ACT Q.O.D. #20 martes-miércoles 4-5 septiembre 2018

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Page 258 Realidades 1 The verbs SER and ESTAR.
Advertisements

Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The “To Be” Verbs Ser and Estar.
Ser vs. Estar Señora Ramos.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Los Adjetivos Posesivos
GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A FANTASTIC DAY! SIGN THE ROLL.
Gustar V. Encantar.
FULL NAME, NO INITIALS! GOOD MORNING, HR 9-12!
ESPAÑOL 2-4 HONORES.
Practiquen los adjetivos con
*PLEASE PICK UP YOUR NEW YELLOW SCHEDULES!
SER and ESTAR.
1. I like to sing. 2. Susana loves to dance. 3. Do you like books. 4
use me gusta to say you like something
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A FANTASTIC DAY! SIGN THE ROLL.
Apuntes: Los Adjetivos
Practiquen los adjetivos con
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
HAPPY HOMECOMING WEEK, HR 9-12! PLEASE SIGN THE ROLL. PLEASE PICK
Saying what someone likes
ACT Q.O.D. #18 jueves 30 agosto 2018 Escribe en español:
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Expressing likes and dislikes
21 Es el 14 de octubre. The Verb gustar
Page 86 Realidades 2 Ser Vs. Estar.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
EL VERBO GUSTAR.
APUNTES: Tener+que+infinitive- To have to do something
ACT Q.O.D. #21 jueves-viernes 6-7 septiembre 2018
*Acabar+de+infinitive (to have just done something)
ACT Q.O.D. #22 lunes-martes septiembre 2018
ACT Q.O.D. #29 miércoles-jueves septiembre 2018
ACT Q.O.D. #30 viernes 28 septiembre 2018
ACT Q.O.D. #26 jueves-viernes septiembre 2018
ACT Q.O.D. #25 martes-miércoles septiembre 2018
ACT Q.O.D. #24 viernes 14 septiembre 2018
GUSTAR –to like, to be pleasing to
ACT Q.O.D. #42 viernes 2 noviembre 2018
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
ACT Q.O.D. #31 lunes-martes 1-2 octubre 2018
ACT Q.O.D. #28 lunes-martes septiembre 2018
ACT Q.O.D. #23 miércoles-jueves septiembre 2018
ACT Q.O.D. #33 viernes 5 octubre 2018
ACT Q.O.D. #38 miércoles-jueves octubre 2018
ACT Q.O.D. #40 lunes-martes octubre 2018
ACT Q.O.D. #32 miércoles-jueves 3-4 octubre 2018
ACT Q.O.D. #41 miércoles-jueves 31 octubre-1 noviembre 2018
ACT Q.O.D. #36 viernes 19 octubre 2018
ACT Q.O.D. #34 lunes-martes 15 octubre 2018
ACT Q.O.D. #37 lunes-martes octubre 2018
ACT Q.O.D. #39 viernes 26 octubre 2018
ACT Q.O.D. #43 lunes-martes 5-6 noviembre 2018
ACT Q.O.D. #35 miércoles-jueves octubre 2018
Unidad 1, Lección 1 Gramática
DATO-Biología: Escribe en español: Today, I am going to the
APUNTES: EL CONDICIONAL
DATO-Biología: Escribe en español: The children are playing
DATO-Biología: Escribe en español: You (fam.) are moving to
DATO-Biología: It takes 17 muscles to smile and 43 to frown.
DATO-Biología: Escribe en español: The yellow tie costs
DATO-Biología: Escribe en español: Tomorrow, you all are going
DATO-Biología: Escribe en español: The dresses cost $90.85 with taxes.
DATO-Biología: Escribe en español: Next summer, you all
DATO-Biología: Escribe en español: Tomorrow, we are going to
ACT Q.O.D. #73 viernes 8 febrero 2019 DATO-Biología:
How to use “Gustar”.
Las Palabras Interrogativas
Regular –ar (present tense)
Transcripción de la presentación:

