1.4 Numbers.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 – 999,999,999.
Advertisements

¿Cuál es tu número de teléfono?
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
DO NOW: Solve each math problem
DO NOW: Copy and translate the following into English.
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
Vocabulario 1.2 El 19 de septiembre.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
SWBAT: Read and interpret students likes and dislikes HAGAN AHORA: Escribe tres actividades que te gusta hacer. Escribe tres actividades que no te gusta.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Español 1 El 22 de agosto.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
¿Qué hora es?.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Español 2 3 de marzo de 2017.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
SEGUNDO PASO (A que hora…
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
¡buenos días!.
Para hacer ahora Identifiquen los números
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español : ____________
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Notes #19 Numbers Standard 1.2
Agenda - Warm up: Give me the correct use of the verb TO BE with the following Subject Pronoun: Yo La estudiante Los profesores Tú y yo Vosotros Uds.
2.8 Gustar.
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Materials: Alphabet Handout, whiteboards/markers, video
uno dos tres cuatro cinco
1.12 Repaso 2 de septiembre.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Quasimodo: Write the following #’s in words
Telling Time.
Vámonos In SPANISH, write three complete sentences about something you will be/do in the future. USE THE FUTURE TENSE!
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

1.4 Numbers

Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?

Los anuncios Duolingo: Proyecto: el 11 de agosto Me gusta!!!!

Nuestra Meta MLI.P1B The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases, and patterns. SWBAT use numbers 0-10 in Spanish

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Los numeros 0 -- cero 5 -- cinco 1 -- uno 6 -- seis 2 -- dos 7 -- siete 3 -- tres 8 -- ocho 4 -- cuatro 9 -- nueve 10 -- diez

A contar Now, let’s count together- first forwards from 0 - 10 then backwards from 10 - 0!

Práctica guiada Write out your phone number using WORDS not NUMBERS! Practice reading it aloud to your partner. Note: If you don’t want your partner to know your phone number, just make one up

Ahora, escuchar … Listen as I slowly read three phone numbers aloud to you. Write them down on your paper as you listen! I will read each number three times. If you get stuck, don’t worry or give up. We’ll go over them as a class!

Billete de salida I’m going to point to a number on the screen. As a class, say the number out loud to me in Spanish as I point!

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10