Final siglo XIX Fuente: Encarta 2003.
Impresionismo - postimpresionismo
EL IMPRESIONISMO Alberto Martínez Mota Javier Segarra Sancho.
La pintura.
Impresionismo.
LOS INICIOS PREIMPRESIONISTAS El Paisajismo inglés: W TURNER El Paisajismo inglés: W TURNER El Temerario conducido al desguace
MILLET: El Angelus..
IMPRESIONISMO Diseñado por Abenal.
FAUVISME ORIGENS: 1905 Exposició col·lectiva al Saló d’ Automne de Paris. Reben el nom de “Fauves” per part d’un crític d’art que durant l’exposició.
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
LA MEVA VIDA!!! MARC MARTÍNEZ.
L’IMPRESSIONISME.
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
Éduard Manet.
Tema 7. L’art del segle XIX (1)
Els jugadors de Cartes Paul Cézanne Pintura segles XVIII-XIX.
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
Sol ixent. Impressió Oscar Claude Monet Documentació general
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
SOL IXENT. IMPRESSIÓ Claude Monet Pintura segles XVIII i XIX.
BAUHAUS, una escola d’art
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Déjeuner sur l’herbe Edouard Manet Pintura segles XVIII-XIX.
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
Déjeuner sur l’herbe Edouard Manet Pintura segles XVIII-XIX.
Sol ixent. Impressió Claude Monet.
Déjeuner sur l’herbe Edouard Manet Pintura segles XVIII-XIX.
CLAUDE MONET.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
DONA II Williem de Kooning
Taller de flotació 1.
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
Impressionisme i postimpressionisme
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
TRES NUS EN EL BOSC Joaquim Sunyer.
EL POBLE DE LA FANTASIA.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Realisme EEl Realisme pictòric sorgeix a mitjans segle XIX. (Revolució burgesa de 1848) TEMES SOCIALS La gent humil, la seva feina, la vida a l’aire lliure.
Projecte interdisciplinari:
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
COMBINACIÓ DE PRONOMS FEBLES
Llegendes sobre la Lluna
ALICIA I EL MON DE LES TRES DIMENSIONS.
Perfil dels enquestats
El llibre de les bèsties Versió moderna de Roc Casagran
ALUMNES DE 4T ESCOLA L’ESTEL
EN HODJA I LA PORTA Conte del Marroc.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
El petit príncep
Sòlids Líquids Gasos Plasma
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
Una historia a Castelldefels.
XIII a Setmana de la solidaritat
DALI ESPAI FEM CULTURA.
Salvador DALÍ.
DONA II DE KOONING.
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
Justificació De la mateixa manera que l'esport és important per mantenir la forma física, la gimnàstica mental és important per al nostre cervell. "Enginy"
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Impresionism o Fines del S. XIX «un día se no acabo el negro y así nació el Impresionismo» Renoir.
LA LLUM.
EXPRESSIONISME Wassily Kandinsky, Tema líric, 1911.
Vincent Van Gogh.
Proposta 9.
Transcripción de la presentación:

Claude Monet

"Impression, soleil levant" , 1874. Claude Monet Museu Marmottan. París Impressionisme Oli sobre llenç 48x 63 cm Claude Monet (1840-1926)

TEMÀTICA: paisatge a “plain air” pintat a Le Havre l’any 1872 sol entre la broma de l’albada boira matinal insta·lació portuària: vaixells mercants, pals i xemeneies fumejants reflexos del sol a l’aigua COMPOSICIÓ: els tres bots disposats en diagonal ajuden a donar profunditat i trenquen el ritme horitzontal del llenç tres bots de rems naveguen per les aigües tranquil·les

DIBUIX I COLOR negació del dibuix pinzellada solta efecte d'esbós

Teoria del color Pinzellades soltes i lliures Tècnicament aplicaven els colors sobre la tela, sense barrejar-los a la paleta. llum color El impressionistes coneixen les teories de Newton sobre la descomposició de la llum La teoria del color de Chevreul P = Primaris o generadors S = Secundaris o complementaris Les pinzellades eren soltes (punt, coma, esborrany) i a certa distància del llenç els colors es barregen en la retina de l’espectador “trompe l’oeil”. Cadascun dels colors secundaris és el complementari del color primari

FUNCIÓ: “He enviat a l’exposició del Boulevard des Capucines el mes d’abril de 1874, un quadre que vaig pintar, l’any 1872, a El Havre, des de la meva finestra, amb el sol entre la boira i uns màstils erigits d’uns vaixells...M’han preguntat el títol per al catàleg, i com que el quadre no pot passar per una vista de El Havre, els vaig dir : poseu-hi «Impressions». D’aquí es va passar a l’Impressionisme i es va estendre la broma.” SIGNIFICAT: “ -Què representa aquesta tela? - Vaig a mirar el catàleg. - Impressió, sol naixent. - Impressió, estava segur d’això. - Em deia també, perquè estic impressionat, que allà dins hi havia d’haver alguna impressió... Quina llibertat, quina factura més solta ! El paper pintat en estat embrionari està més acabat que aquesta marina.” Crítica de Louis Leroy publicada al diari Cherivari.

«Societé Anonyme des artistes» Paul Cézanne Camile Pissarro Claude Monet Auguste Renoir Alfred Sisley La història de l’Impressionisme comença a París, el 15 d’abril de 1874 quan una colla de joves pintors rebutjats del Saló Oficial d’aquell any, decidiren, malgrat tot, d’exposar llurs creacions en la galeria-saló del fotògraf Nadar, en el 3r pis de la casa 35 del Boulevard dels Capucines. Edgar Degas Berthe Morisot

Barca-taller, 1876 A “plain air” Claude Monet amb la seva esposa en el seu estudi flotant, 1874 Édouard Manet

Les catedrals de Rouen 1892-1894 Pont de Waterloo 1900-1903 Parlament de Londres 1904

Les roselles a Argenteuil 1873 Port d’Argenteuil 1874 Barques vermelles, Argenteuil 1875

"Nymphéas" Giverny (1883 - 1926)