ACT Q.O.D. #20 martes-miércoles 4-5 septiembre 2018 DATO-ACT TEST: Escribe en español: You all are eating dinner in the dining room. ACT Q.O.D. #20 martes-miércoles 4-5 septiembre 2018 The ACT test is more straightforward than the SAT test; each scored subject is given only one timed section on the ACT. On the SAT, math, critical reading, and writing are broken up into several timed sections. CRUCIGRAMA: DO THE DOWN ONLY! ALL EVEN ¡A-D DUE AL FINAL DE LA CLASE! PRUEBA HOY (MIÉRCOLES): 1/3/7 A-L

12 September 1977/Tauheed Epps/College Park, GA ¿Cuándo es el cumpleaños de 2 Chainz? ¿Cuál es su nombre actual? 3. ¿Adónde nació él? 4. ¿Cuántos años tiene él? 5. ¿Cuál es su estatura y peso? 6. ¿Cómo se llama su colegio? 7. ¿Cómo se llaman sus dos hijas? 8. ¿Cómo se llama su hijo? 9. ¿Cuándo se casó 2 Chainz? 10. ¿Cómo se llama su esposa? 11. Describe 2 Chainz usando 2 adjetivos. B. LAS ESTRELLAS (1-11) 12 September 1977/Tauheed Epps/College Park, GA 40 years/6’5”, 190 lbs./North Clayton High School/Heaven & Harmony/Halo/ 18 August 2018/Keisha Ward

B. LAS ESTRELLAS (1-6) HORA 6 ¿Cuándo es el cumpleaños de 2 Chainz? ¿Cuál es su nombre actual? 3. ¿Adónde nació él? 4. ¿Cuántos años tiene él? 5. ¿Cómo se llaman sus dos hijas? 6. ¿Cómo se llama su hijo? 12 September 1977/Tauheed Epps/College Park, GA 40 years/Heaven & Harmony/Halo HORA 6

ESPAÑOL 1 DE HONORES B. 4. Yo tengo cuarenta y cinco dólares y ochenta y ocho centavos. 9. Hoy, yo me siento (…) y (…) C. Jose is short and cute. (ser, p. desc)- Él es bajo y mono. 2. She is nice, old, and polite (e). (ser, p. desc/ch.)- Ella es simpática, vieja, y educada. D. A mi, no me gusta jugar boliche. A ella, no le gusta mirar a los pájaros con binoculares.

ESPAÑOL 2: HORA 6 C. 3. Mis dos deportes favoritos son baloncesto y fútbol americano. D. 9. (llegar tarde a la clase de biología) Uds. no quieren llegar tarde a la clase de biología

Notes: Gustar vs. Encantar Gustar is a verb. It means “to like” Encantar is a verb. It means “to love” 3. In order to say what one likes or loves, follow these simple rules: a. if there is a noun in the sentence, the verb (gusta/gustan, encanta/encantan) must agree in number with that noun. b. if there is a verb (infinitive) in the sentence, always use the singular form of the verb (gusta/encanta) How to begin your answers: a. In order to begin your answer correctly, find out the subject of the sentence yo= A mi, me... Ud.= A Ud., le... Uds.= A Uds., les... tú= A ti, te... Nosotros= A nosotros, nos... él= A él, le... ellos= A ellos, les... ella= A ella, le... ellas= A ellas, les...

Ejemplos With nouns: (MAKE THE VERB AGREE IN NUMBER WITH THE NOUN!) I like the orange, black, and white butterfly. A mi, me gusta la mariposa anaranjada, negra, y blanca. You all don’t like the green and blue pants. A Uds., no les gustan los pantalones verdes y azules She loves the red and black shirt. A ella, le encanta la camisa roja y negra Mrs. Cooper doesn’t like the orange and brown skirt. - A ella, no le gusta la falda anaranjada y marrón With infinitives (verbs): (ALWAYS USE THE SINGULAR FORM OF THE VERB!) I love to sing. 3. You all love to dance. A mi, me encanta cantar - A Uds., les encanta bailar 2. They don’t like to clean. 4. Alexzandria doesn’t like to draw. - A ellos, no les gusta limpiar - A ella, no le gusta dibujar

APUNTES: Ser vs. Estar pág. 1/4 OBJECTIVE: TLW differentiate the two verbs “to be” in the target language. TLW also analyze and demonstrate how to use these verbs correctly in short sentences. Ser and Estar are two very important verbs in Spanish. They both mean “to be.” Other forms of the verb “to be” include: am, is, are, was, were. In order to know which verb to use, we have to look at what the sentence is trying to tell us. Is it telling a physical description? Is it telling where someone is located? There are 5 conjugations (forms) of Ser and 5 conjugations of Estar. An L. Ford Production © 2017

Ser (to be) Estar (to be) pág. 2/4 Yo- soy (I am) Tú- eres (you fam. are) Él- es (he is) Ella- es (she is) Ud.- es (you f.s. are) 3rd person singular 3rd person plural Nosotros- somos (we are) Ellos- son (they are) Ellas- son (they are) Uds.- son (you all are) Yo- estoy (I am) Tú- estás (you fam. are) Él- está (he is) Ella- está (she is) Ud Ud. está (you f.s. are) Nosotros-estamos (we are) Ellos-están (they are) Ellas-están (they are) Uds.-están (you all are) 3rd person plural Estar (to be) 3rd person singular An L. Ford Production © 2017

*NOTE: DO NOT USE A/AN WITH A PROFESSION OR OCCUPATION! ¿Cuándo yo uso el verbo Ser? 1. Physical Descriptions/Characteristics (fat, tall, intelligent, rich, snobbish) (ejs. 6/7) 2. Time/Date/Days (It is 1:39/Today’s date is the 30th of September/Today is Tuesday) (ej. 3) 3. Material made of (The shirt is made of silk) (ej. 5) 4. Nationality/Origin (She is American/She is from America) (ej. 2) 5. Ownership (This dress is mine) (ej. 8) 6. EVENT location (The wedding is at the church) (ej. 9) 7. Profession/Occupation (We are students/ He is an engineer). (ej. 1) *NOTE: DO NOT USE A/AN WITH A PROFESSION OR OCCUPATION! (VER EJEMPLO 1) pág. 3/4 An L. Ford Production © 2017 ¿Cuándo yo uso el verbo Estar? Temporary Conditions/Feelings (tired, busy, sick, sad, happy, *Death) (ej. Michael Jackson is dead) (ej. 4) Location of someone OR something (e.j. The shirt is on the table, Mother is at work.) (ejs. 10/11) Gerund/Present Progressive/Present Participle (“-ing” on the end of a verb; ej. I am studying, we are cooking.) (ej. 12) *¡RECUERDA!* How you feel and where you are always take the verb ESTAR!

pág. 4/4 Ejemplos: Aunt Lorene is a nurse. -ser (prof.) Ella es enfermera (DO NOT USE A WORD FOR A/AN!) They are from Puerto Rico. They are Puerto Rican. -ser (org./nat.) Ellos son de Puerto Rico. Ellos son puertorriqueños. Tomorrow is Wednesday. -ser (day) Mañana es miércoles. Today, mother is tired. -estar (t.c.) Hoy, ella está cansada. The pants are made of cotton. -ser (mmo) Los pantalones son de algodón. She is tall and skinny. ser (p.d) Ella es alta y delgada. I am very intelligent. -ser (char.) Yo soy muy inteligente. (CHARACTERISTICS ARE TRAITS THAT CANNOT BE SEEN) My rings are gold and silver. -(ser) (owner.)- Mis anillos son dorados y plateados. The party is at the clubhouse. -(ser) (EV. loc.)- La fiesta es en la casa club. She is at the supermarket. -(estar, loc.)- Ella está en el supermercado. 11. The keys are on the table. -(estar, loc.)- Las llaves están en la mesa. 12. You and I are cleaning the house. -(estar, ger.)- Nosotros estamos limpiando la casa. La bandera de Puerto Rico es roja, blanca, y azul y tiene una estrella en el lado izquierdo. Este pitufo es bastante inteligente y él lleva lentes negros. Este anillo es de oro y diamantes y cuesta mucho dinero. An L. Ford Production © 2017

¿POR QUÉ DEBES ESTUDIAR UNA LENGUA EXTRANJERA?- (WHY SHOULD YOU STUDY A FOREIGN LANGUAGE?) Your communication skills will drastically improve. You will become more tolerant of different people from different cultures. Your math and English grades will improve, due to the use of analytical (problem-solving) skills required. You will become more valuable in the marketplace, hence, you will earn more money. Foreign language study enhances listening skills and memory. The study of a foreign tongue (language) improves your skills in your native language.